Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Fast... @Dentaku skulle väl inte hinta om sin änglaroll om hon hade den? För det är ju det ni förlängningen säger om ni tycker att @Koppen outar en specialroll?
Nej menar inte direkt att hon skulle ha rätt utan mer att man ska kanske hålla spekulationer man har om vem som har en god roll lite för sig själv. Det var ju ett direkt påstående om en specifik roll
Noterar vad ni (du?) skrev om att hon gärna får misstankar på sig tidigt och det vet jag ju hur lätt det är gjort ;)

Även om det är skoj så är väl ulvarna ( vampyrerna ) de man letar efter öppet ?
De onda vet ju redan vilka som är goda och de sitter ju och grunnar på vilka som har specialförmågor. Ängeln vore väl just den de vill få ut i första DL. Så blir det lättare med deras käk sedan?

Njae, med tanke på att ängeln troligen skyddar sig själv så här första natten så tror jag inte ens de hoppas. Jag vet inte om jag är så pigg på att ulvarna inte får något käk då de i så fall vet vem ängeln troligen är och kan ställa till fuffens genom vetskapen.

Det bästa är att pricka en ulv. Och det bästa sättet att senare i leken ha nytta av den här lynschningen är att vi sprider rösterna. Det gagnar bara ulvarna med mobbar på ett fåtal.

Nej menar inte direkt att hon skulle ha rätt utan mer att man ska kanske hålla spekulationer man har om vem som har en god roll lite för sig själv. Det var ju ett direkt påstående om en specifik roll
Noterar vad ni (du?) skrev om att hon gärna får misstankar på sig tidigt och det vet jag ju hur lätt det är gjort ;)
Jag uppfattade det som lite skämtsamt och dag vet ju ingen om någon god specialroll, inte ens ulvarna.

Finns inte mycket att gå på då ingen är särkilt skkum än men behöver rösta nu., reagerade lite på det här.

Känns lite överdrivet att påpeka att hon bara har koll på sig själv, ingen brukar ha mer koll såhär dags i leken och av samma anledning är det lite dumt att börja nojja över sista röstningen nu.

glömmerallt röstar på Dentaku
Känns som en väldigt konstig röstning för min del, väldigt många brukar ju säga något liknande vid början av dessa lekar.

Men eftersom GA inte verkar må så bra så kan jag ha förståelse för att det kanske är lättare att ta det man hittar i början.

Det bästa är att pricka en ulv. Och det bästa sättet att senare i leken ha nytta av den här lynschningen är att vi sprider rösterna. Det gagnar bara ulvarna med mobbar på ett fåtal.
edit: Glöm det här inlägget och läs det jag skrivit några hack ner för jag kan inte läsa! :o
Hur menar du nu? På vilket sätt gagnar det ulvarna mer om det blir spridda röster och ev lottning än om ett flertal röstar på samma?

För mig säger inte DL1 så mycket ens senare i leken.

Senast ändrad:
Njae, med tanke på att ängeln troligen skyddar sig själv så här första natten så tror jag inte ens de hoppas. Jag vet inte om jag är så pigg på att ulvarna inte får något käk då de i så fall vet vem ängeln troligen är och kan ställa till fuffens genom vetskapen.

Kan du utveckla det fetade? Tror jag tycker att det låter vettigt men vill först att du utvecklar så jag förstår helt. :)

Är inte risken med spridda röster att ulvarna lätt kan få ut en god genom att bara någon av dem lägger en röst som tippar över vågskålen?

Jag hänger inte riktigt med. Hur gynnar det leken om ulvarna inte får äta? Vi förlorar ju en god varje gång ulvarna äter. Skulle ulvarna rösta ut ängeln.. ja vi förlorar en viktig roll men ulvarna lär avslöja sig.

Hur menar du nu? På vilket sätt gagnar det ulvarna mer om det blir spridda röster och ev lottning än om ett flertal röstar på samma?

@Lobelia - jag försöker igen: Hur menar du nu? På vilket sätt gagnar det ulvarna mer att ett flertal röstar på samma än om rösterna sprids och det ev blir lottning?

Puh!

Röstar nästan alla på två så går det inte att säga något om röstningen alls. Sprids rösterna ut så det blir exempelvis lottning mellan 3 olika så är det osannolikt att någon ulv lagt upp en kompis för lottning, i synnerhet om denne röstat sent. Det är inget exakt men lite indikation. I de tidigare lekarna jag var med i så var det bättre spridning i början och efteråt satt jag och checkade teorier mot dem om rösten var någotsånär logisk utifrån vad jag funderade på.

Jag reagerar lite på att koppen öppet spekulerar i vem som är ängeln ?
De enda som vill veta det är väl ulvarna ( vampyrerna ) ?
Vad kan en god tjäna på att peka ut någon så ? Hittar man en möjlig ängel vill man väl inte peka ut den?
Jag gjorde lite samma sak i min första lek ( fast då gällde det tvillingarna ) och fick smäll på fingrarna direkt.
Hm jag spekulerar som sagt bara.
Men kul att nån reagerade. Betyder ju att mina inlägg läses :D
Och skulle hon vara ängel kan hon välja att skydda sig själv hela leken ut, så...
Men hur 17 kan man hitta en ängel i första DL? Jag bara undrade och ville få igång nåt. Är som sagt inte mycket för det här med OT

Jag hänger inte riktigt med. Hur gynnar det leken om ulvarna inte får äta? Vi förlorar ju en god varje gång ulvarna äter. Skulle ulvarna rösta ut ängeln.. ja vi förlorar en viktig roll men ulvarna lär avslöja sig.
Där har jag nog hajat hur @Lobelia tänkte - om inte ulvarna får käka första natten så är ängeln antagligen avslöjad. Därför kan det vara bra om de äter i natt, sen får de gärna misslyckas för då vet inte ulvarna om det är ängeln eller brevis som varit framme.

Sen håller jag väl med dig om att det är trevligt om det aldrig blir käk.

Är inte risken med spridda röster att ulvarna lätt kan få ut en god genom att bara någon av dem lägger en röst som tippar över vågskålen?
Den risken finns så länge det är minst 2 i leken.

Och eftersom, enligt min erfarenhet man oftast röstar ut en god första omröstningen hur mycket de goda än försöker att pricka onda så är det ju bra om det kan hjälpa till att fånga en ulv senare.

Röstar nästan alla på två så går det inte att säga något om röstningen alls. Sprids rösterna ut så det blir exempelvis lottning mellan 3 olika så är det osannolikt att någon ulv lagt upp en kompis för lottning, i synnerhet om denne röstat sent. Det är inget exakt men lite indikation. I de tidigare lekarna jag var med i så var det bättre spridning i början och efteråt satt jag och checkade teorier mot dem om rösten var någotsånär logisk utifrån vad jag funderade på.
Jag förstår hur du tänker men åas är jag inte mycket för lottning heller.

Där har jag nog hajat hur @Lobelia tänkte - om inte ulvarna får käka första natten så är ängeln antagligen avslöjad. Därför kan det vara bra om de äter i natt, sen får de gärna misslyckas för då vet inte ulvarna om det är ängeln eller brevis som varit framme.

Sen håller jag väl med dig om att det är trevligt om det aldrig blir käk.

Men det kan ju lika gärna vara brevbäraren som varit framme första natten?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII