Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Fast om hon misstänker henne för att vara ängel så är det inte att leta efter misstänksamma saker? Om koppen hade nämt att hon trodde att D var en ulv så hade jag köpt resonemanget.

Jo, hon letar misstänksamma saker, även om hon drar en annan slutsats än vad jag gör. Det är positivt i mina ögon, hjälper leken framåt. Just ängelbiten hade hon dock kunnat anteckna för sig själv.

Fast om hon misstänker henne för att vara ängel så är det inte att leta efter misstänksamma saker? Om koppen hade nämt att hon trodde att D var en ulv så hade jag köpt resonemanget.
Citerar dig men svarar alla: jag frågade varför hon kunde vara så "säker" på att vara kvar leken ut :)

Röstlista DL1

20.04 glömmerallt röstar på Dentaku
21.28 Dentaku röstar på Habina
21.38 LenaH röstar på Asko
21.39 Koppen röstar på Quarterforever

21.47
Habina röstar på dentaku

Jag tycker helt enkelt att Habina resonerar konstigt. Speciellt det här med koppens kommentar om att D kan vara ängeln. Det är väl inte att leta misstänksamma saker om man "tror sig" hittat ängeln?
Därför:

Lilltess röstar på Habina

Artline röstar på Lobelia.

Jag förstår hur hon tänker med spridda röster men man röstar väl ändå på den man tror är misstänkt. Jag är rädd för att hon tog upp detta med spridda röster just för att hon sa samma sak i förra leken när hon var god. Hade varit smart spelat av en ulv.

Sedan tycker jag fortfarande det är märkligt att hon vill att ulvarna ska lyckats med första käket.

Jag har inte mått så bra ikväll så det kommer inte bli någon vidare motivering men det är ju bara en massa OT.
Jag röstar på Lobelia för att hon tyckte vi skulle sprida våra röster för att det hjälper ulvarna mindre än om dom är spridda än enbart på ett fåtal. Jag förstår hur hon menar men så här tidigt i leken vet enbart ulvarna vad som kan nynna dom och ingen annan så jag tycker det är farligt att spekulera sådär.

Matmissbrukaren röstar på Lobelia

ÅÅåhkej, ska försöka mig på att läsa igenom och göra en liten sammanfattning igen så kanske jag kan slå ihop den och den förra, och se vem som verkar mest misstänkt.

Koppen skriver ju detta "Är hon säker på att hon är kvar till slutet även denna leken och varför isåfall? Ängel som tänker skydda sig själv? ;)" just smileyn och att det dyker upp så plötsligt utan någon tidigare misstanke får mig att tro att det inte var så seriöst menat. Enligt andra ska det vara lite typiskt henne också. Jag hoppas bara att det inte blev en ren lyckträff. Kanske lite mera på -1 på misstankeskalan där 0 är neutral ;)

Q4 reagerade också på det, inget märkligt tycker jag.

LenaH
tolkade koppen som lite skämtsamt, och jag håller med även om det känns lite farligt att säga så.

jag reagerar fortfarande på glömmerallts röst, den känns väldigt höstrå:igt. Men släpper det för nu.

Och jag får be Lobelia om ursäkt, jag förstår äntligen det här: "Och det bästa sättet att senare i leken ha nytta av den här lynschningen är att vi sprider rösterna. Det gagnar bara ulvarna med mobbar på ett fåtal."
Lättare att se ulvar i små grupper än i stora mobbar va? :up:

Men samtidigt säger Dentaku detta: "Är inte risken med spridda röster att ulvarna lätt kan få ut en god genom att bara någon av dem lägger en röst som tippar över vågskålen?" Vilket jag får hålla med om. Finns väl både för- och nackdelar med den metoden antar jag.
Röstar på Habina ser jag nu, känns lite plötsligt men det är ju DL1.

Och majola är tillbaka, yay :D

Habina säger att Lobelias ord kan kännas som en order, och även om Lobelia kommer med ett bra svar som jag i och för sig kan förstå så KAN det ju vara en ulv som försöker göra sig till god som försöker hitta ulvar... :banghead::arghh:

Artline skriver (#336) "Det har du rätt i men är man ängel eller ulv så har man iallafall nätterna säkra. För de andra rollerna så är det dubbelt så stor chans att åka ur leken" Håller inte med, ängeln behöver inte alls ha nätterna säkra. Hen brukar ju oftast försöka skydda andra.

Q4 säger att hon försöker ändra på sig för att fokusera mera på att hitta ulvar. Bra! ... såvida inte det är en ulv som försöker dölja sitt annorlunda spelsätt? :cautious:

Såg nu att LenaH hade skrivit detta till mig: "Fast om du är god och tror att @Dentaku oavsiktligt outade sin roll och @Koppen skulle vara det på spåren, borde du inte slätat över det då? Hm."
Men jag tror inte att dentaku oavsiktligt outade sin roll eller iallafall så ser jag inte det, jag vet inte vad för roll hon har. Bara att koppen borde ha varit försiktig, att det tyder på om hon är god eller ond är jag inte säker på.
Känns iallafall som att lena letar efter onda ... vilket i sin tur känns läskigt :crazy:
Såg nu att hon röstar på mig, vilket är helt ok (även om jag inte håller med om det :p) - känner inte att det ökar eller minskar på misstankegraden på henne.

..... ARRGGHHHH, jag hinner inte mera!! :nailbiting::nailbiting:

Citerar dig men svarar alla: jag frågade varför hon kunde vara så "säker" på att vara kvar leken ut :)

Fast hon förklarade ju vad hon menade? Absolut kan D vara ulv men jag tycker att just detta uttalandet är inget att misstänka henne för. Det är samma när man skriver på kvällen: imorgon kommer jag ha bättre aktivitet. Den personen kan ju bara veta att den överlever om den skyddat sig själv eller sitter i lyan, men ofta skriver folk så ändå. Dör man så dör man, that's it.

det jag läst hittills är den vanliga kompotten av diverse hit och det, trams blandat med försök
att hitta något, vad som helst att ta fasta på( jag själv inte undantagen)

korta reflektioner
Det har varit populärt att dividera om att vissa spelare är "alltid" i en viss roll antingen som god eller ond, eller att de "alltid" blir misstänkta för att spela skumt....
Det andra populära ämnet har varit vitlök, en inte helt oviktig ingrediens när man är på vampyr jakt som en "slayer"
Svårt att utläsa något om det men de flesta verkar hävda att de minsann gillar vitlök, och då är det frågan om det är sant eller ett sätt att verka god?

den som var snabbt ut med att komma med en lista om alla deltagare var Asko, redan 17,50 kom den, och det kan vara ett ambitiöst arbete att få igång leken så folk kommer med kommentarer så så spelet kan börja.
Å andra sidan kan det också vara ett sätt att styra in kommentarerna på vissa spelare så fokus hamnar där...
Men vill tro att det är en spelare liksom jag själv som gärna får igång allt!

en annan sak som slagit mig är att det pratas mycket om tidigare lekar, istället för att att föra denna pågående framåt , även jag har gjort det lite i början men mer anmärkningsvärt att det varit så på tapeten under em/kvällen?

En som jag reagerat på är Lobelia, jag upplever att hon letar ulvar väldigt aktivt denna gången?
Hon har varit god båda de gånger jag spelat med henne hittills ,men detta letande efter något att peka ut nån på känns - annorlunda?

hinner inte kommentera mera just nu, måste fokusera på att rösta....

Senast ändrad:
Röstlista DL1

21.47
Habina röstar på dentaku
21.50 Lilltess röstar på Habina
21.50 Artline röstar på Lobelia.
21.50 Matmissbrukaren röstar på Lobelia

Habina ändrar röst till Lobelia

För att rädda mig själv + att hon var knepig med sin idé om att styra röstningen.

Majola röstar på Habina

För att hon trots den hypotetiska diskussionen om Dentakus evtl goda roll går vägen ut och röstar på henne med motiveringen att hon är mästaren. Visst vill man ha ut den, men i komb. med min lilla misstanke mot GA...

Den som jag finner mest skum idag så är det Lobelia ändå
Just detta aktiva letande efter ulvar som jag inte tycker är vad hon brukar göra, får mig att undra om det är en ulv som skriver
därför
quarter4ever röstar på Lobelia

Röstlista DL1

21.47
Habina röstar på dentaku
21.50 Lilltess röstar på Habina
21.50 Artline röstar på Lobelia.
21.50 Matmissbrukaren röstar på Lobelia

21.56
Habina ändrar röst till Lobelia
21.57
Majola röstar på Habina
21.58 quarter4ever röstar på Lobelia

asdfghjkl..!!!

Jag vet inte, hjärtat bultar och tiden rinner ut! :nailbiting: Och det är bara DL1!! :arghh:

Menmen, jaja

Asko röstar på Koppen

förklaring kommer

Lobelia röstar på Habina

Jag tycker hon sticker ut mest ikväll, hon tycks också avsiktligt misstolka mina diskussioner kring att sprida röstningen som något kommando. Kan hon vilja slippa det för att hon tror jag har rätt?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30