Westen NYBRÖRJARE, hur skall jag göra? *be-om-råd-tråd*

FunnyFlyer

Trådstartare
Jag skall flytta till ett stall där dom rider western, jag kan inget om detta.
mitt sto har jag ridit till själv, hon kan typ inget. har bara hållit på i 2 månader.
vill lära mej om western, några tips på böcker?
trådar?

Snälla hjälp mej med tips!

Sv: Westen NYBRÖRJARE, hur skall jag göra? *be-om-råd-tråd*

den bästa hjälp du kan få är att fråga de personer som rider western i det nya stallet. Frågar du snällt tror jag att de hemskt gärna vill hjälpa dig att lära dig. Att få praktisk träning där du på en gång kan fråga "varför ska jag göra så" "varför ska jag göra si" osv, är den bästa hjälp du kan få!
Hoppas att du kommer att trivas bra i det nya stallet och att du får lära dig så mycket som möjligt om western! :bump:

Tack för svaret!!!! :rofl:

jag skall ta reda på allt jag kan! hopaps att ni kanske kan berätta lite hur det var när/varför/hur/är ni födda i en familj som håller på med detta? *nyfikenhet ligger i släkten*

Ju mer man frågar desto mer lär man sig! :D Köp tidningar tex Lucky rider. Där finns western överhuvud taget. :idea:

Lycka till!

Rolf Carlssons böcker, som man kan köpa via www.HbWr.se, är bra och grundläggande. Dessutom lätta att begripa.

Annars, det vanliga tipset att ta hjälp av tränare...

Lycka till!

Evita_Peron: okej, tack. ja det är kul att lära sej nya saker tycker jag. jag har hållt på med mycket klassisk engelsk ridning, kul att byta nu.:rofl:

kryddelydd: tack, skall kolla! :rofl:

På sajten www.blahasten.se så kan man hitta många olika böcker om Western och om horsemanship. ;)
Det kan ju vara kul att ha någon bok om ridningen också :rofl:

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 677
Senast: Claraclara
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 534
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka