Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

glömmerallt
Röstlistan talar för sig själv - Dentaku Dentaku Bollen__
Hon har kommit med tankar jag själv haft och det skrev jag i min röstmotivering igår om Bollen att jag tyckte hon kom med bra teorier emot Bollen och la en tidig röst med en motivering jag verkligen kände att hon trodde starkt på och röstade dessutom på samma som Habina som jag också tycker verkar god (teori nedan) och deras tankar verkade synkade med mitt eget huvud och det känns verkligen som ett högt spel av en ulv att lägga en andraröst på en kollega i det läget som var igår. Ifrågasätter varför Q4 sätter mig åt det ondare hållet av mig, Koppen och Asko som Dentaku pekade på i hennes inlägg där hon skrev vilka hon trodde kunde ingå i lyan. Verkar hålla Lilltess neutral.

Habina
Även hennes röstlista talar för sig själv - Dentaku Dentaku Bollen__
Vissa tyckte hon kändes skum första dagen men jag själv kände efter första dl att hon kanske vet något eftersom hon höll fast vid sin teori från dl1 om Dentaku. Dl1 röstmotiveringen är ändå oftast något som man tar vad man hittar för dagen men även efter första natten så höll hon fast vid den och Dentaku visade sig vara ulv. Sedan fick jag samma känsla när hon la sin tidiga röst på Bollen och även hon visade sig vara ulv. Det känns väldigt vågat att göra så här om man är ulv. Varför starta leken med att rösta ut två kollegor?
Även idag håller jag med henne i sina tankegångar och jag ser inget misstänkt med henne för tillfället.

quarter4ever
Röstar Lobelia Bollen__ Bollen__
Toppar inläggslistan, kommer med många funderingar från alla synvinklar. Utesluter inget och verkar leta ulvar. ber andra att inte stirra sig blind på en teori utan att hålla ögonen öppna. Ställer frågor där hon inte förstår vad någon menar och ber om ett förtydligande. Just nu neutral för mig.

Artline
Känns som hon letar ulvar men jag måste läsa på lite känner jag. Ingen som jag lagt större märke till. Alltså inte utmärkt sig på något vis men det gör också att jag inte ka sätta henne åt något håll. Neutral tills vidare.
Röstlistan ser exakt likadan ut som min egna.

Koppen
Som vanligt så vet jag inte var jag har Koppen men hon brukar ha taggarna utåt i vissa lägen men nu finns det inga taggar alls så där är jag nollad. Men verkar inte kasta misstankar till höger och vänster om sig. Något jag annars uppfattat att hon gör som ond och som god stirrar hon blint på samma spelare.

Majola
Känns som hon håller med dom flesta men det är inte så många inlägg från henne och inte många egna tankar utan hon verkar flyta på rätt bra?! Håller koll på henne!

Asko
Gillar inte att lägga en avgörande röst men det gör väl ingen om man inte sitter på facit och vet att man får ut en ond? Skriver en hel del OT vilket påminner mig om en lek där hon var ond och OTade sig igenom hela leken till typ dl3 utan ett endaste teoriinlägg utan bara la in någon fråga här och var och höll med folk.
När jag kollar igenom hennes inlägg så påminner detta mycket om den leken. Håller koll på henne!

Lilltess
Verkar ovanligt samlad och inte i närheten av att vara skum känns det som. Glömmerallt verkar hålla henne neutral och henne håller ju jag åt det goda hållet för tillfället. Många inlägg och dom flesta med substans vilket för mig tyder på att hon letar efter ulvar. Neutral mot god för mig just nu. Ser inget skumt med henne förtillfället.

12. Asko Har varit på tapeten några dagar nu, jag kan känna att Dentakus lilla kommentar om vilka hon finner onda innan hon röstas ut, kanske rentav talar till Askos fördel? För jag tror Dentaku med det inlägget ville få andra goda misstänkta, som lätt kan bli det för att de inte är så vana att uttrycka sig och lätt skriver så det kan misstolkas...
:love::up:

Okej jag skulle vilja ändra min, alltså varför MM hamnade bland de onda på min lista har egentligen inte riktigt med vad hon skriver att göra utan hon känns så listig, eller så är det för hon spelade så jävla bra i lyan i förra leken. Jag tror att det har satt spår i. ITT huvud inför denna leken. Jag har henne som neutral och inte ond.

Varför jag har Majola så högt upp är helt enkelt att hon har inte skrivit något skumt och verkar hålla med både mig och q4 som verkar tänka typ exakt lika dant?

Vanligtvis hade jag misstänkt q4 vid detta laget eftersom vi tycker helt enkelt FÖR lika, men eftersom det ibland är jag som lanserar teorier som hon hänger på och ibland är det hon som lanserar teorier och jag som håller med. Kändes rörigt men kan inte formulera mig bättre :P

Okej jag skulle vilja ändra min, alltså varför MM hamnade bland de onda på min lista har egentligen inte riktigt med vad hon skriver att göra utan hon känns så listig, eller så är det för hon spelade så jävla bra i lyan i förra leken. Jag tror att det har satt spår i. ITT huvud inför denna leken. Jag har henne som neutral och inte ond.

Varför jag har Majola så högt upp är helt enkelt att hon har inte skrivit något skumt och verkar hålla med både mig och q4 som verkar tänka typ exakt lika dant?

Vanligtvis hade jag misstänkt q4 vid detta laget eftersom vi tycker helt enkelt FÖR lika, men eftersom det ibland är jag som lanserar teorier som hon hänger på och ibland är det hon som lanserar teorier och jag som håller med. Kändes rörigt men kan inte formulera mig bättre :P

jag håller nog på att ändra min lista lite kanske....
Men än en gång (!) så håller jag med i vad du formulerar ang MM... min fetning i ditt inlägg

@Peaux saknas helt tror jag? Har väl inte ens anmält närvaro så hon kanske redan har käkats i lönndom? Scary.

Detta skrevs innan Peaux blev käkad. Hade en ulv vågat skriva så?

Majola röstar på Habina

För att hon trots den hypotetiska diskussionen om Dentakus evtl goda roll går vägen ut och röstar på henne med motiveringen att hon är mästaren. Visst vill man ha ut den, men i komb. med min lilla misstanke mot GA...

postade för att hinna innan 22.

...hakade Habina på GA för att försöka få ut dentaku?

Är det här ett försök att försöka försvara Dentaku? Vore märkligt om både bollen och en till ulv hade gjort så.

Rent krasst kvittar det ju vem @quarter4ever och jag röstar på nu (sist jag kollade stod det 5:3 dentaku:habina), eftersom iaf jag inte tänker rösta på Habina efter dagens vändningar. Men det kan ju komma sena röständringar eller finnas en extraröst i omlopp förstås, så riktigt så lättsinnig tänker jag inte vara...

Majola röstar på Dentaku.

Känns inte jättebra, men å andra sidan måste jag väl erkänna att jag gärna vill syna henne efter det här debaklet. Många rutinerade spelare som hittat många småsaker.

Känns lite som en strömröst. En alibiröst?

3. bollen__ - bollen__ har råkat ut för taskig karma pga av sin röststatistik och att hon "glider med" i andras teorier (ha, vem tusan gör inte det? :crazy:) Hon satt fast på Norrlandstunneln en kväll vilket självklart kan förklara en hel del, men hon är misstänkt och definitivt en kandidat som jag eventuellt röstar på ikväll.

Det här inlägget är skrivet när bollen redan hade fyra röster. Som ulv kanske hon kände att hon inte hade så mycket val? Men hon kan också vara en god med tidsbrist.

Jag tror att jag fick med allt jag tänkte skriva. Blir lite distraherad av pojkvännen på fb :D Stör han inte för mycket så ska jag även läsa igenom asko.

Asko
Gillar inte att lägga en avgörande röst men det gör väl ingen om man inte sitter på facit och vet att man får ut en ond? Skriver en hel del OT vilket påminner mig om en lek där hon var ond och OTade sig igenom hela leken till typ dl3 utan ett endaste teoriinlägg utan bara la in någon fråga här och var och höll med folk.
När jag kollar igenom hennes inlägg så påminner detta mycket om den leken. Håller koll på henne!
Jag kommer ihåg den leken du nämner tror jag, men jag undrar ändå - OTar jag verkligen så mycket i den här leken? :confused: Jag har visserligen inte varit så mycket aktiv som jag brukade vara, men det är lite som det är just nu. Men när jag väl skriver något så är det väl inte så mycket OT? Inte sen DL1 tror jag?

Deltagare:
1. glömmerallt
Känns klok och har inget att invända mot det hon skriver , och tycker hon har vettiga funderingar som jag kan instämma i. Jag håller henne på de godas sida

2. quarter4ever Jag!

3. bollen__ vampyr!
4. Dentaku vampyr!
5. Peaux Bybo
6. LenaH Bybo

7. Artline Ännu en jag har känt varit inne på samma saker som jag, finns inget skumt som jag kan se med henne so far. Håller henne på de godas sida.

8. Koppen En av de jag har svårt att placera, ska nagelfara allt igen och se om jag blir klokare!

9. Lobelia Brevbärare

10.Habina spelar som om hon vore god, men en av de jag ändå inte riktigt kan lita på hennes godhet fullt ut, jag får vända och vrida allt några gånger och ha ögonen på det som sker idag så kanske pusslet passar till slut?

11. Majola En nybörjargod kanske som famlar lite i blindo? Eller en nybörjarulv som är väldigt försiktig? En av de jag också vänder och vrider på...

12. Asko
Har varit på tapeten några dagar nu, jag kan känna att Dentakus lilla kommentar om vilka hon finner onda innan hon röstas ut, kanske rentav talar till Askos fördel? För jag tror Dentaku med det inlägget ville få andra goda misstänkta, som lätt kan bli det för att de inte är så vana att uttrycka sig och lätt skriver så det kan misstolkas...Men hon är en till jag måste kunna placera för att få bitarna att passa ihop!

13. Lilltess En annan jag tidigt känt att hon letar ulvar och jag håller helt med ( i stort sätt) i hennes tankar och funderingar. Håller henne till de godas sida

14. Matmissbrukaren den jag kanske tvekar om mest, hon är tillräckligt duktig för att kunna spela undvikande ulv utan att bli alltför misstänkt , så jag håller henne mer åt de onda än de goda just nu.

Sammanfattning:
Det verkar som vi är flera som tvekar om
Dessa : Majola, Matmissbrukaren, Asko och Koppen.
Om min teori stämmer (enl tidigare inlägg) att det var 4 demoner från början så ska två bort, har jag fel och det är tre kvar så ska iallafall 1 bort!
Så nu är det dags för Brasse teorierna igen; Den ska bort för att......?
Får lägga till att jag nog kanske håller MM åt iaf mitten just nu, återkommer!

Tänkte försöka göra någon slags lista, men jag blev bara skrämd av den.

Glömmerallt och matmissbrukaren vill jag lägga åt det goda hållet, de verkar tänka som mig och håller även varandra goda. Men jag är rädd att jag är totallurad.

Artline och Lilltess känns som de hänger med i mina tankar, instämmer i dem och verkar leta onda, men även här blir jag nojjig att jag färgas av att de hållit med mig tidigare.

Sedan kommer det osäkra gänget, där det kan (bör) gömma sig onda. Det är quarter, som jag vill är god men känner mig extremt osäker på, koppen, som alltid förvirrar, Majola och Asko. Minst en av dessa måste vara ond och jag fasar för när vi får ut demonen (om vi gör det!) och någon jag kanske litar på plötsligt är ond. Gaaah!

Just nu finns det väldigt mycket info i omlopp, vilket är bra!

Spionen borde luskat reda på vem siaren är. Självklart behöver det inte vara så men vi antager att det är så i mina funderingar just nu.
Spionen vet vilka som är siade och den som garanterat finns kvar i leken är den som hon siade inatt eftersom ingen blev käkad. Så den siade kan inte ha åkt ut.
Spionen vet vem ulvarna försökte käka inatt och kan därmed veta en till god förutsatt att ängeln skyddade någon annan än sig själv för ängeln känner ju spionen högst troligt redan till.
Vi har ett par tvillingar som givetvis känner till varandra.
Siaren kan mycket väl ha luskat reda på vem som är spionen.
...
Och det är sånt här som får mig att börja undra vad jag har gett in mig på. För HUR kan man veta så här mycket??? :confused::banghead:
Tvillingarna är jag ganska säker på men all den där andra infon känner jag bara
atomic.gif
är över min tankenivå :grin:

Kommer lägga min röst nu, då jag inte har så mycket mer att gå på.
Och det är det bästa jag har att bidra med. Se mina motiveringar på förmiddagen.

Koppen röstar på Asko

Nu är jag tillbaka igen, men är rätt trött och behöver dessutom gå tillbaka och läsa om en del igen så teorierna kan dröja lite men bör komma i god tid innan deadline.

Tänkte försöka göra någon slags lista, men jag blev bara skrämd av den.

Glömmerallt och matmissbrukaren vill jag lägga åt det goda hållet, de verkar tänka som mig och håller även varandra goda. Men jag är rädd att jag är totallurad.

Artline och Lilltess känns som de hänger med i mina tankar, instämmer i dem och verkar leta onda, men även här blir jag nojjig att jag färgas av att de hållit med mig tidigare.

Sedan kommer det osäkra gänget, där det kan (bör) gömma sig onda. Det är quarter, som jag vill är god men känner mig extremt osäker på, koppen, som alltid förvirrar, Majola och Asko. Minst en av dessa måste vara ond och jag fasar för när vi får ut demonen (om vi gör det!) och någon jag kanske litar på plötsligt är ond. Gaaah!
varför känner du dig osäker på mig?
Är det för att jag inte bortser från att du kan vara något annat än de flesta andra jag håller för goda gör?
Jag vill ju tro att du är god, men är helt enkelt öppen för andra vinklar.
Förra leken gjorde mig sådan då jag var så totalt inne på fel spår vilka som var goda resp onda, (@Mirtai , @Snurrfian )så efter det utesluter jag ingen i förväg alls!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 047
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar