Warsteiner 946

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arkivx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 542
Hej
Mitt sto är Indus-Urbino och har fått ett fint föl med Ibi-Light tidigare. Hon ska föla i början av maj. Tjock som ett hus redan...
Jag var "hemma hos" Warsteiner i våras. Såg honom riden och tittade på två avkommor. Warsteiner själv är i gång, men tävlar inte pg av en olycka för ett par år sen (enl ägaren). Han är inte ren i sin trav vilket syns tydligt. I övrigt såg han ridbar ut, rörde sig trevligt, har en mil långa ben och gjorde väll vad han skulle. Avkommorna var väldigt olika. Den ena, en vallack såg ut precis som sin far. Den andra var en svart liten hingst, såg mycket trevlig ut.
Jag ska betäcka mitt sto med Warsteiner i år. Det är väll mer hans gener, Weltmeyer, Rommadur, Gaspari som jag tycker är intressanta. Han kan ge väldigt oljämna avkommor storleksmässigt. Som med alla hingstar florerar det en del rykten, som jag inte tänker ge mig in på. Han har lämnat väldigt många klass 1 föl. Antingen blir det väll bra eller så går det åt skogen. Men den risken finns ju med alla hingstar. Själv önskar jag mig antingen en jättehingst som i så fall ska säljas eller ett litet sto som jag kan behålla för egen del.
Mvh Eva

Jo, min kille blev riktigt stor... Men det är mest när man står på marken som det märks... :D Han är väldigt trevlig i modellen, kort i kroppen och långa ben. Med ryttare på ser han nästan ut som vilken normal häst som helst... :angel: Och han är inte ett dugg stor att rida heller, mycket lätt och har en enorm ridbarhet. Väldens finaste... :love: Min andra häst som är 157 cm känns dubbelt så stor att rida!

Min flicka är också kort i kroppen med låånga ben. Otroligt feminin med stor utstrålning. Hon fich 9:a på typ, både på 2 årspremieringen och på 3 årstestet! :)

Hon är väldigt likt pappa till utseendet. Är din också likt honom :confused:

Sv: Warsteiner 946

Min sköthäst är efter Warsteiner och hon är 167cm hög. Och hon ska bli mamma i maj, tjock som en boll är hon.
Rider inte längre, vi rullar fram :angel:

Hej!
Vi har ett sto efter Warsteiner eu. Jaguar. Har haft henne sen hon var föl. Nu är hon 6 år. Hon var jätte snäll att rida in men kan vara jobbig att rida när hon är brunstig! Blir väldigt tittig och kan rusa iväg några galoppsprång och gärna bocka lite... specielt om det blåser...
Hon är 170cm fux. Vi ska tävla dressyr i sommar nu! :rofl:

Vi har även haft en valack efter warseiner eu. Stanford. Han var lite lägre ca 165cm också fux.
När vi hade honom var han jätte mysig, lugn och snäll.
När vi sålde honom fick vi höra att han var riktigt busig och bockade mm... :D
Nu har jag inte hört ngt om han på ett halvår... Men jag kan tänka mig att han har lugnat ner sig igen.

Hej!
Vi har ett sto efter Warsteiner eu. Jaguar. Har haft henne sen hon var föl. Nu är hon 6 år. Hon var jätte snäll att rida in men kan vara jobbig att rida när hon är brunstig! Blir väldigt tittig och kan rusa iväg några galoppsprång och gärna bocka lite... specielt om det blåser...
Hon är 170cm fux. Vi ska tävla dressyr i sommar nu! :rofl:

Vi har även haft en valack efter warseiner eu. Stanford. Han var lite lägre ca 165cm också fux.
När vi hade honom var han jätte mysig, lugn och snäll.
När vi sålde honom fick vi höra att han var riktigt busig och bockade mm... :D
Nu har jag inte hört ngt om han på ett halvår... Men jag kan tänka mig att han har lugnat ner sig igen.

070204c.jpg

Flicka, född 2000, 160cm som 4-åring och har inte växt en millimeter sedan dess.
Kompisens valack är snarare bortåt 175cm.

De har dock några gemensamma nämnare:
Rödhåriga, två virvlar i pannan och hur goa som helst :D

femåring som är 178 cm, välbenad, pampig med mycket power. Kräver tydliga ramar, rätt tuff men helt underbar när han fått klart för sig vilka regler som gäller...

sent utvecklad, är som en jättebebis. LA dressyr i höst/vinter är det tänkt...

skulle inte ha valt briar till detta stoet!!!
har sett en del briar avkommor, snygga men tuffa.
och STORA, ingen bra kombination TROR jag.
mvh anna

Knapplån!
Mitt Warsteiner sto -99 är en kopia på sin mor utseendemässigt o storleksmässigt(157 cm). Hon är dock brun med black inslag o mamma är riktigt mbr.
Hon är dock tittig o bjuder aldrig till något extra. man får kämpa för varje steg (hon är genomgången från topp till tå,inga fel)
Skulle inte göra om den kombinationen om man säger så.
Men har lärt mig i efterhand att mf Good Future inte lämnat så lätta kusar heller. O Weltmayer blodet är ju skarpt...så det vart ingen lyckad kombination.
Här är hon som 3 åring.
Wiwie.jpg

Hon är i alla fall väldigt snygg:idea:
Är det du själv som ridit henne? Det kan ju fungera olika med olika ryttare. Mitt fd sto gick tex väldigt mycket bättre med lugna, mjuka tunga ryttare. Jag har goda erfarenheter av att lämna hästen till beridare en period.
Vad ska du betäcka henne med nu?

Tack! Jo hon är söt, lite lågställd annars ok.
Jag var den som satt på hennes först o gick alla gångarterna under 1 mån sen var det Cia Tenggren (testryttare för asrp o med bla 7 NM guld på ponny samt int hoppning på stor häst i ryggen) som útbildade henne o visade på 3 års. Sen har min dotter ridit henne regelbundet för instruktör(Sm vinnare i dressyr).
Flera olika ryttare har provat o hon är likadan med alla. Noll vilja o står emot.
Visst hon gör det hon ska men gudar vad man får ligga på henne.

Hon har en Figaro från förra året o hon väntar en till med honom i juni.

Funderade på att betäcka med Friendship(Figaros far) som ska stå på Markebäck i år(antagligen det enda året i Sverige), men hon fölar i juni o det känns som om det kan bli en sen unge(hon är beräknad till den 7 men förra året gick hon 3 v över), så vi hoppar nog över henne i år.

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 695
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 161
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 104
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!