western och hoppning

L

lurvas83

hejsan alla! tänkte berätta om min dotters recept till framgång på hoppbanan. hennes appaloosakorsning inköptes ohanterad och reds in enligt westernprincip, detta har lönat sig bra då de tävlar medelsvår hoppning för ponny. skriv och berätta om ni gör något liknande. ha en trevlig dag! :bump:

Jag köpte en inriden men oriden korsningsponny(hon var 6år och nu 9...). Mycket jobb, har tävlat upp tillochmed nationella westerntävlingar med henne, hoppar även, rider dressyr, och fälttävlan... Har hoppat upp till LB men tränar MSV... I vår ska jag upp till LA... Jag har ju lätt den lydigaste och mest vändbara hästen iaf!! :D

roligt!!! mycket jobb lönar sej alltid. lycka till med satsningen mot högre klasser.

Ville bara säga ett min häst har blivit mycket "lydigare" sen jag började rida lite western...

Tolvis :banana: :banana:

svar till tolvis: ja, de blir mycket lydigare och mjukare. snacka om att det är kul att kunna vända upp mot hindren utan att ta i tyglarna. jag tror de flesta hästar tycker att det är kul med lite ridning å träning av olika sorter. lycka till med din ridning! :rofl:

Hej!

Jag hoppar ju inte honom med lösare tyglar, utan han vet skillnad på westernridning och klassisk ridning. Så jag vänder honom som innan men jag känner att han lyssnar bättre nu än innan sen jag började rida western.

Tolvis :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 313
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 136
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar