Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 634
  • Visningar Visningar 66 871
Den risken finns så länge det är minst 2 i leken.

Och eftersom, enligt min erfarenhet man oftast röstar ut en god första omröstningen hur mycket de goda än försöker att pricka onda så är det ju bra om det kan hjälpa till att fånga en ulv senare.

Jag förstår din poäng, men även om rösterna sprids ut på fler än ett par-tre spelare så är ju risken rätt stor att det är merparten goda som det kommer stå mellan, även vid en eventuell lottning.

Jag förstår hur du tänker men åas är jag inte mycket för lottning heller.
Jag menar inte att jag vill att det ska bli lottning eller det krävs för att det ska gå att utläsa något ur en röstning, det var ett exempel Helge (är du i rätt ålder för det skämtet?)

Men det kan ju lika gärna vara brevbäraren som varit framme första natten?
Nej? Brevis delar ut paketet, inte beskyddet. Den som får paketet får välja vem som ska skyddas. Tidigast natt 2. Väl?
Ähmen vafan, den här diskussionen har vi i varje jävla lek och nu blir jag osäker ÄNDÅ!! :banghead: @Mirtai !! Klargör!!

@Lobelia

Jag förstår vad du menar och du har en poäng. Men samtidigt så kan ialafall bara jag rösta på den jag misstänker. Det känns inte rimligt att rösta på någon annan bara för att man vill ha mer spridning.

Men så här resonerade du i förra leken och då var du god.

Jag förstår din poäng, men även om rösterna sprids ut på fler än ett par-tre spelare så är ju risken rätt stor att det är merparten goda som det kommer stå mellan, även vid en eventuell lottning.
Jepp, men också chansen att onda avslöjar sig ( när man ser tillbaks).

Risken att goda åker ut är tyvärr stora i första lynschen. Någon idé hur vi sak undvika det?

Nej? Brevis delar ut paketet, inte beskyddet. Den som får paketet får välja vem som ska skyddas. Tidigast natt 2. Väl?
Ähmen vafan, den här diskussionen har vi i varje jävla lek och nu blir jag osäker ÄNDÅ!! :banghead: @Mirtai !! Klargör!!

Men vad är det för skillnad på dl1 och dl2?

I förra leken så gav brevväraren ett beskydd till Mirtai som valde att skydda sig själv (samt försökte äta upp sig själv för att hon var ulv). Första natten

Jepp, men också chansen att onda avslöjar sig ( när man ser tillbaks).

Risken att goda åker ut är tyvärr stora i första lynschen. Någon idé hur vi sak undvika det?
Minns du mina första 5 - 6 lekar, då lyckades jag ju pricka en ond i alla DL1! Sen var jag ulv själv och då tappade jag förmågan. :p

@Lobelia

Jag förstår vad du menar och du har en poäng. Men samtidigt så kan ialafall bara jag rösta på den jag misstänker. Det känns inte rimligt att rösta på någon annan bara för att man vill ha mer spridning.

Men så här resonerade du i förra leken och då var du god.

Givetvis ska man rösta på den man misstänker, men folk har en tendens att misdtänka folk för att andra misstänker dem ;)

Men vad är det för skillnad på dl1 och dl2?

I förra leken så gav brevväraren ett beskydd till Mirtai som valde att skydda sig själv (samt försökte äta upp sig själv för att hon var ulv). Första natten
Ah, jag var inte med i förra leken och jag vet att det inte varit så tidigare. Men åas vet jag också att brevis haft både dag och nattutdelning i olika lekar, det är väl det som förvirrar mig.

Givetvis ska man rösta på den man misstänker, men folk har en tendens att misdtänka folk för att andra misstänker dem ;)

Där har du en bra poäng, jag har ju en röst på mig men jag har inte sett glömmerallt bete sig på något misstänkt sätt så jag har ingen tanke på att rösta på henne i nuläget.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen... 70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
59 711
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka