Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Koppen har en intressant tanke om att dentaku verkar förutsätta att hon blir kvar hela leken. Koppen skrev att hon kan vara ängel, men jag är mer inne på ulv.

Lobelia försöker bestämma hur vi skall rösta. Jag förstår hennes tanke bakom, men det känns ändå konstigt med en "order" på det viset.

[QUOTE="Mirtai, post: 16801614, member: 8055"]

Deltagare:
1. glömmerallt
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Dentaku
5. Peaux
6. LenaH
7. Artline
8. Koppen
9. Lobelia
10.Habina
11. Majola
12. Asko
13. Lilltess
14. Matmissbrukaren

[/QUOTE]

@Hedinn är inte med? :PP

Lite farligt att säga så, är man skicklig så kan man resonera likadant som ond eller god.

Ang Lobelia. Jo jag känner också så. Vore hon ond så det riktigr smart att fortsätta i samma linje samtidigt känns det tjatigt att misstänka någon för samma sak i två olika lekar.

Koppen har en intressant tanke om att dentaku verkar förutsätta att hon blir kvar hela leken. Koppen skrev att hon kan vara ängel, men jag är mer inne på ulv.

Lobelia försöker bestämma hur vi skall rösta. Jag förstår hennes tanke bakom, men det känns ändå konstigt med en "order" på det viset.

På vilket sätt tycker du att tanken är intressant? Hut kan man veta att man stannar till slutet som ulv? Man kan ju bli lynchad? Plus att Dentaku har förklarat vad hon menade..

Nej? Brevis delar ut paketet, inte beskyddet. Den som får paketet får välja vem som ska skyddas. Tidigast natt 2. Väl?
Ähmen vafan, den här diskussionen har vi i varje jävla lek och nu blir jag osäker ÄNDÅ!! :banghead: @Mirtai !! Klargör!!

Brevbäraren delar ut sitt paket (dvs ett beskydd, en sia osv) i samband med dag-dl. Personen som får paketet bestämmer sedan hur och när det ska användas. Ett beskydd kan användas för att skydda valfri deltagare i leken.

Det innebär att om brevbäraren vill dela ut ett paket idag ska det meddelas mig innan kl 22. Sedan kan mottagaren välja att använda paketet vilket ska meddelas mig innan imorgon kl 8

Vadå order? Sedan när fungerar det i en ulvlek? Och hur fick du till det? Jag har påpekat det jag upplevt som fördel och som ett önskemål i jakten på ulvarna. Jag vill öka effektiviteten om möjligt.

Mina funderingar hittills -

Jag vet ju inte så mycket om hur folk brukar spela men jag reagerar lite på de som spelat lika länge som jag; bollen_ och quarter4ever. Båda har skrivit färre inlägg än de tidigare gjort och framför allt quarter4ever känns MYCKET mer tillbakalutad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det faktiskt, visserligen har q4e haft sin teorisprutestil både som ulv och som god men hon spelade riktigt skickligt i senaste leken så jag känner mig inte alls säker på att jag gillar den här förändringen.

På vilket sätt tycker du att tanken är intressant? Hut kan man veta att man stannar till slutet som ulv? Man kan ju bli lynchad? Plus att Dentaku har förklarat vad hon menade..

Nä, säker är man inte. Men jag tyckte det var intressant, det säger ändå att koppen letar misstänkta saker och dentaku inte riktigt tänkte vad hon skrev. Däremot är det för tidigt att säga något säkert om någons roll.

Det har du rätt i men är man ängel eller ulv så har man iallafall nätterna säkra. För de andra rollerna så är det dubbelt så stor chans att åka ur leken

Så, nur har babyn äntligen somnat och jag kan skriva på laptopen istället!

Tillägg @Koppen: det tar emot att rösta på koppen eftersom hon "alltid" blir orätt utröstad tidigt i leken.

@Lobelia : har åsikter om hur det ska röstas, å ena sidan känns det inte helt ovettigt, men å andra sidan kan man nog lätt låta sig förledas av en rutinerad spelare (note to self und alle: ALLA spelare är mer rutinerade än jag!). Lobelia har ett liv dagtid utanför Hellmouth. Ergo: hon ligger icke i någon mörk kista hela dagarna, ergo: hon måste vara god? Eller? N.B. Skämt.

Nä, säker är man inte. Men jag tyckte det var intressant, det säger ändå att koppen letar misstänkta saker och dentaku inte riktigt tänkte vad hon skrev. Däremot är det för tidigt att säga något säkert om någons roll.

Om man måste tänka innan man skriver så är jag nog körd direkt tror jag, min förkylning vägrar ge sig så jag har både feber och snor i hjärnan. Plus att jag ibland kan vara påfallande korkad ändå. :o

Vadå order? Sedan när fungerar det i en ulvlek? Och hur fick du till det? Jag har påpekat det jag upplevt som fördel och som ett önskemål i jakten på ulvarna. Jag vill öka effektiviteten om möjligt.

Det var min upplevelse när jag läste vad du skrivit. Jag föredrar att rösta på den jag misstänker mest, såvida jag inte är helt säker på att någon är god som vet något om en ond, då kan jag följa den goda. Men det händer inte ofta.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Nyårstråden