Western Boden!

sasucatu

Trådstartare
Finns ni? Flyttar med min pålle till Boden i helg o har för avsikt att stanna där ett bra tag. Jag undrar om det finns ngn slags aktivitet där? Nån som vet?:)

O nej, wras eller andra klubbar hjälper mig inte. Har redan kollat.

Sv: Western Boden!

Hejsan!

Kul att du flyttar till Boden! Har själv bott där under en tid och trivdes superbra!

I Norrbotten finns det numera två westernklubbar:
*Northern Western Riders (NWR) som är den äldre av de två klubbarna och har medlemmar från större delen av Norrbotten. Huvudsätet ligger i Piteå.

*Sen har du nystartade Midnattsolens Westernryttare, som har sitt säte i Kalix, om jag inte har helt fel.:angel:

Hejsvejs!

Länkade till hemsidan för där är ju listat en del aktiviteter, t.ex. ko-clinic nu på söndag...

Tror nog Sasucato redan är medlem i dessa klubbar :idea:

Vet två westernryttare i Boden; MW som har araber ( http://www.stallwf.se ) samt RL som är westerntränare och hovslagare ( http://www.hasthov.se ). Du har ju även människorna på Westernfarm... Kanske någon av dom brukar anordna något :idea:

Precis, är ju medlem o dessutom aktiv sådan. Det är därför ja inte undrar om klubbar, utan om privatpersoner som rider western :idea:

Har kommit på plats i ett stall med jätte trevliga människor o flera av dem rider western. De flesta är nog relativt nya inom området men alla vill ju samma underbara sak iaf!:) Käns riktigt kul.

Ska du på kurs i älvsbyn?

Aha, jag förstod aldrig att du sökte någon privatperson som kunde hålla lektion, jag trodde du undrade om det fanns någon "aktivitet", allså klubbaktivitet i Norrbotten...:o

Nåväl, "RL" är mycket duktig och har ridit western i många år, samt är bosatt i Boden.

Sen vet jag en superduktig tjej i Piteå (Blåsmark) men det är ju en god bit från Boden förstås. Ca 10 mil...:crazy:
Däremot tror jag inte det är helt omöjligt att be henne komma upp till Boden då och då.:bump:

Ska du på kurs i älvsbyn?

Jag ska inte på kursen för Per, men är jättesugen att rida för Tommy i november. Känns dock som att Älvsbyn ligger väldigt långt bort från Melderstein- sisådär 15 mil. Fattar inte varför dom inte annordnar kurserna på en mera "central" ort (typ Piteå, Boden, Luleå etc) :o

Har en ny kuse, en quarterkorsningv :p :bump:
cookie_paula.jpg

Älvsbyn är faktiskt lite i längsta laget.. ganska slagna kusar när man kommer hem efter en helgs träning och typ 60 mil i transport..
Anläggningen är ju bra där, många stallplatser och stuga att bo i. Det kanske är svårt att fixa på andra ställen? Lule/boden hade ju varit super bra. Fast jag kan tänka mig att hyran på anläggningar är högre där. men jag vet inte..

trevlig kuse, en stadig bit ser det ut som. quarter+vad?

Aha, jag förstod aldrig att du sökte någon privatperson som kunde hålla lektion, jag trodde du undrade om det fanns någon "aktivitet", allså klubbaktivitet i Norrbotten...:o

Nåväl, "RL" är mycket duktig och har ridit western i många år, samt är bosatt i Boden.

Sen vet jag en superduktig tjej i Piteå (Blåsmark) men det är ju en god bit från Boden förstås. Ca 10 mil...:crazy:
Däremot tror jag inte det är helt omöjligt att be henne komma upp till Boden då och då.:bump:

Vet du om Roger håller lektioner? jag antar att det är helena du menar?;)

Jag ska inte på kursen för Per, men är jättesugen att rida för Tommy i november. Känns dock som att Älvsbyn ligger väldigt långt bort från Melderstein- sisådär 15 mil. Fattar inte varför dom inte annordnar kurserna på en mera "central" ort (typ Piteå, Boden, Luleå etc) :o

Har en ny kuse, en quarterkorsningv :p :bump:
cookie_paula.jpg

Hrm, pite är inte direkt mer centralt, iaf inte om man kommer norr ifrån ;) Jag ringde iaf o anmälde mig till kursen idag, spännande.

Kul med ny pålle!!! :)

...vet inte hur han gör nu, men jag vet att han har hållit lektioner förut.
Jag föreslår att du slår honom en signal, så får du svar direkt:)

...och, ja, det är Helena jag tänkte på.

Jag håller precis på att sätta igång min kuse, efter ett MYCKET långt uppehåll, och hade tänkt rida för henne så fort lillkillen får lite ork igen:banana:

...vet inte hur han gör nu, men jag vet att han har hållit lektioner förut.
Jag föreslår att du slår honom en signal, så får du svar direkt:)

...och, ja, det är Helena jag tänkte på.

Jag håller precis på att sätta igång min kuse, efter ett MYCKET långt uppehåll, och hade tänkt rida för henne så fort lillkillen får lite ork igen:banana:

Vad kul! bor du i pite?

Japp, bor i Piteåtrakten och har ridit western i 11 år, men efter så här långt uppehåll har jag verkligen hamnat på efterkälken!:(
Vi- min häst och jag- är i stort behov av all sorts uppdatering:D

Just nu siktar vi på ren kondisträning, för nånstans måste man ju börja, tänker jag...

Halloj
jag är RL sambo. Han håller lite kurser men statsar just nu på att komma igång sj då vi haft lite dåligt hästmatrial. Till våren kommer han o en hovslagarkollega S.B att starta en mindre verksamhet.

Vet att Nicklas håller kurser i ditt område. Men du har väll träffat Ursula så du vet.

Försöker planera att hålla nästa clinic på bodensridklubb m,en tyvärr verkar det bli lite dyrare... vi får se vad klubben säger :)

Tycker det är lite kyligt i januari att ha clinic i älvsbyns ridhus

Halloj
jag är RL sambo. Han håller lite kurser men statsar just nu på att komma igång sj då vi haft lite dåligt hästmatrial. Till våren kommer han o en hovslagarkollega S.B att starta en mindre verksamhet.

Vet att Nicklas håller kurser i ditt område. Men du har väll träffat Ursula så du vet.

Försöker planera att hålla nästa clinic på bodensridklubb m,en tyvärr verkar det bli lite dyrare... vi får se vad klubben säger :)

Tycker det är lite kyligt i januari att ha clinic i älvsbyns ridhus
Vad kul! :) träffade stefan (antar att du menar han) på kurs i älvsbyn o han tyckte att vi "westernmänniskor" borde samlas på ridklubben o rida ngngång! Är det via mswr clinicen skulle ordnas?

Ja! Kom igen med kurser i boden! Jag kommer att bo i luleå efter jul och bara jag har penkis så villl jag kursa!
Vet att mswr pratade om att fixa kurser i boden. En bra ide tycker jag!

Det är ju bara att själv annordna kurs och tävling precis där man vill ha den och ta det via MSWR :idea: Det är det som är det fina med denna förening. Man jobbar verkligen för att sprida aktiviteterna.

ida.kar> om du ska bo i Luleå så har du ju nära till råneås ridhus (3 mil). Vi har kommit igång med en hel del westernaktiviteter här på senaste tiden. Tävlingar och veckoträningar :bump:

jo det är verkligen bra med mswr!
jo det låter kul! skönt att inte vara ensam i luleå.. vem tränar ni för då?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 941
Senast: MML
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka