Westernallsvenskan

Sv: Westernallsvenskan

Jag tycker inte att klubben borde betala... Det är ju upp till var och en om man vill vara med och tävla i laget, precis som i vilken tävling som helst! Att vara med i laget gör ju reklam för klubben, samtidigt som det blir lika bra reklam för ryttarna som rider i laget. Hur blir det med ev. prispengar? Får lagmedlemmarna dom eller går dom till klubben?

Solafekub skrev:
Hur blir det med ev. prispengar? Får lagmedlemmarna dom eller går dom till klubben?
Ev. prispengar går till laget om man inte har bestämmt något annat.

kicki13 skrev:
Ev. prispengar går till laget om man inte har bestämmt något annat.

Om det är så, så kan jag verkligen inte förstå varför man vill att klubben ska sponsra ev. lag? :confused: De sponsrar ju inte några enskilda ekipage heller, oavsett hur bra det går för dom och hur bra reklam dom gör för klubbarna! Näe, det är dyrt för alla att tävla, det är faktiskt ingen skillnad...

Var med i WA 2005 och min klubb WRCB betalade start avgifterna för oss.

Solafekub skrev:
Om det är så, så kan jag verkligen inte förstå varför man vill att klubben ska sponsra ev. lag? :confused: De sponsrar ju inte några enskilda ekipage heller, oavsett hur bra det går för dom och hur bra reklam dom gör för klubbarna! Näe, det är dyrt för alla att tävla, det är faktiskt ingen skillnad...
Det är väl upp till varje klubb att bestämma om dom vill sponsra ett lag eller inte. Vår klubb har tidigare sponsrat med resebidrag till tävlande för vår klubb. Som sagt var det beror väl på vad klubben prioriterar, att klubben pengar skall gå till, och framför allt klubben ekonomi.

Du får väl ta upp detta på eran klubb nästa styrelse möte, så kanske det blir förändring även där.

Hej
Det finns ingen regel för vem som ska betala. Det är helt upp till styrelsen i din klubb om de anser sig ha råd att betala eller inte.
Det blir ju en hel del pengar för klubben att betala startavgiften för laget i minst tre-fyra tävlingar. Men en del klubbar lägger in det i sin budget. Kanske ni får hjälp till nästa år om det visar sig att intresset finns och om det går bra för er. :banana:

Nu vet jag hur våran klubb gör.. De betalar alla anmälningsavgifter, till alla tävlingar! :) För att de tyckte att det är vi som blivit förfrågade som ryttare om vi vill ställa upp och då betalar klubben eftersom vi rider för dom...

Det är ju kul om klubben har en sån bra ekonomi att den har råd att sponsra tävlingsryttarnas deltagare. Berörd klubb har knappast råd med det. Man har svårt att ens få ihop ett lag.

Senast ändrad:

Tack för alla svar. Det är intressant att veta hur det går till runt om i detta avlånga land.
Troligtvis kommer det inte bli någon allsvenska för oss i år. Vi har haft flera avhopp. Jag hade sett fram emot detta oavsett om jag fått betala själv eller inte.

alazzi skrev:
Hoppar folk av pga av att klubben inte betalar anmälningsavgifterna?

Nejdå, det är massa andra saker ex personliga skäl, trasiga hästar och kanske även ointresse.

Ok, det var ju skönt att det inte var av det skälet. Hade varit kul om ni får ihop ett lag:bow: :bump:

Ja, vi får se.. Än har inte den tjocka damen sjungit, men det ser mörkt ut.

Berord klubb har ocksá lovat att sponsra med likadana skjortor till hela laget men anmalningsavgifterna blir tufft for klubben ekonomiskt.

Haller tummarna for att det blir ett lag.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 187
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben