Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Mina funderingar hittills -

Jag vet ju inte så mycket om hur folk brukar spela men jag reagerar lite på de som spelat lika länge som jag; bollen_ och quarter4ever. Båda har skrivit färre inlägg än de tidigare gjort och framför allt quarter4ever känns MYCKET mer tillbakalutad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det faktiskt, visserligen har q4e haft sin teorisprutestil både som ulv och som god men hon spelade riktigt skickligt i senaste leken så jag känner mig inte alls säker på att jag gillar den här förändringen.
väntade bara på den;)
Jag var ju inne i förmiddags och försökte få igång allt, men det var ju nästan inga andra som var där, och hur pratsam jag ändå är( IRL också:D) så går gränsen där- att prata med sig själv

Sedan så kan man nog säga att jag lärt mig något på de två lekar jag varit med i, att det är dumt att skämta och flamsa som en gamäng( Cirkus ord) när man kan kicka igång hjärnan istället. Det var det som hände i förra leken efter @Snurrfian blev utröstad --så tror jag kommer köra det konceptet lite mer i framtiden faktiskt.
Därmed inte sagt att humorn är borta, har bara lärt mig att läsa en gång till vad det står innan jag trycker på svara:cool:

Mina funderingar hittills -

Jag vet ju inte så mycket om hur folk brukar spela men jag reagerar lite på de som spelat lika länge som jag; bollen_ och quarter4ever. Båda har skrivit färre inlägg än de tidigare gjort och framför allt quarter4ever känns MYCKET mer tillbakalutad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det faktiskt, visserligen har q4e haft sin teorisprutestil både som ulv och som god men hon spelade riktigt skickligt i senaste leken så jag känner mig inte alls säker på att jag gillar den här förändringen.
Förresten:cautious:
  • du kanske inte gillar den för att DU är ulv?
  • känner du igen mig nu?:D

Om man måste tänka innan man skriver så är jag nog körd direkt tror jag, min förkylning vägrar ge sig så jag har både feber och snor i hjärnan. Plus att jag ibland kan vara påfallande korkad ändå. :o

Det behöver inte vara en nackdel, ofta är det ulvarna som tänker efter innan de skriver. Men som sagt, någon roll törs jag inte gissa mig till så här tidigt. :) Du kan ju vara en sjuk ulv också. ;)

Ulvar kan käka ulvar även om det hör till undantagen, ängeln skyddar ofta någon annan.

Varför skulle en ulv äta en annan ulv? Såvitt jag vet så har det bara hänt om de varit säkra på att det inte ska bli något käk eller som i förra leken när de hade ett beskydd. Låter märkligt.

Jo ängel behöver ju inte skydda sig själv men hon har den valmöjligheten. Men jag har aldrig varit ängel.

Vadå order? Sedan när fungerar det i en ulvlek? Och hur fick du till det? Jag har påpekat det jag upplevt som fördel och som ett önskemål i jakten på ulvarna. Jag vill öka effektiviteten om möjligt.
Fast jag blir ännu mer flrvirrad med spridda röster.
För vissa flitiga deltagare kan formullera sig så fint med märkvärdiga ord och meningar som är radlånga. Jag luras lätt av erfarna och rutinerade spelare och hakar gärna på deras teorier just pga detta. Och de spelar ju alltid på samma sätt oavsett roll. I mina ögon iallafall.

Hata DL1! Segt internet igen och seg i skallen, så jag kan lika bra rösta nu. Habina sticker ut lite för mig, det känns inte som att hon letar ulvar så mycket som pekar och ropar ulv lite väl lättvindligt - både jag och Lobelia har blivit misstänkta av ingen anledning alls på en kort stund. Kanske för att rikta uppmärksamheten från sig själv?

Dentaku röstar på Habina

Fast jag blir ännu mer flrvirrad med spridda röster.
För vissa flitiga deltagare kan formullera sig så fint med märkvärdiga ord och meningar som är radlånga. Jag luras lätt av erfarna och rutinerade spelare och hakar gärna på deras teorier just pga detta. Och de spelar ju alltid på samma sätt oavsett roll. I mina ögon iallafall.

Då tycker vi olika :)

Oavsett vad vi tycker så gör folk som de vill, ville mest få en diskussion så folk börjar tänka själv hur de vill ha det och för och nackdelar och att det med vissa röstmönster faktiskt blir meningsfullt med dl1 men i efterhand.

Om dentaku är ulv, så är hon en klantig ulv. ;) Om hon inte är mästaren förstås, så det inte gör så mycket om vi blir misstänksamma och lynchar henne... :cautious:

jag sitter och läser igenom hela leken inkl OT så jag kan hitta något att teoria om:crazy:
hate DL1!!:wtf:
Faktiskt läser jag "jag sitter och läser naken" varenda gång jag ser inlägget! :D Det känns hårigt. Men egentligen kanske det säger mer om mig, och förresten jagar vi vampyrer och inte ulvar...

Fast om du är god och tror att @Dentaku oavsiktligt outade sin roll och @Koppen skulle vara det på spåren, borde du inte slätat över det då? Hm.
*gillar* Varför återigen poängtera detta?

@Habina känns lite defensiv. Det behöver inte alls betyda att hon är ond, utan kan lika gärna bero på att hon har skrivt saker som folk reagerar på och som i sin tur kräver motreaktioner.

@glömmerallt : röstar 20:04 på @Dentaku med "samma" motivering som i koppens teori kl. 19:26, same, same but different liksom. Den utsaga som fick Koppen att tänka god, får GA att tänka ond. Eller så är GA ond och tänker god och vill därför rösta på dentaku. :confused::crazy:

postar och skriver/tänker/virrar vidare...

Hata DL1! Segt internet igen och seg i skallen, så jag kan lika bra rösta nu. Habina sticker ut lite för mig, det känns inte som att hon letar ulvar så mycket som pekar och ropar ulv lite väl lättvindligt - både jag och Lobelia har blivit misstänkta av ingen anledning alls på en kort stund. Kanske för att rikta uppmärksamheten från sig själv?

Dentaku röstar på Habina

Var har jag ropat ulv? Jag har skrivit att lobelias sätt att föreslå hur vi skall bete oss känns konstigt, men för den sakens skull är hon inte säkert ulv.

Sedan tyckte jag du betedde dig knepigt, men inte precis ulvigt. Däremot kan du vara mästaren, men den teorien kom jag på när du redan röstat på mig...

Mycket konstig röstmotivering tycker jag!

Om dentaku är ulv, så är hon en klantig ulv. ;) Om hon inte är mästaren förstås, så det inte gör så mycket om vi blir misstänksamma och lynchar henne... :cautious:

Hur tänker du nu? :) Annars är det ganska typiskt dentaku att misstänka sådana som misstänker henne. Men mästaren vill väl inte bli utröstad än? Det gynnar väl bara goda?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar