Sv: Wången

Jadu, jag betalar 1150 kr i månaden inkl foder o strö. Skoning betalar jag själv. Enligt hon som är stallförman håller dom på med avtal för oss som ska ha hästar med som skolhästar, och det skulle när jag pratade med henne sist vara klart när som helst ju..

Förresten, har du pratat med rektorn nåt? Ska försöka maila henne nu, har typ 100000 frågor.. ;)

aa de lär jag ju märka;)...vet du om man ska ringa dit upp och säga att man kommer på söndagen eller är det bara att komma?:confused::)

Fick svar idag från stallansvarig att det är okej att komma på söndag med Filipus och att det finns en box ledig då. :D

Nu ska jag leta skåp, vart hittar man såna? :confused:

aa de lär jag ju märka;)...vet du om man ska ringa dit upp och säga att man kommer på söndagen eller är det bara att komma?:confused::)

tror nog att det bara är att komma ;)
jag skicka ett mejl till håkan, och sa att jag kommer upp på lördag och behövde ha mitt rum då. det går ju lätt så det kan du göra :)
om du inte hittar hans mejladress så kan du skicka ett pm till mig så kan jag ge dig den.

Fick svar idag från stallansvarig att det är okej att komma på söndag med Filipus och att det finns en box ledig då. :D

Nu ska jag leta skåp, vart hittar man såna? :confused:

Sa de att du skulle ha med dig skåp?
Finns på blocket och liknande ;)
Typ hemmabyggda eller "soptunna"-skåp i plast.
Pris är ju varierande...
Jag byggde mitt själv tillsammans med pappa såklart... Men då hade vi ju en hel sommar på oss. :)

Sa de att du skulle ha med dig skåp?
Finns på blocket och liknande ;)
Typ hemmabyggda eller "soptunna"-skåp i plast.
Pris är ju varierande...
Jag byggde mitt själv tillsammans med pappa såklart... Men då hade vi ju en hel sommar på oss. :)

Yes, att ha sadeln och resten av utrustningen i. Vi ska också snickra ihop en tror jag, kikade på blocket och skulle jag ha ett sadelskåp fick jag åka ner till skåne typ och hämta det eller köpa en hel hästtransport :crazy: Så mkt pengar har jag inte! :p
Så nu ska jag skriva ut lite bilder och så får vi åka o köpa utrustning och snickra ihop nåt på 4 dagar! ;)

Ja, det gör det säkert..

Fick mail över boendet nu. Samt en "klasslista", kul att det är 2 killar med i gruppen, fast dom kommer väl säkert gå travinriktningen men ändå :p
Jag ska bo i ett "enkelrum", det lät spännande. Jag som hade hoppats på att få dusch o toa på rummet får nu det ute i korridoren.. Men jag ska inte klaga. Det lät som trevliga rum ändå och det är ju bara för 6 månader drygt! :)

Ja, det gör det säkert..

Fick mail över boendet nu. Samt en "klasslista", kul att det är 2 killar med i gruppen, fast dom kommer väl säkert gå travinriktningen men ändå :p
Jag ska bo i ett "enkelrum", det lät spännande. Jag som hade hoppats på att få dusch o toa på rummet får nu det ute i korridoren.. Men jag ska inte klaga. Det lät som trevliga rum ändå och det är ju bara för 6 månader drygt! :)

vart nånstans bor ni då?
om ni inte har egen dusch och toa...?

Vet ej, det var 6 enkelrum, 2 lägenheter o 3 stugor tror jag vi skulle ha.. Eller nåt sånt iaf. Det stod inget om att enkelrummen var möblerade men det borde dom väl vara, det var ju möbler i stugorna o lägenheterna..

jag bor i enkelrum, i elevboenden, om det är där ni ska bo så har du egen dusch och toa ;)
det är nice :D

Så här stod det i mailet iaf:

Enkelrum: 6 st
Ljust rum med garderob, sekretär, handfat och TV.
TV saknas på ett rum för tillfället.
I korridoren finns dusch och toalett.
Finns ett litet pentry med soffa och TV.

Lägenhet:
2 personer
Ett rum med två sängar.
Ett rymligt kök.
Dusch och toalett.

Stuga:
3 personer
Två rum med våningssängar.
Ett allrum.
Dusch och toalett.

Det är där vi som går hästskötarkursen ska bo. :D

jag ska allafall bo i en stuga...spännande=) med två "smtjejer" alltså födda 88 =)
Såg du de två som var lite äldre? Kuligt...kommer antagligen inte ta med pålen, fick besked idag att de inte skule a ngr privathästar på lösdrift, men får rina imorgon...

Och du, jag röstar för att de som ska bo i lägenheten fixar middag söndag kväll hehe=)

jag ska allafall bo i en stuga...spännande=) med två "smtjejer" alltså födda 88 =)
Såg du de två som var lite äldre? Kuligt...kommer antagligen inte ta med pålen, fick besked idag att de inte skule a ngr privathästar på lösdrift, men får rina imorgon...

Och du, jag röstar för att de som ska bo i lägenheten fixar middag söndag kväll hehe=)

ajdå, det var tråkigt att höra! Jag håller på att leta sadelskåp för fullt just nu, man skulle ju ha med ett sådant. Annars får vi snickra ihop ett för hand på 2 dagar.. :p
Jaa, kul med varierande ålder och att det är 2 killar med i våran "klass"!

Ja, klart dom som bor i lägenhet ska fixa middagen på söndag kväll så alla får lära känna varandra! Hört nåt från någon när alla kommer?
Kommer du upp på söndagen? Isåfall kan vi ju träffas då, för jag kommer säkert gå vilse där.. Jag kommer runt kl 16 ungefär med pållen! :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Elbe92
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka