Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Habina röstar Dentaku, Dentaku, bollen__
glömmerallt
röstar Dentaku, Dentaku, bollen__
Artline
röstar Lobelia, Dentaku, bollen__
Asko
röstar Koppen, habina, bollen__
Lilltess
röstar Lobelia, bollen__, bollen__
quarter4ever
Majola
röstar Habina, Dentaku, bollen__
Matmissbrukaren
Koppen
röstar Quarter4ever, Dentaku, bollen__

Habina röstar Dentaku, Dentaku, bollen__
glömmerallt
röstar Dentaku, Dentaku, bollen__
Artline
Asko
röstar Koppen, habina, bollen__
Lilltess
quarter4ever
Majola
röstar Habina, Dentaku, bollen__
Matmissbrukaren
Koppen
röstar Quarter4ever, Dentaku, bollen__

Ändrar färg på mina röstningar :D

Jag har inte röstat på lobelia.. Jag röstade på Habina första DL..

Mina tankar ifall jag inte skulle överleva natten.

MM och Artline har varit med och röstat ut alla som åkt ut, god som ond. Jag har inte hjärnan med mig idag men noterar detta så ska jag se i vilken ordning osv de har röstat imorgon.

Kan inte släppa Habina helt, men som sagt jag har bara henne i bakhuvudet än sålänge.

Asko, ja typ exakt samma tankar som jag hade om bollen__

Koppen??????? Shit vad du är svårplacerad!!

Ja alla ovan är förhoppningsvis inte onda för då är LL inte snäll :D

De jag inte nämner i mitt inlägg har jag inte noterat något misstänksamt med. Men kommer syna de med imorgon om jag är kvar.

*Uppdatering*

Det är misstänkt lugnt i Sunnydale. Gänget patrullerar som vanligt hela natten men inte en endaste vampyr syns till. Tyvärr gör det dem inte glada utan bara nervösa. Vad för elakheter planerar vampyrerna när de håller sig borta från stadens gator en hel natt?

När alla skiljs åt för att sova konstaterar de ändå att jo, en bra natt är en natt när ingen dör!

Dag-DL kl 22.00

Inget käk inatt alltså :p
Jo ang mitt påstående igår kväll så tänkte jag skriva hur jag tänkte:

DL2:
Habina röstar på Dentaku
Bollen
röstar på Habina
Dentaku röstar på Habina
Asko röstar på Habina

Dentaku fick 7 röster
Habina fick 3 varav två lades av ulvar
Bollen fick två (q4 och lilltess)

Varför valde Asko att rösta på Habina?

Aha, du tänkte så! Jag tänkte snarare på att ju färre goda desto större chans (risk :p) är det för de onda att hitta rätt.
Misstag gjort av en ulv? Eller bara skämt?

Puuh att det ska ta sån jäkla tid att läsa igenom när ens hjärna inte funkar som det ska. Tröögt. Men det här är vad jag antecknade under tiden:

Koppen: Jag söker goda roller inte onda och ängelns roll har vi diskuterat tillräckligt att ytterligare inte behövs. (#367) bollen__ reagerar på samma

Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.

Lilltess trodde demonen var utanför lyan, förvirrad god eller väldigt listig ulv?
Lilltess och Q4 verkar hålla varandra goda – bra eller är det två ulvar som är överens?
Lilltess sa ” Jag blandade inte ihop demonen med någon utan oftast står det att den ingår i lyan om den gör det. Nu stod det visserligen att den var ulv men jag kollade bara om det stod att den var i lyan.” Frågan om att hon kan vara en vampyr som försöker förvirra besvarades med ett ärligt ”Skulle kunna”, det … gör mig nervös :p

Q4 trodde också demonen var okänd för lyan (#492), förvirrad god eller listig ulv?
Q4 tror att det blir svårare att hitta ängeln, har förklarat och jag förstår även om jag inte riktigt håller med :p

Dentaku sa i #548 ”vi goda” – ett sätt att försöka göra sig till god i andras ögon?

GA, MM och majola – svåra att säga något om pga lågt antal inlägg, känns läskigt och suspekt.
MM och GA kom in nu ser jag i alla fall. Känns skönt.

GA svarar min kommentar på hennes röstning vid DL1: ” Ja många säger ofta något liknande, just därför jag reagerade, det köndes överdrivet jämfört med liknande kommentarer, som ett försök att spela god.” Känns lite underligt, vad är det som gör att man då tycker att något inte stämmer med just typ nummer 87 som säger samma sak?
”då även jag håller fast vid min misstanke mot dentaku från igår. :p” Har du några nya grunder till misstanken eller är det samma?

Dessa var iallafall mina tankar på inläggen sedan morgonens käk. Om man ska se till antalet anmärkningar så faller det ju på Habina men ... känner också tvekan då det har trillat in ett par röster på henne.
Får väl titta på gårdagens anteckningar också.
Här misstänker Asko att både (eller ja, frågar åtminstone) om både Habina och Lobelia är ulvar.
Även Lilltess och Q4. Men deras röststatistik talar för att de är åt goda sidan
Sedan tillägger hon att GA MM och majola känns läskiga och skumma pga att de inte skrivit så mycket.

Verkar som att det kommer bli en röstning mellan dentaku och habina ... jag gillar det inte, jag har aldrig gillat att ev. vara den avgörande rösten :crazy:
Kan bero på att hon inte vill rösta ut en ulv. Och röstar hon på habina så riskerar hon att hamna i ramljuset?

Nja... Nåt jag reagerat på iaf

Inget käk inatt alltså :p
Jo ang mitt påstående igår kväll så tänkte jag skriva hur jag tänkte:

DL2:
Habina röstar på Dentaku
Bollen
röstar på Habina
Dentaku röstar på Habina
Asko röstar på Habina

Dentaku fick 7 röster
Habina fick 3 varav två lades av ulvar
Bollen fick två (q4 och lilltess)

Varför valde Asko att rösta på Habina?

Misstag gjort av en ulv? Eller bara skämt?

Här misstänker Asko att både (eller ja, frågar åtminstone) om både Habina och Lobelia är ulvar.
Även Lilltess och Q4. Men deras röststatistik talar för att de är åt goda sidan
Sedan tillägger hon att GA MM och majola känns läskiga och skumma pga att de inte skrivit så mycket.

Kan bero på att hon inte vill rösta ut en ulv. Och röstar hon på habina så riskerar hon att hamna i ramljuset?

Nja... Nåt jag reagerat på iaf

Intressant!
Får kika på det när jag kommer hem från jobbet.

Och skönt med missat käk :up:

Jag tror att det är många som vill syna Asko ikväll, så även jag. Samtidigt kan jag inte släppa känslan av att en riktigt listig vampyr/demon levererar Asko till mobben...

För övrigt: ponera att vi hade rätt i antagandet tre vampyrer. Då är det bara demonen kvar. Om vi lyckas lyncha den ikväll, så vinner vi inte utan en av de goda omvänds och hamnar ensam i lyan. Weird. Om jag har fattat rätt alltså.

Jag har också tänkt tanken att lyan vill att vi ska få ut en god asko. Idag tror jag att det är jätteviktigt att alla vågar öppna sig för nya möjlugheter och inte rösta efter vad någon annan tycler!

Jag har också tänkt tanken att lyan vill att vi ska få ut en god asko. Idag tror jag att det är jätteviktigt att alla vågar öppna sig för nya möjlugheter och inte rösta efter vad någon annan tycler!
Jag är också lite nojig över det. Det blir att läsa igenom leken igen.

Jag tror att det är många som vill syna Asko ikväll, så även jag. Samtidigt kan jag inte släppa känslan av att en riktigt listig vampyr/demon levererar Asko till mobben...

För övrigt: ponera att vi hade rätt i antagandet tre vampyrer. Då är det bara demonen kvar. Om vi lyckas lyncha den ikväll, så vinner vi inte utan en av de goda omvänds och hamnar ensam i lyan. Weird. Om jag har fattat rätt alltså.

Vilka vi? Åtminstonde jag och @LenaH trodde väl på 4 onda? Men visst kan det vara bara tre, är svårt att veta.

Den biten om @Asko förstår jag inte riktigt?

Jag har läst tråden men kommer inte ha tid att teoria förrän ikväll.

Habina: Hade hon varit ulv så hade hon spelat väldigt märkligt. jag har svårt att tro att hon skulle göra ett så stort riskspel som ulv.
glömmerallt: Verkar tänka som Habina och har ocskå varit en viktig del av att ulvarna har blivit utröstade.
Lilltess: Det känns som hon är ärlig i sitt ulvletande. Vi har tyckt lika om många saker.
quarter4ever: Verkar hitta små saker som ingen annan tänker på. Precis som lilltess så håller jag med henne om mycket.
Koppen: Jag vet inte. Hon är lite små skum men jag vet inte om det betyder något.
Matmissbrukaren: Följer Habina. Jag har ingen jätte tydlig bild av henne.
Majola: Jag vet inte alls.
Asko: Om jag minns rätt så är många av hennes teorier sammanfattningar? Har hon kommit med så många åsikter?

Jag har inte läst igenom allas inlägg än utan jag ska göra det när jag har lite mer tid.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 052
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar