Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom är ju inte så glada i att visa och göra reklam för westerridningen heller. Svenska ridsportsförbundet tex. är rädda för att 'förlora' ryttare över till westernförbunden..
Vad grundar du det på?
Jag känner folk som är mycket aktiva i förbundet, och det pratas en hel del om det faktiskt. Det anses "smutsigt" med western där, för många.
Jag själv är också medem i både WRAS och svenskaridsportförbundet eftersom att jag ridit engelskt också. Även för mig har jag märkt det. Bla, tex att jag inte får medlems tidningen längre.. trots att jag fortfarande är medlem. Det är bara en princip, men jag vet att det förekommer sånt. (gäller dock inte alla, flera stycken har tyckt att det är en bra grej, och tagit efter horsmanshipen m.m..)
Har träffat flertalet "uppsatta" i sv. ridsportförbundet och de har allihopa rynkat på näsan åt western. Bara för det inte har någon aning på hur det egentligen går till. De tror att det bara är slit och släng, fart och fläkt - Och hur vi förstör quarter med att bromsa den så så att den knappt travar (jogg) .. Att quartern har en extra gångart är det ingen som vill veta.
Ja jag håller med dig! det är väldigt mycket fördomar. Nu ska vi inte snacka skit, men det är lite tråkigt faktiskt. tex. att slidestopp ska slita så otroligt mycket på hästarna, visst det är en påfrestning. men att hoppa hinder på 1.60 och ständigt landa på frambenen är ju ...
Jag känner folk som är mycket aktiva i förbundet, och det pratas en hel del om det faktiskt. Det anses "smutsigt" med western där, för många.
Jag själv är också medem i både WRAS och svenskaridsportförbundet eftersom att jag ridit engelskt också. Även för mig har jag märkt det. Bla, tex att jag inte får medlems tidningen längre.. trots att jag fortfarande är medlem. Det är bara en princip, men jag vet att det förekommer sånt. (gäller dock inte alla, flera stycken har tyckt att det är en bra grej, och tagit efter horsmanshipen m.m..)
För övrigt har Svenska Ridsportförbundet inte ensam rätt att bestämma vilka som är med i Stockholm Horse Show.
Arrangörerna bestämmer själva vad de väljer att anordna och vilka de bjuder in.
Islänningarna, som är väldigt populära, lyder inte under SvR och ändå återkommer de år efter år...
Om nu de inte väljer den gren som passar en och de inte tar emot de förslag man kommer med, så ordna en egen show. Eller träna in ett nummer och skicka in som förslag!
Fördommar och gnäll hjälper ju inte till direkt.