Fiorano
Trådstartare
Tävlingen jag är anmäld till som jag är ensam på, där är jag enda anmälda på hela tävlingen. Så de lär ställa in.. Hoppas på fullt kval till RM på hemmatävlingen men åker bara dit om jag har råd och OM jag skulle ha råd måste jag ha ridit I Uppsala innan också. Så jag åtminstone vet hur han reagerar på bortaplan .Ja, det är tufft med de långa resorna, både ekonomiskt och jobbmässigt. Jag har numera ett antal tävlingar om året inom två timmars resa - så var det inte för några år sedan. Tyvärr kommer ju både mitt jobb och ideellt arbete inom grenen ibland i vägen för mig så jag missar tävlingar pga det. Samtidigt är det så häftigt att vara med och bygga upp en gren mer eller mindre från scratch, att få vara delaktig i det arbetet och den fantastiska utveckling som grenen har gjort under de numera ganska många år som jag varit engagerad!
Tävlingen jag ska rida i mitten av augusti borde jag nog egentligen inte rida - jag är bortrest hela veckan innan, hinner bara rida på fredagen innan lördagens tävling. För min häst är det ett dåligt upplägg, men jag vill verkligen få den starten med mig. Sen är kvalad till RM och behöver vara på plats där oavsett - men jag har tjänsteresor i princip konstant 14 dagar innan tävlingen så jag tänker åka dit utan häst. Lite trist, men jag vill ju inte byta jobb heller!
Kul att Zacke känns så bra! Jag hoppas din granntävling blir av, även om det är få starter. Är ju helt ok att vara ensam i klassen bara tävlingen blir av tänker jag. Här var det så i ett par år - få anmälda till tävlingar - tills proppen plötsligt gick ur och nu är det ett 30-tal startande på varenda tävling. Men då hade vi slitit i rätt många år i distriktet och anordnat träningar och P&WE och öppna banor, och varit ute och missionerat... Jag gör fortfarande en hel del uppvisningar/demonstrationer men försöker numera villkora dem med att "om jag kommer och har en clinic, låter ni då hindren stå kvar och har en P&WE eller öppen bana efter?"
Det är väldigt roligt med en ny gren och än är vi enda klubben som ens arrangerar tävlingar och träningar i år. Jag har sökt ryttarutveckling nivå 3 i WE och hoppas jag kan komma in även om jag missar åldern med ett par decennier.. Tänker att det kan hjälpa mig att få kunskap och driva WEn i distriktet.