Puuh att det ska ta sån jäkla tid att läsa igenom när ens hjärna inte funkar som det ska. Tröögt. Men det här är vad jag antecknade under tiden:
Koppen: Jag söker goda roller inte onda och ängelns roll har vi diskuterat tillräckligt att ytterligare inte behövs. (#367) bollen__ reagerar på samma
Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.
Lilltess trodde demonen var utanför lyan, förvirrad god eller väldigt listig ulv?
Lilltess och Q4 verkar hålla varandra goda – bra eller är det två ulvar som är överens?
Lilltess sa ” Jag blandade inte ihop demonen med någon utan oftast står det att den ingår i lyan om den gör det. Nu stod det visserligen att den var ulv men jag kollade bara om det stod att den var i lyan.” Frågan om att hon kan vara en vampyr som försöker förvirra besvarades med ett ärligt ”Skulle kunna”, det … gör mig nervös
Q4 trodde också demonen var okänd för lyan (#492), förvirrad god eller listig ulv?
Q4 tror att det blir svårare att hitta ängeln, har förklarat och jag förstår även om jag inte riktigt håller med
Dentaku sa i #548 ”vi goda” – ett sätt att försöka göra sig till god i andras ögon?
GA,
MM och
majola – svåra att säga något om pga lågt antal inlägg, känns läskigt och suspekt.
MM och GA kom in nu ser jag i alla fall. Känns skönt.
GA svarar min kommentar på hennes röstning vid DL1: ” Ja många säger ofta något liknande, just därför jag reagerade, det köndes överdrivet jämfört med liknande kommentarer, som ett försök att spela god.” Känns lite underligt, vad är det som gör att man då tycker att något inte stämmer med just typ nummer 87 som säger samma sak?
”då även jag håller fast vid min misstanke mot dentaku från igår.
” Har du några nya grunder till misstanken eller är det samma?
Dessa var iallafall mina tankar på inläggen sedan morgonens käk. Om man ska se till antalet anmärkningar så faller det ju på Habina men ... känner också tvekan då det har trillat in ett par röster på henne.
Får väl titta på gårdagens anteckningar också.