Warrigall-Hartung

N

NiraK

e: Warrigall ue: Hartung...
Vad tycker ni om den stammen? Vad säger den er?
Skrothäst? Hopp? Dressyr? Lätt i typen?
Generalisera :D

Nirak

Warrigall startade ju själv msv dressyr, men gav ju inte så mycket. Däremot hade han själv väldigt bra stam! :)

Hartung har ju gett flera hopphästar som Anart och Bayard och kommer också från en gammal tysk stam som gett många tävlingshästar!

Jag tycker att det är en intressant stam!

Som ägare till en Warrigall-avkomma (fast med fullblod på mödernet) så har jag fått höra en del om just Warrigall... Tungt, stort, känsligt, tjafsig mun, mer gång än hopp, stora rörelser.
Enligt "förståsigpåare" är min häst undantaget som bekräftar regeln då, 159 cm, ganska normal i typen och mycket mera hopphäst än gång. Känslig, tjafsig mun (fast det har nog inte så mycket med stammen som med utbildningen att göra) och stora rörelser stämmer dock rätt bra på henne. Alla som har suttit på henne brukar pipa "hjälp vad hon rör sig den lilla" om inte förr så i galoppen :D

Hartung låter "dressyr" för mig, kanske lite mer elegant typ än Warrigall.

Jag tänker äldre stammen av hbl, lite tyngre då jag ser den stammen. Känner en Rocky-Hartung som är rejält tung i typen så jag antar att det påverkar. :angel:

Den ser lågställd ut härifrån, har du ingen sidobild där det är lättare att se??

Den är lättare i typen än vad jag trodde det lät som :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
41 428
Senast: Ray
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka