Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inget om honom själv, men tror att jag red en av hans döttrar på 3 ridläger (hon var e:Wärnanäs Styx iaf, men det kanske finns flera?). Hon var en söt welshponny. Skimmel (helt vit då när hon var ca 10-13), född 1977 (uiana III), stod på en välskött ridskola utanför Ö-vik. Ganska framåt rent allmänt och nästan helt hopplös att hålla vid hoppning. Jag tror vi var en 3-4 st då som någonsin hade lyckats travhoppa henne! Lite nervös ute och ÄNNU mer hoppglad och framåt då. Men hon var inte pålitlig alltid vid hoppning - hon kunde stanna! Men hon rev aldrig någonsin nånting (fast vi hoppade inte så jättehögt heller). På ridlägren hade vi en dressyrtävling sista dagen och jag hade glömt bort en bit där vi skulle öka traven. Men si Dindy (som hon hette) kunde programmet själv så hon ökade ändå!
Hon var alltså nästan alltid snäll och väluppfostrad, bockade aldrig eller så. Uppförde sig alltid om man red barbacka också. Men som sagt väldigt hoppglad. Första gången vi skulle hoppa så tog vi hindret 3 ggr i rad (det stod på ena långsidan). Jag fick alltså inte stopp förrän hon hade sprungit drygt 3 varv i full galopp i ridhuset. Dindy var min första riktiga favorithäst och jag har många många minnen från de där 3 lägren och ridskolelektioner innan dess!
Tja, skimmel, C-ponny, e. Coed Coch Barwn u. Wärnanäs Sonja f. 1972 (kan ha fel på år & mamma, men tror att det är så). Mkt god hoppkapacitet. Min familj har fött upp en avkomma efter honom, Lilla Åskan, B-ponny som vunnit DM i dressyr. Det är vad jag kan komma på på rak arm... han är död, för övrigt.
Tja det är hans dotter oxå! Hon dog för ganska många år sedan och hoppglad var hon verkligen! Hade säkert kunnat bli en bra tävlingsponny för man kunde vända henne på en 5-öring!
Hej!
Vi har en avkomma till Wärnanäs Styx. Han heter Kasper och är helvit. Han har gått FEI i dressyr, men med tidigare ägare. Vi köpte honom från en ridskola (där han busade med de yngre...). Vi har haft honom i ca tre år nu. Han e 20 år och är lika pigg och busig som vanligt!
Mvh Victoria E
Han stod i Hällefors i Örebro län i många år. Enormt snäll hingst, han var då och då utlånad till killen som bla drev ridskolan jag red på i många år. Totalt okomplicerad hingst, han gick även med på lektioner och ridläger ibland.
Ovanstående ridlärare betäckte sin lilla halvblodsmärr 3 ggr med Styx. Blev 2 hingstar och ett sto. Första fölet behöll han i alla år, världens snällaste ponny (maxad D). Han startade SM i dressyr samt jobbade som stallets klippa på ridskolan. Enormt snäll och kapabel häst. Dock hoppade han mer eller mindre som en kratta.
Mellanfölet såldes som 2-åring, så han vet jag inte mkt om. Snäll unghäst vad jag minns. Blev D-ponny.
Yngsta fölet såldes några mil bort där hon vad jag vet stannade till sin död i samma familj som var mkt nöjda med henne. Trevlig häst men inte kapaciteten som den äldste. Liten D vill jag minnas.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Kropp & Själ Jag låg i juni 2022 på 8 i järnvärdet när jag började äta Järntabletter, men då låg å andra sidan ferritin på 26... Åt då 3 tabletter om...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.