Welsh-riks

athena

Trådstartare
Fler än jag som ska dit? Nån som har en aning om tidsprogrammet? Jag tycker det är jättedåligt att inte ha kommit ut med mer info än! Det är till helgen och jag vet inte ens vilken dag jag ska visa... Man har ju liksom en del att ordna med - häst- och barnvakt till exempel.

Jag har mailat den som står som ansvarig men inte fått svar.

Och en fråga: Ska man visa treårigt sekt B-sto i träns eller visningsgrimma...?

Sv: Welsh-riks

Utställningen är på lördag.

Ridklasserna på söndagen.

Så du ska visa på lördag.

Anngående träns el visning grimma, så kan du bestämma det själv, stona får ha visningsgrimma.

Ok! Var har du hittat den infon?

Ja jag vet att jag får bestämma själv om huvudklädseln, men jag vill veta vad ni tycker ;).

Tycker det låter som du behöver en "filly slip", se länk för bild. Är ganska milt men kan användas med kedjegrimskaft under hakan om du behöver mer kontroll.

Om du väljer att visa i vanligt huvudlag, ta ett nätt och stilrent utan alltför mycket bling. Aldrig ljusbrunt läder på mörk häst! däremot är det accepterat med mörkt läder på skimlar. Beslagen ska helst vara mässing, men det är OK om bettet (som bör ha ganska små ringar) är i vitmetall. Använd alltid nosrem eller nosgrimma på huvudlaget, det är endast engelsk nosgrimma som gäller - absolut inte aachen med snokrem, pullargrimma eller remont. Lycka till!

Jag har en jättefin visningsgrimma och jag har ett fint träns med engelsk nosgrimma med smala remmar, så det är inte frågan om mer än vem av dem jag ska välja. Bett eller inte bett, typ.

Jag ska ju dit - men det blir utan häst. Hade hosta länge på min nyimporterad och hovböld på Fanny.

Information ligger ute på föreningens hemsida. Utställningen är av tradition alltid på lördagen och ridklasserna på söndagen.

Ska du stanna på jubileumsmiddagen också eller åker du hem?

Jag ska heja på er. Antar att det blev Solitaire som åker med?

Ja, infon las ut efter att jag la ut den här tråden... Men jag kanske borde känna till traditionen ;).

Ja, Solitaire åker ner, och ska jag visa i träns eller grimma?? Tar med båda.

Vi får se hur vi gör, antingen åker vi ner på fredag och hem på lördag eller så åker vi ner på lördag och stannar på middagen. Beror på när jag får ha boxen (som jag heller inte fått svar på).

Åh, jag skulle också vilja besöka riks... Vad är det för stam på den du skall visa? :laugh:

Det är klart du borde känna till traditionen!!! ;)
Nä, men jag tror det missas att skrivas ut ordentligt för att "alla" vet att det är så.

Har du ringt och frågat angående boxen? Jag vet att det är många som kommer att bli utan. Väldigt stort startfält i år = SUperroligt.

Ta med både och. Sen känn efter vad du känner dig bekvämast att visa med och det hon är sötast i! Jag slår en pling när jag är på plats.

Nä, men jag tror det missas att skrivas ut ordentligt för att "alla" vet att det är så.

Jag skulle nog vilja påstå att det inte skrivits ut alls, jag har VERKLIGEN letat för jag har tyckt det varit så konstigt att det inte stått nånstans. Men jag kunde såklart ha frågat tidigare, men trodde att de väntade med att sätta schemat tills de visste antalet anmälningar.

Har du ringt och frågat angående boxen? Jag vet att det är många som kommer att bli utan. Väldigt stort startfält i år = SUperroligt.

Har mailat men ringer ikväll om jag inte fått svar. Fattas bara att jag inte får nån box... men då får jag åka över dan helt enkelt.

Vi hörs på lördag!

Har du bett din ponnys uppfödare om smakråd? Ta bild av ponnyn i visningsgrimma och i träns och MMS:a eller maila.

Hon lär väl vara där ;). Men jag har provat med båda och tycker nog ändå att grimman blir bäst, den "tar bort" mindre av huvudet.

Jag ska ju dit - men det blir utan häst. Hade hosta länge på min nyimporterad och hovböld på Fanny.

Tråkigt att höra att du hade hosta på den nyimporterade.

Vi hade värsta hostan på våra som blev importerade i sen höst 2009, av ett välkänt bolag från wales - kanske vi hade samma bolag? :confused: inget bolag jag använder igen...

Bara nyfiken om det är samma... skulle inte förvåna mig.

Njae, jag kan faktiskt inte skylla på transportören. Hon fick tydligen hosta där hon stod på inridning (var hos den tjejen 7 veckor) innan transportören hämtade upp henne. Hon behandlades t o m med antibiotika, vilket jag fick veta, men inte att hon fortfarande hade hosta när hon skulle åka. Det berättade transportören.

Det visade sig att hon stått inne mesta tiden och bara varit i rasthage en timme om dagen + ridningen, så det kan ju ha varit den instängda stallmiljön som gjorde det. Hos mig har hon gått ute hela tiden, men det tog nog nästan 4 veckor innan hostan försvann. Var på vippen att köra henne till klinik.

Tråkigt att höra om dina med hosta. Det är ju en tuff resa oavsett för dem och jag har haft något (snuva, hosta etc.) på alla mina tre som kommit, men har varit generellt nöjd med skicket på dem i övrigt. PM:a om företag så kan vi ju jämföra. Har använt 2 olika! Vad är det för hästar du har importerat?

*kl*

Hur gick de för dem av er som var med? :D

Vårt sto DeeDee (sekt. D, f. -03, e. Leyeswick Dai) blev Supreme Champion. :D

Det äär ju inte transportören som ger hästarna hosta, det är en allmän smittorisk att blanda ihop hästar från olika delar och stall. Sen övernattar också ponnyerna/hästarna i olika stall, där finns nya smittor.
Vi brukar ställa våra som kommer i ett eget stall, alternativt släppa ut dem själva tills faran är över.

Men det går inte att skvallra om olika transportörer, detta är en medveten risk man tar när man anlitar en åkare som fraktar hästar.

När vi importerat hästar från Holland har vi alltid kört ned och hämtat dom, men från England anlitar vi transportörer och vi har använt tre olika bolag med mycket gott resultat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Avel "Var" visar man ett welsh partbred-föl förutom på arrangemang av SWF? Går det ens? Han är 50% welsh 50% halvblod och ska reggas i SWF...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: ameo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka