ÅÅåhkej, ska försöka mig på att läsa igenom och göra en liten sammanfattning igen så kanske jag kan slå ihop den och den förra, och se vem som verkar mest misstänkt.
Koppen skriver ju detta "Är hon säker på att hon är kvar till slutet även denna leken och varför isåfall? Ängel som tänker skydda sig själv?
" just smileyn och att det dyker upp så plötsligt utan någon tidigare misstanke får mig att tro att det inte var så seriöst menat. Enligt andra ska det vara lite typiskt henne också. Jag hoppas bara att det inte blev en ren lyckträff. Kanske lite mera på -1 på misstankeskalan där 0 är neutral
Q4 reagerade också på det, inget märkligt tycker jag.
LenaH tolkade koppen som lite skämtsamt, och jag håller med även om det känns lite farligt att säga så.
jag reagerar fortfarande på
glömmerallts röst, den känns väldigt höstrå:igt. Men släpper det för nu.
Och jag får be
Lobelia om ursäkt, jag förstår äntligen det här: "Och det bästa sättet att senare i leken ha nytta av den här lynschningen är att vi sprider rösterna. Det gagnar bara ulvarna med mobbar på ett fåtal."
Lättare att se ulvar i små grupper än i stora mobbar va?
Men samtidigt säger
Dentaku detta: "Är inte risken med spridda röster att ulvarna lätt kan få ut en god genom att bara någon av dem lägger en röst som tippar över vågskålen?" Vilket jag får hålla med om. Finns väl både för- och nackdelar med den metoden antar jag.
Röstar på Habina ser jag nu, känns lite plötsligt men det är ju DL1.
Och
majola är tillbaka, yay
Habina säger att Lobelias ord kan kännas som en order, och även om
Lobelia kommer med ett bra svar som jag i och för sig kan förstå så KAN det ju vara en ulv som försöker göra sig till god som försöker hitta ulvar...
Artline skriver (#336) "Det har du rätt i men är man ängel eller ulv så har man iallafall nätterna säkra. För de andra rollerna så är det dubbelt så stor chans att åka ur leken" Håller inte med, ängeln behöver inte alls ha nätterna säkra. Hen brukar ju oftast försöka skydda andra.
Q4 säger att hon försöker ändra på sig för att fokusera mera på att hitta ulvar. Bra! ... såvida inte det är en ulv som försöker dölja sitt annorlunda spelsätt?
Såg nu att
LenaH hade skrivit detta till mig: "Fast om du är god och tror att
@Dentaku oavsiktligt outade sin roll och
@Koppen skulle vara det på spåren, borde du inte slätat över det då? Hm."
Men jag tror inte att dentaku oavsiktligt outade sin roll eller iallafall så ser jag inte det, jag vet inte vad för roll hon har. Bara att koppen borde ha varit försiktig, att det tyder på om hon är god eller ond är jag inte säker på.
Känns iallafall som att lena letar efter onda ... vilket i sin tur känns läskigt
Såg nu att hon röstar på mig, vilket är helt ok (även om jag inte håller med om det
) - känner inte att det ökar eller minskar på misstankegraden på henne.
..... ARRGGHHHH, jag hinner inte mera!!