Western stuk på ridhjälmen?? Western ridskor??

JessicaM

Trådstartare
Rider ni i vanliga ridhjälmar eller har ni hittat en hjälm som har lite westernstuk över den? :D

Vet att det finns cowboyhatt med hjälm inuti så att säga men jag tycker de är så fula :devil:

Någon som har smyckat sin hjälm eller liknande??

Finns det western skor som har stålhätta tro? Hur ser era western skor/stövlar ut??

:bow:

Sv: Western stuk på ridhjälmen?? Western ridskor??

Tycker att Troxels hjälmar ser helt ok ut
H%C3%B6fenEWU%20088.jpg

jag rider i en helt vanlig ridhjälm, och boots har jag inga för stunden utan det är gympaskor eller jodhpurs som gäller :o

kolla troxels modell sierra :d

Justin, Double H, Ariat, Tony Lama, Twiated X, Rocky har alla boots med stålhätta. Google away...

Jag har ingen hjälm, rider i hatt eller mössa... :angel:

Ang skor med stålhätta så har du ju fått många bra tips. Dock vill jag lite smått påpeka att det kan gå illa med såna skor också. Jag använde länge arbetskängor med stålhätta i stallet, tills den dag en av hästarna trampade mig på foten och det slutade med att vi fick åka in och klippa bort skon från min fot. Jag fick inte ut foten då hättan trampats ihop så pass mycket över mina tår så att säga. Lyckligtvis klarade jag mig med blåmärken och en snygg linje över hela foten där kanten på hättan skurit in, men den hade lika gärna kunnat klippa av alla tår sa de på sjukan.

Nu är det kanske andra material osv på grejjerna än vad det var för 10-15 år sedan men det har i alla fall fått mig att låta bli stålhätta i stallet :crazy:

Ursch ni måste ha hjälm!!
Tänk på att Vi ska vara förebilder för barn. Jag är undersköterska och har sett alltför många unga som har blivit "en grönsak" pga ingen cykelhjälm, ridhjälm, åkt moppe utan hjälm o kraschat etc etc.
Tänk er att va helt med i huvudet men du kan varken röra dig eller säga något, du kan inte ens torka bort ditt eget dreggel från munnen!! NEJ TACK sån vill jag inte bli, då skulle jag hellre vilja dö.

hurvida man bör ha hjälm lr inte hör inte till denna tråden anser jag...det urartar lätt till en för och "emot" hjälm tråd.

Jag rider till vardags i vanlig ridhjälm. Hatt på tävlingar.
Rider för tillfället i ridkängor från Caliber. Tåliga,robusta men ändå nätta.
Annars på sommaren har jag ett par bootsinspirerade jodphurskor som är bekväma och feminina med cowboystuk.
Men allra helst rider jag i mina arbetsboots:D

Nej det är ingen tråd för o emot hjälm. Det var endast jag som skrev att man borde ha det o delade med mig av mina erfarenheter av vad som kan hända! Ingen annan har skrivit något för eller emot så jag tror knappast att tråden urartar sig pga av ett enda inlägg!

Någon som har några skor/stövla,r som har stålhätta, som ni är nöjda med?

jag har vanlig hjälm när jag rider hemma och hatt på tävling
och på fötterna har jag ett par gamla arbetskängor som min syster fick när hon jobbade på ssab.
dom är riktigt bra faktiskt. lite boot-känsla på dom (så länge man inte visar skaftet för där sitter en illorange flärp :cool:) och stålhätta

litet ot-svar till JessicaM: Huruvida jag har hjälm eller inte när jag rider är mitt val, och mitt ansvar. Jag har inga barn och har hästarna hemma på gården där det inte heller finns några andra barn som kan se.

Klart det är upp till var och en att använda hjälm eller ej! Som sagt, delade bara med mig av sådant jag har sett på sjukan för man brukar inte tänka på sådant som kan hända. Det var av välmening att jag tycker ni ska ha hjälm.

Jag rider i mina jodhpurs men de är ju så fula hehe. Har western stövlar men ingen stålhätta på dock. Känns säkrare med stålhätta för min kuse tror jag int har fattat att han faktiskt har 4 ben hehe

Synd att stövlar (western) med stålhätta ska kosta skjortan dock ;/

Synd att stövlar (western) med stålhätta ska kosta skjortan dock ;/

De kanske är av bättre kvalité?

OnT

Jag har just nu nån CRW på huvudet men funderar på att byta upp mig till Troxel eller Charles Owen. Tänkte först en Sierra men sen klämde jag på den på RHC och nej, inte min stil. Sen provade jag alla boots som SWC hade med sig till RHC men inga passade så jag har fortfarande ett par gamla Graningekängor (Halti?). Nu blir det ju ändå vinter och då åker Merrellkängorna på istället;) får leta vidare till våren...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 895
Senast: lizzie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 209
Senast: monster1
·
Ridning Hej! Jag har hållit utkik ett bra tag och letat lite medryttare hästar, men det är lite svårt i mitt område att hitta några i...
Svar
12
· Visningar
3 071
Senast: Jaag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka