welsh mountain registrering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

har en fråga ang registrering av welsh mountain:
om pappan inte är godkänd men registrerad har full stam,
mamman är B-premierad båda ägs av uppfödaren till fölet. kan då avkomman bli registrerad och får lov att ställas ut som welsh mountain?
ska man blod typa både mamman och pappan?

Sv: welsh mountain registrering

Om pappan inte är godkänd så kan fölet inte komma in i riksstambok I och således inte bli stambokförd och då heller inte vara med på utställning inom tävlan. Har för mig att om hingsten var avelsvärderad och löst licens när avkomman kom till så kan avkomman komma in i stambok I om avkomman får diplom (sto) som 3 åring, detta är inget jag vet med säkerhet så ta det med en nypa salt.
Maila och fråga SWFs registrator istället så får du rätt svar på en gång. :idea:

Eftersom mamman är Welsh med fulll stam, så ska du iallafall kunna regga den som Welsh Partbreed, och då får du vara med på utställningar osv...( Tror jag....) ;)

....fast aldrig kunna tävla om några Bis-titlar.

Nej, men man får vara glad för det lilla... det är inte många korsningar man kna visa på utställning alls....;)

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 658
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 517
Senast: dobbis
·
Avel Jag fick iår mitt första föl så jag känner mig väldigt novis på detta och har lite funderingar om registrering. Mamman är häst med...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: cirkus
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 683
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka