Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Koppen eller asko ikväll då.. Frågan är kan dom båda vara onda? Eller båda goda? Om där bara är en god, vem är god? Hmm...

Koppen eller asko ikväll då.. Frågan är kan dom båda vara onda? Eller båda goda? Om där bara är en god, vem är god? Hmm...

Jag hade dem som möjliga ondatillsammans förut men efter koppens röst på asko idag blir jag mer tveksam till att de skulle vara onda ihop. Möjligtvis om koppen är demon och de vill ge henne alibi.

Jag *tror* jag fick en känsla av en roll som Asko skulle kunna ha tidigare i ett inlägg hon skrev men det kan ju vara helt galet. Men isf är hon god. Eller så luras hon :banghead:
Och Koppen har jag som sagt ingen känsla av alls just nu.

Jag *tror* jag fick en känsla av en roll som Asko skulle kunna ha tidigare i ett inlägg hon skrev men det kan ju vara helt galet. Men isf är hon god. Eller så luras hon :banghead:
Och Koppen har jag som sagt ingen känsla av alls just nu.

Skulle du vilja länka till inlägget så kan jag få tolka det själv?

Asså snart kommer jag behöva skriva ut mitt pussel som jag lagt. För jag tycker ju att ulvarna borde ha lagt klart sitt pussel vid det här laget då dom vet vilka de onda är..

Skulle du vilja länka till inlägget så kan jag få tolka det själv?

Asså snart kommer jag behöva skriva ut mitt pussel som jag lagt. För jag tycker ju att ulvarna borde ha lagt klart sitt pussel vid det här laget då dom vet vilka de onda är..

Tycker nog du ska hålla ditt pussel för dig själv, tror inte ulvarna listat ut allt!

• Gilla
Reactions: MM
Vad än jag säger så kommer det låta "å ena sidan kan hon vara god, å andra sidan kan hon vara ond" men om jag inte kommenterar detta så kommer jag också att låta skum.
Så, ja, jag vet ju vem jag är men det hjälper ju inte så mycket :grin:

Just här hade du faktiskt inte behövt kommentera för den tanken jag har om dig vill jag inte vidareutveckla just nu om det är så att det skulle stämma. Dumt att mata ulvar med info. Så nä, nu blev du skum för att du kände att du skulle bli skum om du inte kommenterade :p ;)

Just här hade du faktiskt inte behövt kommentera för den tanken jag har om dig vill jag inte vidareutveckla just nu om det är så att det skulle stämma. Dumt att mata ulvar med info. Så nä, nu blev du skum för att du kände att du skulle bli skum om du inte kommenterade :p ;)
Argh, nu gjorde jag visst fel ändå :cool::D

• Gilla
Reactions: MM
Ok lite citat från koppens inlägg, med tanke på att hon inte gjort så många, var det förvånadsvärt många jag hittade något jag reagerade på!
Det börjar redan här då hon tror att Hedinn är med i leken... Bollen__ gjorde ju ett liknande misstag fast då ang en roll som inte var med( röstfifflare) Så det är lite skumt tycker jag! sedan är detta inlägget hon pratar om dentaku och ev ängelroll som jag och flera reagerade på- kan inte annat än fortfarande tycka att det är ett....konstigt...statement!
Ok nån ville höra mina tankar, och det är ju självklart. Ska inte sitta på dom själv! :D
Hedinn ligger i sängen eftersom hon inte kom i säng förrän 06:30. Borde hon inte kliva upp snart? Vi har en lek här! ;)
Flera diskuterar serien Buffy och annat OT.
Asko och Dentaku klurar på antalet ulvar. (Börjar bli en obligatorisk diskusion första DL ;) ) FÖ är det typ 6-7 sidor med OT, och en orsak till min dåliga inläggstatistik. Jag är dålig på sånt :p
Habina har läst igenom leken (är nånstans på sid 6, 7 nu tror jag) men kan inte hitta något än. Vem kan det? Misstänker alla som ulvar, vilket får iaf Lilltess och Lobelia att reagera. Npgot som även Habina noterar och svarar på.
dentaku har dålig koll och oroar sig att den dåliga kollen ska hålla i sig fram till sista röstning som senaste leken. Detta reagerar jag på. Är hon säker på att hon är kvar till slutet även denna leken och varför isåfall? Ängel som tänker skydda sig själv? ;)
snurrfian och Bollen käkar vitlök. Ulvar käkar också. Äter ni vitlök för att inte äta varandra? ;)
Sedan noterar jag att flera pratar om inläggstatistik osv. Jag har som sagt vart upptagen mestadelen av dagen och därför inte kunnat skriva nåt.
Men detta är mina funderingar så långt.

Här pratar hon om Hedinn igen och jag tror det var då jag observerade att hon trodde att en spelare som bara OT som åskådare, med annan färg, faktiskt skulle vara med i leken...

Efter Dentaku blev utröstad var hon blixtsnabb att kommentera att hon minsann reagerat först, lite misstänkt det också, ser ut som ett rejält godförklaringsförsök!
Hallå? Vem reagerade först?! :cautious: :D

Här skriver hon att hon trodde LenaH hade en specialroll, vilket jag också trodde mfl, nu misstänker jag att det var precis det LenaH ville att de onda skulle tro, för att skydda riktiga siaren... reagerade också på ordet "de" som hon sedan menar skulle varit ett "det" blir ganska olika hur man läser meningen med de olika orden eller hur? Samt att hon verkar fiska efter info om vilken ev specialroll som Habina skulle ha?
nyfiken fråga till er alla; tror ni att Habina har en specialroll mao?
Jag sätter henne på goda hållet, men är inte tvärsäker att hon har en specialroll. Trodde de om LenaH och hon var ju bara bybo

Koppens röstmotivering till bollen__
Med tanke på bollen__s storstilade sorti. så känns raden innan rösten kommer lite, hm , i samma stil?
Rulla in en boll och låt den rulla....

Jag rullar bollen vidare till nästa röst efter att jag lagt min.
Koppen röstar på bollen__

Med så många röster på sig borde det vara glasklart.
Men samtidigt gillar jag inte att en som är mer eller mindre ondförklarad försöker få med mig och Habina (som jag tror ör god) i misstankar luktar vetkligen ulv.
Så nä, finns ingen anledning att rösta på nån annan

Och direkt efter Majolas(?) fina färglagda röstlistor där man ser hur alla röstat i alla DagDL kommer denna kommentaren nedan.
Oj, tror jag vet redan nu vem som får min röst imorgon om jag överlever som sagt.
Förklarar mer imorgon. Lång dag idag och blir en ganska lång imorgon med.
Natti på er

Jag ifrågasätter varför inte hon berättar direkt? hennes svar:
Båda inläggen verkar för mig oblygt hinta om att HON själv skulle ha en sån roll att hon är första objekt att äta under natten, hon fortsätter att godförklara sig tycker jag
Nej för då kanske jag blir käk inatt och det vågar jag inte riskera

Efter misslyckat nattkäk så fortsätter hon att hinta om att ängeln skulle skyddat henne under natten och att hon därför är kvar... sedan kommer hon med en förklaring till hennes kommentar kvällen innan "OJ jag tror jag vet vem jag ska rösta på....."
Inget käk inatt alltså :p
Jo ang mitt påstående igår kväll så tänkte jag skriva hur jag tänkte:

DL2:
Habina röstar på Dentaku
Bollen
röstar på Habina
Dentaku röstar på Habina
Asko röstar på Habina

Dentaku fick 7 röster
Habina fick 3 varav två lades av ulvar
Bollen fick två (q4 och lilltess)

Varför valde Asko att rösta på Habina?

Misstag gjort av en ulv? Eller bara skämt?

Här misstänker Asko att både (eller ja, frågar åtminstone) om både Habina och Lobelia är ulvar.
Även Lilltess och Q4. Men deras röststatistik talar för att de är åt goda sidan
Sedan tillägger hon att GA MM och majola känns läskiga och skumma pga att de inte skrivit så mycket.

Kan bero på att hon inte vill rösta ut en ulv. Och röstar hon på habina så riskerar hon att hamna i ramljuset?

Nja... Nåt jag reagerat på iaf

Till sist kommentaren om varför hon la en tidig röst på Asko:
Det är för att det är det enda jag har att komma med. Som jag skrev tidigare.
Jag vill skapa mina egna teorier och vill inte lifta på andras teorier. Och varför ska man vänta till 21:58 när man könner sig säker?

jag väntar nu på att andra som jag håller för goda ska stödja Koppens röst, för om hon skulle ha en sådan roll att ängeln skyddat henne inatt så måste ju iaf ängeln gå med i Koppens teoriande och slutsatser kan jag tycka.
Väntar med spänning på hur det kommer arta sig!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 045
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol