Sv: Welshavel
Okej! Har du tid att åka land och rike runt för att titta på vackra hästar? lyckost dig...Då kan jag ge dig i uppdrag att spana in de cobbar som visas nästa vecka. Shooting Star har jag inte sett sedan förra sommaren, Ekvalls Iceman vet jag bara är U: F Isabella om jag inte minns fel. har aldrig sett den. Gladstone träffar jag titt som tätt. Y Brenin Rhodri har jag bara sett på gamla kort, vet ej hur han utvecklats. Red Dragon såg jag knappt alls i Gislaved, han var före mig och då ser man som bekant ingenting, är fullt upptagen med sitt eget race.
(nackdelen med eget deltagande, man missar allt!) sen åkte ju dom så fort.
sen var det nog ingen mer. Sektion C träffade jag häromdagen, stod i trädgården...
När äfaren kom för att hämta honom och han sprätte iväg berömde hon hans vackra gång och bad oss titta noga. jag såg bara en totalt upptrampad gräsmatta.
By the way, han har cob-pappa och mountain-mamma, inget sek B i honom.
du har sett mina på Riks säger du. i år eller? då var gulingen den som var Derwen/Nebo (Dai-Tennessee)dom ropade in oss på ring, vi springer in i bra visningstrav, då går domaren på fikarast....
fast ingen meddelade oss, jag trodde bara han skulle på toa eller nåt, så jag stannade kvar i ringen, lagom till att domaren kom tillbaka så stod min häst och vilade på ett bakben, sov och sopade undan flugor typ, kul. silver såklart.. fick guld tidigare i sommar.
vad har du själv? om du hintar lite så har jag säkert sett dina nägonstan, brukar ha koll på de flestas hästar, som Randi säger " du som vet, vilka hade jag med mig till Rättvik, någon undrade och jag har glömt..."
alltid rtevligt med nya bekantskaper
just ja, stammen på delight.
pinsamt värre, har ju inte fått hem henne ännu, behöver röja en box ännu, me har sett stamtavlan en gång. försökte fotografera den med blicken, litegrann fastnade (smuts på linsen)
hon är efter en hingst vid namn G....... Deio, har bara stått på Menai i några år, men hingstledet därefter är ju Menai Sparkling Magick - Brynymore Welsh Magic osv.
Stosidan är Menai så långt ögat (papperet) når, går ner på ett gammalt stamsto; Menai Models Pride, går att söka på henne på ABP.
håller på med en hemsida och alla uppgifter kommer finnas där framöver!