westernarab

Sv: westernarab

Hej ni med westernaraber! Jag undrar om ni "arabklipper" era vid nacken? Eller är det snyggare ha westernaraben med hela sin man?

Hej ni med westernaraber! Jag undrar om ni "arabklipper" era vid nacken? Eller är det snyggare ha westernaraben med hela sin man?

Jag klipper mina i nacken, fast de går ju på utställning också. Är Phigalle klippt?

Phigalle är inte klippt. Han håller nog inte för utställning heller skulle jag tro men jag vet inte om jag ska klippa eller inte?

Tror du inte? Testa vet jag! :) Kul att göra något annat också! :banana:
Nä, det är ju en smaksak. Själv tyckte jag att det var jätte fult förr, men har ångrat mig och klippt alla mina araber :D En praktisk sak om man tänker ur bekvämlighets synpunkt är ju att det är enklare när man tränsar och sånt. Däremot blir det ju ganska fult om man ska fläta och det saknas en bit av manen högst upp....:angel:

Fin han är!
Finns en på klubben här som har en arab.
Jättefin häst är det.
Finns även en i ett stall här som rider western med sin arab.
Jättetrevlig häst är det

kl
Jag hade mitt livs första westernlektion för en vecka sen. Imorgon har jag mitt liv andra westernlektion. Hur som helst, det var med araben. Hon blev skitglad och tyckte det var superkul. "Äntligen har du fattat vad det är jag vill göra, människa!"

Jag har en 17-årig vallack som jag tävlar upp tillochmed A-nivå på.
Har tävlat honom i klasserna pleasure, w.horsemanship, trail, reining, versatile horse, w.riding, ranch trail, herd work, team penning.

Han är riktigt duktig på det mesta :) har mest sattsat på reiningen innan och ridit trail mest för att få honom uppmärksam. men när vi förra året tog hem SM-brons i trail youth så tänkte jag att de kanske va dags att börja träna lite trail också, haha. Han älskar ko-klasserna och målet är att vi ska ta oss runt en working cowhorse innan han får gå i pension :)

Araber är så otroligt lättlärda och samarbetsvilliga så de är väldigt bra westernhästar, speciellt om man vill rida många olika grenar.

Lycka till! ;)

Nejnej ! Usch och fy .. haha :smirk::angel::rofl:
Jag klipper INTE "arabigt" men en liten bit som på andra hästar.
Tycker det är mycket finare med manen kvar så långt som möjligt (om man inte ska ställa ut då...)
Här är min, inte så nyklippt så inte jättefint men syns lite iallafall...

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_7/15960000-15969999/640x480/15965699.jpg?0

/E

hm, ja det kanske var en bra idè att klippa en liten bit. Min unghäst`s man lägger sej oftast över luggen vilket inte är så snyggt eller praktiskt, speciellt när man tränsar och står där och pillar och funderar över vad som är man och vad som är lugg:crazy:

hm, ja det kanske var en bra idè att klippa en liten bit. Min unghäst`s man lägger sej oftast över luggen vilket inte är så snyggt eller praktiskt, speciellt när man tränsar och står där och pillar och funderar över vad som är man och vad som är lugg:crazy:

Ja, det kan vara mer praktiskt om man inte tycker det är fint med "arab klippning". Dock tycker jag inte om när de är helt oklippta.. är väldigt jobbigt varje gång man som du säger ska sätta på grimman eller ännu värre tränsa! Och sedan ser det ut som man "ansträngt sig lite iallafall"...

Arabhästar är ju en av de vanligaste hästarna att rida western med, de är väldigt smidiga och känsliga.

Hm,varför blir det så, att vissa bilder försvinner efter ett tag?? :confused:

Lägger väl in dem igen då....tar med Geiser också, blivande western pålle.

Geiser, 2 årig arab hingst
11848895.jpg

Mac Attraction, 4 årig arab hingst
8790568.jpg

Alazan, 8 årigt arab sto
3013857.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul att du har köpt Syria, hon är så söt! Blir nog en liten "pudding" :love:. Hoppas att hemfärden går bra för er...
Får själv ett syskon till henne om ca 4 månader.

Håller med Sheerona! :banana: Nu är det inte så långt kvar va, Lotta? Mitten på december sa du va? Det är ju snart! :)

Tjo! har ridit western på mitt arabiska fullblodsto i fem år nu och det är riktigt kul :) Vi har precis lärt oss att rida med en hand (trodde aldrig att det skulle gå) Western och NH passar mycket bra till araber!

Såg frågan om klippa.. Man rör inte arabers man eller svans! helgerån! (förutom om de ska på utställning dvs :P)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 651
Senast: Askur
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 355
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18