Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

dentaku har dålig koll och oroar sig att den dåliga kollen ska hålla i sig fram till sista röstning som senaste leken. Detta reagerar jag på. Är hon säker på att hon är kvar till slutet även denna leken och varför isåfall? Ängel som tänker skydda sig själv? ;)
Varför riskera att ängeln kanske blir avslöjad här? Men du kanske bara skojar.

Skulle det innebära att det finns onda hemliga specielroller eller att alla deltagare sitter i lyan? Det hade varit en märklig lek :D
Apropå det så tänker jag 4 ulvar iom att en av dem är demon. Ofta vägs ju demonen upp av vapensmeden tex men i den här leken har vi ju ingen sån god specialroll och därför tror jag heller inte att det är sannolikt med fler än 4 ulvar och isf 3 bybor, väl?
Jag hoppas att jag har rätt i det fallet.

Finns inte mycket att gå på då ingen är särkilt skkum än men behöver rösta nu., reagerade lite på det här.

Jag har som vanligt bara koll på mig själv. Jag är lite orolig för att det kommer bli som i förra leken då den känslan höll i sig ända till sista röstningen. :arghh:

Känns lite överdrivet att påpeka att hon bara har koll på sig själv, ingen brukar ha mer koll såhär dags i leken och av samma anledning är det lite dumt att börja nojja över sista röstningen nu.

glömmerallt röstar på Dentaku

Håller med @quarter4ever och @Asko ang. Koppens kommentar om ängeln, jag hade faktiskt missat att hon skrev det. Sjukt skumt.. Dock känns det väl lite typiskt koppen att komma med en sån grej? Jag noterar iaf..

Jag reagerar lite på att koppen öppet spekulerar i vem som är ängeln ?
De enda som vill veta det är väl ulvarna ( vampyrerna ) ?
Vad kan en god tjäna på att peka ut någon så ? Hittar man en möjlig ängel vill man väl inte peka ut den?
Jag gjorde lite samma sak i min första lek ( fast då gällde det tvillingarna ) och fick smäll på fingrarna direkt.

Det har du rätt i. Men det låter ganska osannolikt att hon skulle vara ängel två lekar i rad. Men omöjligt är det inte. Men jag tolkar även koppens kommentar om att Dentaku lika gärna kan vara ulv som vet att hon inte kommer bli uppäten.

Det har du rätt i. Men det låter ganska osannolikt att hon skulle vara ängel två lekar i rad. Men omöjligt är det inte. Men jag tolkar även koppens kommentar om att Dentaku lika gärna kan vara ulv som vet att hon inte kommer bli uppäten.

Nä och sedan kan man ju faktiskt bli lynchad också, så man kan ju ALDRIG vara säker på att man får stanna.

Varför riskera att ängeln kanske blir avslöjad här? Men du kanske bara skojar.
Även om det är skoj så är väl ulvarna ( vampyrerna ) de man letar efter öppet ?
De onda vet ju redan vilka som är goda och de sitter ju och grunnar på vilka som har specialförmågor. Ängeln vore väl just den de vill få ut i första DL. Så blir det lättare med deras käk sedan?

Apropå det så tänker jag 4 ulvar iom att en av dem är demon. Ofta vägs ju demonen upp av vapensmeden tex men i den här leken har vi ju ingen sån god specialroll och därför tror jag heller inte att det är sannolikt med fler än 4 ulvar och isf 3 bybor, väl?
Jag hoppas att jag har rätt i det fallet.

Jag tror inte jag har spelat med någon vapensmed? mösligtvis någon enstaka gång har inte koll på den rollen eller vad den gör. Däremot har jag spelat med massor av demonner och jag tycker fyra ulvar varav en är demon låter rimligt på 14 deltagare.

Även om det är skoj så är väl ulvarna ( vampyrerna ) man letar efter öppet ?
De onda vet ju redan vilka som är goda och de sitter ju och grunnar på vilka som har specialförmågor. Ängeln vore väl just den de vill få ut i första DL. Så blir det lättare med deras käk sedan?
Fast... @Dentaku skulle väl inte hinta om sin änglaroll om hon hade den? För det är ju det ni i förlängningen säger om ni tycker att @Koppen outar en specialroll?

Finns inte mycket att gå på då ingen är särkilt skkum än men behöver rösta nu., reagerade lite på det här.

Känns lite överdrivet att påpeka att hon bara har koll på sig själv, ingen brukar ha mer koll såhär dags i leken och av samma anledning är det lite dumt att börja nojja över sista röstningen nu.

glömmerallt röstar på Dentaku

Jag tolkar inte Denakus kommentar som glömmerallt och koppen. Jag tolkar det som att hon i förra leken inte hade koll på de andras roller förens i sista röstningen och att hon hoppas ha mer koll denna leken.

Angående min kommentar så handlade den om att känslan att bara ha koll på sig själv höll i sig hela spelet ut - och jag hade ju turen(framför allt med min roll) att kunna vara med ända till slutet den gången. Sån tur kan jag inte hoppas på att ha den här gången(och som Lilltess påpekar kan faktiskt änglar lynchas, så de är inte alls säkra).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar