Westernhäst- på bogarna?

Sv: Westernhäst- på bogarna?

VA gulligt skrivet och så omtänksam..
:love: så skulle alla vara häs på buke!! *tänk om*:bow:

ett steg i taget, och ett leende om dagen är en bra början :D

*grimas* det finns alldeles för lite pepp och push här.. bara gnäll och gnöl och "jag kan minsann allt det kan inte du!" >.<

Men vi e många som iaf försöker hjälpa så gott vi kan..

Läste lite på gnägg nu Alazzi..

Ärligt talat... Du får inte ta åt dig! Konstruktiv kritik är en sak, men vissa inlägg där är ju bara rena tjafset.

och du... det finns fler hästar där ute som går på bogarna än som inte gör det.. oavsett ridstil. Du är ju iaf smart nog att se dina sk "fel" och "brister" vilkte gör dig till en mkt bättre hästmänniska och i slutändan en mkt bättre ryttare än resterande töntar här i världen.. (mjo, jag är nog en tönt jag med tyvärr..)

usch >.< jag blir lite arg på sånt här.. Kan inte folk bara hjälpa och se glada ut (hah, säger fröken morrhoppa..), måste alla bli sådär attans besserwisserotrevliga "jag kan allt för jag har minsann en siochså sadel och e dittochditt tränare"....

*groufgorouforuofuoruoeruorgtuof* Pah!

Det finns bara EN Alazzi, och det är ta mig f*n världens bästa Alazzi - SÅ DET SÅ.

Lägg ner gnägg och snorungarna nu... Dom är bara avundsjuka.

Men så gulligt skrivet! Jag blir riktigt rörd över dina fina ord:o Så omtänksamt:love:

Tack:bow: :bow: :bow:

Du är varmt välkommen ner till Tyskland om du skulle vilja åka och hälsa på! Vi bor ju bara 8 mil från Kreuth så det kan ju vara kul att passa på när det är någon stortävling där.

Gaah!!!...rara alazzi, döm nu inte ner dig själv p.g.a. Buke! Det är det ju inte värt, du om någon har koll på vad du kan och inte kan och du jobbar oerhört seriöst på att lösa upp dina och Leos knutar. Du har min fulla respekt:bow: ...du kan mer än du anar, tjejen:banana:

Tackar här med! Du vet att jag blir rörd över dina ord. Det är lätt att tappa perspektivet ibland. Men det är också nyttigt med konstruktiv kritik.

Jag vet inte vad som hänt/sagts, får se om jag har lust o läsa heller, men denna form av text, som duBewildered, här på denna tråd skrivit saknas verkligen:bow:
Du är för go, även om du låter jättearg ibland...så ger du pepp oxå...tack för att du finns...:bow:
Det är just såna som dig, som gör att man som nybörjare "vågar" sig på en o annan "dum" kommentar trotts rädslan:( att bli sågad

Alazzi, jag har sett betydligt sämre ryttare än dej, vi har nämligen speglar i ridhuset....... ;)
Huvudsaken är ju att du och hästen har kul.

Jag vet inte vad som hänt/sagts, får se om jag har lust o läsa heller, men denna form av text, som duBewildered, här på denna tråd skrivit saknas verkligen:bow:
Du är för go, även om du låter jättearg ibland...så ger du pepp oxå...tack för att du finns...:bow:
Det är just såna som dig, som gör att man som nybörjare "vågar" sig på en o annan "dum" kommentar trotts rädslan:( att bli sågad

oj.... >.<

Ibland är jag jättearg, men mest när folk vägrar hjälpa.. eller vägrar inse att det finns andra förhållningssätt eller metoder än dom är vana vid... men argast blir jag när hästen glöms bort. ^^

Herregudars töser.. jag är ju grönast bland gröna och sämst bland sämsta, är någon en förvirrad nybörjare är det jag.. eller så känns det ofta i alla fall ^^ Ni peppar mig ni med, det hoppas jag ni vet :D Varje gång jag läser något av det ni skrivit får jag en nytändning.. Vi kämpar ju alla för att bli bättre och att se andra människor kämpa och göra framsteg peppar ju mig till att kämpa ännu mera och ännu hårdare.. så jag tror minsann vi är lika supportiativa på alla håll :D

Alazzi, jag hoppas och tror att du vet att jag alltid menar vad jag skriver *kram* och det hade varit superkul att åka ner och hälsa på! :D Har du vägarna förbi blekinge nån gång så är det bara att hojta till, här finns sängplats, boxplats och ridbana när helst du önskar ;)

Du uttrycker dig bra mycket bättre än vad jag gör:bow:

Mycket bra skrivet:bow:

INSTÄMMER!:bow: :bow: :bow:

*KL*

Aye, flickor, nu tappar ni tråden..

Gatlyktan

Nejdå...det var en liten förgrening av den bara;)
Men du kanske hade nåt att säga om "W-hästen på bogarna"?

Alazzi...tackar, men jag sa bara vad jag kände just då spontant....

:) Såååå illa kan det inte vara;) Din häst är i alla fall väldigt mycket läckrare än min tråkbruna häst;)

Hon e söt så det räcker för 2 och tur är väl det. ha ha ha.
Jo, jag har bara tränat western i ca 5 månader och har väl i princip ridit lika länge så det är verkligen så illa. :D Har ägt den där skönheten i 7 månader. Hon e så söt lilla Cookie.:love:

cookie_andreas2.jpg

Jösses....5mån:eek:
Välkommen in i nybörjar-westernvärlden:bow:
Jag som trodde jag var ensam om det, att vara nybörjare menar jag...alla här verkar va så himla mkt duktigare än jag...hehe nu menar jag inte att du inte skulle va det, det är du säkert...
Du har ju privattränare hemma väll?;)

Nja, det beror väl på om man vill ha världskrig eller inte.... he he he.
Nog hjälper hon mej mkt, det gör hon. Men min tränare är Lars Lindvall utanför Kalix, han är ju rätt duktig. Dessutom pratar han långsamt (från Kalix ju) vilket passar mej efter som jag är så trögtänkt. :D :D

Btw, bilden är från första veckan sen vi hade fått henne, då drog hon ihop nacken så fort man tänkte på tyglarna. Hon går i betydligt bättre form nu. Knabstruper/QH korsning för de nyfikna. :)

Senast ändrad av en moderator:

Hon ser verkligen kanonsöt ut! :D sådär, käkauppgod lixom :D

Och, hey, Alla här har ju varit gröna en gång... minns när jag började rida >.< Huvva! Jag förstår inte hur min mamma kunde låta mig sitta på en häst över huvudtaget, stackars, stackars hästar... :rofl:

Hoy. Det är många kloka ord sagda i denna bogfråga. Jag känner Bew väl ,jag e hennes mor. Jag lärde henne allat jag kunde och det gick ganska fort o nu rider jag för henne. Hon kan mycket väl hålla clinics för vem som , men hon äe lite för ödmjuk. Jag fick höra något från en av tjejerna som har häst i samma stall som Bew, jag fick verkligen knipa ihop. I det här forumet finns det många kunninga men där ute finns det en del nötter. Någon skulle rida sin häst och komenterade att tjejen som är medryttare inte får pållen att gå i form. Citat : hon orkar inte dra ihop honom!!!!!!!!!. Var tror ni bogarna hamnar i detta läge. Ibland blir man mörkrädd.

Hallo . de e väl inte bara spots häst som e söt, eller ??????

Hejhej Mamsen :D

Mjo, det är många som glömmer att man ska RIDA in sin häst ihand, bakifrån och fram.. inte pressa ihop den, men, men.. dom lär väl sig förr eller senare dom med.

Och jao, dina hästar e me söta ;) Fast min är sötast ändå...

Kram på dig mamsen

Nämen va kul, att mamsen kom in oxå....det blir ju en riktig "släkt-bog-tråd" av det här...
Synd att min gubbe inte har intresset oxå:( ;)
Söt oxå? Menar du "det" som står bredvid?:D

Nämen va kul, att mamsen kom in oxå....det blir ju en riktig "släkt-bog-tråd" av det här...
Synd att min gubbe inte har intresset oxå:( ;)
Söt oxå? Menar du "det" som står bredvid?:D

*asg* La Maffia has entered.. ;)

Frågan är väl om "det" med sin utanpåhåriga mage vill bli kallad söt... *harkel* ;)

Jösses....5mån:eek:
Välkommen in i nybörjar-westernvärlden:bow:
Jag som trodde jag var ensam om det, att vara nybörjare menar jag...alla här verkar va så himla mkt duktigare än jag...hehe nu menar jag inte att du inte skulle va det, det är du säkert...

helloo.. jag e åxå nybörjare ! har hållt på knappt ett år :D :angel:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 964
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar