Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

sätter in denna igen
Deltagare:
1. glömmerallt
2. quarter4ever
3. bollen__ vampyr!
4. Dentaku vampyr!
5. Peaux Bybo
6. LenaH Bybo
7. Artline
8. Koppen
9. Lobelia Brevbärare
10.Habina
11. Majola
12. Asko
13. Lilltess
14. Matmissbrukaren

9 Kvar
goda roller kvar:
siare
Ängel
Spion
Tvilling 1
Tvilling2
Bybor 1-2

Onda roller
Vampyrer 2-3
Varav 1 demon

Jag kan inte minnas att vi pratat om bara 3 vampyrer @majola ?
Vad jag kommer ihåg var det mest funderingar kring om det var 4 el 5?
Men ska kolla upp det igen, just in case ....
3/14= 21%
4/14=28%
5/14= 35%
6/14= 42%
OM man beaktar att demonen ger en extra ond sas så håller jag det för troligast faktiskt att det från början var 4 vampyrer( i realiteten då 5 iom omvandlingen då demonen dör)
Bara 3( som blir 4)låter för lite om man går efter normen 1/3 onda (≈33,33%)
Och hela 5( som blir 6) låter väldigt mycket enligt samma norm ovan

Deltagare:
1. glömmerallt
Känns klok och har inget att invända mot det hon skriver , och tycker hon har vettiga funderingar som jag kan instämma i. Jag håller henne på de godas sida

2. quarter4ever Jag!

3. bollen__ vampyr!
4. Dentaku vampyr!
5. Peaux Bybo
6. LenaH Bybo

7. Artline Ännu en jag har känt varit inne på samma saker som jag, finns inget skumt som jag kan se med henne so far. Håller henne på de godas sida.

8. Koppen En av de jag har svårt att placera, ska nagelfara allt igen och se om jag blir klokare!

9. Lobelia Brevbärare

10.Habina spelar som om hon vore god, men en av de jag ändå inte riktigt kan lita på hennes godhet fullt ut, jag får vända och vrida allt några gånger och ha ögonen på det som sker idag så kanske pusslet passar till slut?

11. Majola En nybörjargod kanske som famlar lite i blindo? Eller en nybörjarulv som är väldigt försiktig? En av de jag också vänder och vrider på...

12. Asko
Har varit på tapeten några dagar nu, jag kan känna att Dentakus lilla kommentar om vilka hon finner onda innan hon röstas ut, kanske rentav talar till Askos fördel? För jag tror Dentaku med det inlägget ville få andra goda misstänkta, som lätt kan bli det för att de inte är så vana att uttrycka sig och lätt skriver så det kan misstolkas...Men hon är en till jag måste kunna placera för att få bitarna att passa ihop!

13. Lilltess En annan jag tidigt känt att hon letar ulvar och jag håller helt med ( i stort sätt) i hennes tankar och funderingar. Håller henne till de godas sida

14. Matmissbrukaren den jag kanske tvekar om mest, hon är tillräckligt duktig för att kunna spela undvikande ulv utan att bli alltför misstänkt , så jag håller henne mer åt de onda än de goda just nu.

Sammanfattning:
Det verkar som vi är flera som tvekar om
Dessa : Majola, Matmissbrukaren, Asko och Koppen.
Om min teori stämmer (enl tidigare inlägg) att det var 4 demoner från början så ska två bort, har jag fel och det är tre kvar så ska iallafall 1 bort!
Så nu är det dags för Brasse teorierna igen; Den ska bort för att......?

Jag har inlett dagen med att granska matmissbrukaren. Hur jag än letar, kan jag inte hitta något skumt med henne. Hon påpekade när jag röstade på dentaku två dagar i rad, att hon trodde jag var åt det godare hållet pga att jag höll fast vid min tanke.

Hon röstade på dentaku i andra lynch och bollen__ i tredje, då hon verkar lita på mitt omdöme. Jag kan förstås vara helt lurad, men just nu får jag lägga henne åt det goda hållet.

Nu måste jag greja med hästarna, men jag kommer in senare idag för att kolla närmare på Asko och Majola som jag känner att jag verkligen har noll koll på.

Deltagare:
1. glömmerallt
Känns klok och har inget att invända mot det hon skriver , och tycker hon har vettiga funderingar som jag kan instämma i. Jag håller henne på de godas sida

2. quarter4ever Jag!

3. bollen__ vampyr!
4. Dentaku vampyr!
5. Peaux Bybo
6. LenaH Bybo

7. Artline Ännu en jag har känt varit inne på samma saker som jag, finns inget skumt som jag kan se med henne so far. Håller henne på de godas sida.

8. Koppen En av de jag har svårt att placera, ska nagelfara allt igen och se om jag blir klokare!

9. Lobelia Brevbärare

10.Habina spelar som om hon vore god, men en av de jag ändå inte riktigt kan lita på hennes godhet fullt ut, jag får vända och vrida allt några gånger och ha ögonen på det som sker idag så kanske pusslet passar till slut?

11. Majola En nybörjargod kanske som famlar lite i blindo? Eller en nybörjarulv som är väldigt försiktig? En av de jag också vänder och vrider på...

12. Asko
Har varit på tapeten några dagar nu, jag kan känna att Dentakus lilla kommentar om vilka hon finner onda innan hon röstas ut, kanske rentav talar till Askos fördel? För jag tror Dentaku med det inlägget ville få andra goda misstänkta, som lätt kan bli det för att de inte är så vana att uttrycka sig och lätt skriver så det kan misstolkas...Men hon är en till jag måste kunna placera för att få bitarna att passa ihop!

13. Lilltess En annan jag tidigt känt att hon letar ulvar och jag håller helt med ( i stort sätt) i hennes tankar och funderingar. Håller henne till de godas sida

14. Matmissbrukaren den jag kanske tvekar om mest, hon är tillräckligt duktig för att kunna spela undvikande ulv utan att bli alltför misstänkt , så jag håller henne mer åt de onda än de goda just nu.

Sammanfattning:
Det verkar som vi är flera som tvekar om
Dessa : Majola, Matmissbrukaren, Asko och Koppen.
Om min teori stämmer (enl tidigare inlägg) att det var 4 demoner från början så ska två bort, har jag fel och det är tre kvar så ska iallafall 1 bort!
Så nu är det dags för Brasse teorierna igen; Den ska bort för att......?
Tillägg Sedan har vi ju det scenariot att en som känns god kan ingå i kvartetten ovan....., så det kan finnas fler i "vem/vilka ska bort?"- funderingen...

Jag tror att det är många som vill syna Asko ikväll, så även jag. Samtidigt kan jag inte släppa känslan av att en riktigt listig vampyr/demon levererar Asko till mobben...

För övrigt: ponera att vi hade rätt i antagandet tre vampyrer. Då är det bara demonen kvar. Om vi lyckas lyncha den ikväll, så vinner vi inte utan en av de goda omvänds och hamnar ensam i lyan. Weird. Om jag har fattat rätt alltså.

Jo, det är ju så det blir O_o
Mysko att först vara god och sen bli ond och på köpet sitta själv i lyan :p
Förutsatt att vi gissat rätt på antar ulvar.
Nu har jag inte exakt koll på vilka roller det finns kvar men @quarter4ever verkade rätt inne på hur många goda roller det finns kvar.?

Självklart meddelar min man mig idag att ungarna ska till tandläkaren i eftermiddag :up: :wtf:
Så jag får släpa dit dom men sen kan jag ägna mig åt leken resten av kvällen.

Jo, det är ju så det blir O_o
Mysko att först vara god och sen bli ond och på köpet sitta själv i lyan :p
Förutsatt att vi gissat rätt på antar ulvar.
Nu har jag inte exakt koll på vilka roller det finns kvar men @quarter4ever verkade rätt inne på hur många goda roller det finns kvar.?

Självklart meddelar min man mig idag att ungarna ska till tandläkaren i eftermiddag :up: :wtf:
Så jag får släpa dit dom men sen kan jag ägna mig åt leken resten av kvällen.
@Matmissbrukaren
9 Kvar totalt

6-7 goda roller kvar:
siare
Ängel
Spion
Tvilling 1
Tvilling2
Bybor 1-2

Onda roller
Vampyrer 2-3
Varav 1 demon

• Gilla
Reactions: MM
@Matmissbrukaren
9 Kvar totalt

6-7 goda roller kvar:
siare
Ängel
Spion
Tvilling 1
Tvilling2
Bybor 1-2

Onda roller
Vampyrer 2-3
Varav 1 demon

Just nu finns det väldigt mycket info i omlopp, vilket är bra!

Spionen borde luskat reda på vem siaren är. Självklart behöver det inte vara så men vi antager att det är så i mina funderingar just nu.
Spionen vet vilka som är siade och den som garanterat finns kvar i leken är den som hon siade inatt eftersom ingen blev käkad. Så den siade kan inte ha åkt ut.
Spionen vet vem ulvarna försökte käka inatt och kan därmed veta en till god förutsatt att ängeln skyddade någon annan än sig själv för ängeln känner ju spionen högst troligt redan till.
Vi har ett par tvillingar som givetvis känner till varandra.
Siaren kan mycket väl ha luskat reda på vem som är spionen.

[QUOTE="Matmissbrukaren, post: 16809081, member: 94901"
Spionen vet vilka som är siade och den som garanterat finns kvar i leken är den som hon siade inatt eftersom ingen blev käkad. Så den siade kan inte ha åkt ut.[/QUOTE]
Kan du utveckla detta lite får inte riktigt ihop det..?

[QUOTE="Matmissbrukaren, post: 16809081, member: 94901"
Spionen vet vilka som är siade och den som garanterat finns kvar i leken är den som hon siade inatt eftersom ingen blev käkad. Så den siade kan inte ha åkt ut.
Kan du utveckla detta lite får inte riktigt ihop det..?[/QUOTE]

Spionen vet vem siaren siade inatt och eftersom ingen blev käkad så finns det siade kvar i leken. Annars kunde ju den siade ha blivit käkad och då hade det inte funnits någon info som hjälper oss idag från siarens sida.

min sammanställning av den info som kan ha kommit fram under leken:
brevbärararen kan ha delat ut ett paket, med antingen en spionrad, en sia, ett beskydd el en extra röst
Siaren bör ha siat 3 st
Ängeln bör ha skyddat sig själv första natten, därefter 1-2 till( eller sig själv igen)
Spionen bör veta vilka 3 som blivit siade, vem/vilka ängeln beskddat, vilka ulvarna försökt käka , ev också vem som fått ett paket( vad paketet innehåller i så fall?) och ett ev resultat av ett sådant paket?

Vi vet genom Dag och NattDLl om två bybor samt vem som var brevbärare, samt två vampyrer.
Har jag glömt något?

min sammanställning av den info som kan ha kommit fram under leken:
brevbärararen kan ha delat ut ett paket, med antingen en spionrad, en sia, ett beskydd el en extra röst
Siaren bör ha siat 3 st
Ängeln bör ha skyddat sig själv första natten, därefter 1-2 till( eller sig själv igen)
Spionen bör veta vilka 3 som blivit siade, vem/vilka ängeln beskddat, vilka ulvarna försökt käka , ev också vem som fått ett paket( vad paketet innehåller i så fall?) och ett ev resultat av ett sådant paket?

Vi vet genom Dag och NattDLl om två bybor samt vem som var brevbärare, samt två vampyrer.
Har jag glömt något?

Nu gäller det bara att siaren får ut vad den siat... Skulle du vilja ranka dina misstänka med mest till minst misstänksamma? ;)

Nu gäller det bara att siaren får ut vad den siat... Skulle du vilja ranka dina misstänka med mest till minst misstänksamma? ;)
i kronologisk ordning med minst misstänkta högst upp då
1 Q4E (;) )
2 Lilltess
3 Artline
4 glömmerallt
5 Habina
6-9 Asko, Matmissbrukaren, Majola, Koppen utan innbördes ordning....
men det är bara hur det känns just nu, är inne och luskar om iaf tre på hela listan och hittar jag /resp inte hittar något så kan den ändras....

Jag tror att det är många som vill syna Asko ikväll, så även jag. Samtidigt kan jag inte släppa känslan av att en riktigt listig vampyr/demon levererar Asko till mobben...

För övrigt: ponera att vi hade rätt i antagandet tre vampyrer. Då är det bara demonen kvar. Om vi lyckas lyncha den ikväll, så vinner vi inte utan en av de goda omvänds och hamnar ensam i lyan. Weird. Om jag har fattat rätt alltså.

Är det någon speciell du tycker levererar asko? eller är det något du tror ska komma?

Även Lilltess och Q4. Men deras röststatistik talar för att de är åt goda sidan
Förlåt, men det här känner jag blir lite farligt. Vad är det som säger att det inte kan vara två ulvar som röstar ut sina kollegor?
Jag säger inte att just lilltess och Q4 är ulvar, men rent allmänt så är det väl möjligt att det skulle kunna hända?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 052
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar