Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

@Lobelia s tanke om spridda röster är något som jag inte direkt håller med om kanske, men jag förstår hur hon menar. Jag är inte smart nog för att se vilket av de olika scenarierna som vore bäst. Men jag gillar hur hon tänker.

Nu är jag inte så jätte rutinerad och har mest förra leken i huvudet.
Sorry, jag missförstod dig där.

Ibland är folk jätteskumma och får röster för det, med så är det knappast alltid utan det blir strömröstning ändå. Har sett motivieringar som "spelar inte som vanligt" från nybörjarlekare eller att folk röstat på OT teorier.

Jätte skum i de här sammanhangen kan ju vara att man skrivit God med versal eller drömt om varulvar.

Jag hänger inte riktigt med. Hur gynnar det leken om ulvarna inte får äta? Vi förlorar ju en god varje gång ulvarna äter. Skulle ulvarna rösta ut ängeln.. ja vi förlorar en viktig roll men ulvarna lär avslöja sig.
Fast å andra sidan kommer spekulationerna direkt oavsett god specialroll.
Och så fort en god åker

Ugh, ett tips. Jag skulle kolla på ett avsnitt av en tvserie och försökte samtidigt hänga med i vad som skrevs här. Gör INTE så. Blev bara helförvirrad :crazy::p
Har nu klickat på en massa +citat knappar, hoppas att jag minns vad jag skulle säga till dem också...

Även om det är skoj så är väl ulvarna ( vampyrerna ) de man letar efter öppet ?
De onda vet ju redan vilka som är goda och de sitter ju och grunnar på vilka som har specialförmågor. Ängeln vore väl just den de vill få ut i första DL. Så blir det lättare med deras käk sedan?
Det var lite i de banorna jag tänkte också.

Fast... @Dentaku skulle väl inte hinta om sin änglaroll om hon hade den? För det är ju det ni i förlängningen säger om ni tycker att @Koppen outar en specialroll?
Njä, jag sa inte så - jag fokuserade snarare på möjligheten att koppen försökte(?) luska ut en god roll. Det är ju inte bra OM hon skulle ha rätt och ulvarna får veta det.

Nej menar inte direkt att hon skulle ha rätt utan mer att man ska kanske hålla spekulationer man har om vem som har en god roll lite för sig själv. Det var ju ett direkt påstående om en specifik roll
Noterar vad ni (du?) skrev om att hon gärna får misstankar på sig tidigt och det vet jag ju hur lätt det är gjort ;)
Q4 svarade bättre än jag på det :o

Jag uppfattade det som lite skämtsamt och dag vet ju ingen om någon god specialroll, inte ens ulvarna.
Sen instämde jag här också, det var ju väldigt taget ur luften och lite skämtsamt.

Där har jag nog hajat hur @Lobelia tänkte - om inte ulvarna får käka första natten så är ängeln antagligen avslöjad. Därför kan det vara bra om de äter i natt, sen får de gärna misslyckas för då vet inte ulvarna om det är ängeln eller brevis som varit framme.

Sen håller jag väl med dig om att det är trevligt om det aldrig blir käk.
En nyfiken fråga, jag minns inte, men märker man verkligen skillnad på uppdateringarna huruvida ulvarna inte får sitt käk? Att som du skriver, om ängeln räddar sig själv så får ulvarna inte äta men om änglarna rädda någon annan så misslyckas de..?
Edit: Stopp, jag måste lära mig att läsa. Jag missade ordet "sen" :banghead: då förstår jag, sorry! :o

@LobeliaMen så här resonerade du i förra leken och då var du god.
Lite farligt att säga så, är man skicklig så kan man resonera likadant som ond eller god.

@LenaH : ni skriver ju fortare än jag kan läsa, men nu är jag framme vid slutet i alla fall.
Läser inte mer nu utan skriver lite emellan.

Det är ju ursvårt förstås.
@Peaux saknas helt tror jag? Har väl inte ens anmält närvaro så hon kanske redan har käkats i lönndom? Scary.
.
@Koppen ärskum "som vanligt". Ropar på hedinn som inte ens är med. Trasslar in sig i en outingdiskussion, fast den är mest typisk koppen tycker jwg.

postar här för jag kriver på plattan gåendes och far ur hela tiden

Njä, jag sa inte så - jag fokuserade snarare på möjligheten att koppen försökte(?) luska ut en god roll. Det är ju inte bra OM hon skulle ha rätt och ulvarna får veta det.
Men om nu @Koppen försökte luska ut en god roll, säger du då att du misstänker Koppen för att vara ulv?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII