Sv: Wången

Okej :)

Jag bor inte så nära, drygt 20-25 mil, kanske lite längre också.. Tar drygt 2 timmar att åka till Östersund, och eftersom Wången ligger längre bort så tar det väl 3 timmar dit. Drygt 5-6 timmar med häst-transport :eek: Funderar på om jag ska flytta upp pållen en vecka före eller nåt så han hinner vänja sig med nytt stall, nya hagar och nya kompisar..

Nä vad nära!!

Vet du vilken dag ni hade tänkt åka dit då? Hade varit kul att träffas:)
Tänkte du flytta dit med då? Jag kommer åka upp antingen lördagen eller söndagen innan skolan börjar.

Jag tycker det är långt :angel:

Vi får se, inget bestämt ännu, ska först få in filmen på Filipus till rektorn men jag kanske åker upp nåt i slutet på augusti, dom skulle ha lag-sm där stod det på hemsidan den 23/24-25/8 så det ska jag nog åka upp och kika på, flyttar nog in då också. :)

Långt? Tja, jag kommer själv ha typ 14 h på tåget...:angel:
Jag tror jag kommer flytta upp lördagen innan, vad spännande att de ska ha lag-sm där, jag hade missat det totalt:D

Långt? Tja, jag kommer själv ha typ 14 h på tåget...:angel:
Jag tror jag kommer flytta upp lördagen innan, vad spännande att de ska ha lag-sm där, jag hade missat det totalt:D

Åh, vad jobbigt med 14 timmar på ett tåg.. :crazy:

Ja, det står på hemsidan om lag-SM. :D Tur att jag har slutat jobba då och förhoppningsvis fått min lön så jag kan åka upp o kika! :D

Har nu varit och hälsat på hos Wången. Så fint det är där:love:. Man behöver inte ha med sig en speciell körhjälm, gå bra att låna, oxh spö går med att låna i början och behövs det att man har ett eget hjälper de en med att köpa ett.

Och det bästa av allt är att de ringde och fr¨gade om jag ville ha hästen med, de verkar ha lite ont om islänningar där, så jag skulle filma henne och skicka upp sen skulle vi höras igen, och jag får ha henne på lösdrift med unghästarna så hon slippe stå uppstallad då:love::love:

snart är det dags...

Har nu varit och hälsat på hos Wången. Så fint det är där:love:. Man behöver inte ha med sig en speciell körhjälm, gå bra att låna, oxh spö går med att låna i början och behövs det att man har ett eget hjälper de en med att köpa ett.

Och det bästa av allt är att de ringde och fr¨gade om jag ville ha hästen med, de verkar ha lite ont om islänningar där, så jag skulle filma henne och skicka upp sen skulle vi höras igen, och jag får ha henne på lösdrift med unghästarna så hon slippe stå uppstallad då:love::love:

snart är det dags...

Ska vi köra? :eek: Med tanke på körhjälmen alltså..
Skyddsglasögon då?

Va? får du ha henne på lösdrift?? :eek: gäller den bara för unghästar eller? för isåfall kan min pålle bli 10 år yngre :angel:

SNART! 17 dagar kvar :bump::banana:

Senast ändrad:

KL

jag bara undrar när man gått wången någon av alla inriktningar vad kan man bli/jobba med sen?? :);):D

KL

jag bara undrar när man gått wången någon av alla inriktningar vad kan man bli/jobba med sen?? :);):D

Den utbildningen jag och Vaniljvisp ska gå kommer vi bli ridledare på och har möjlighet att söka in på C-tränarutbildningen på Strömsholm sedan! Så vi får undervisa nybörjare tror jag det är på ridledar-utbildningen! :)

Ska vi köra? :eek: Med tanke på körhjälmen alltså..
Skyddsglasögon då?

Va? får du ha henne på lösdrift?? :eek: gäller den bara för unghästar eller? för isåfall kan min pålle bli 10 år yngre :angel:

SNART! 17 dagar kvar :bump::banana:

Jag sa som det var att hon inte kan stå uppstallad då börjar hon hosta, och tjejen trodde att det gick att ordna, så får väl se. Ska skicka filmen imorgon. Men hittar jag ingen transportfirma som kostar mindre än 5000 så får det vara:).

Jag antar vi ska köra, så skyddsglasögon tar jag med...:D

Jag sa som det var att hon inte kan stå uppstallad då börjar hon hosta, och tjejen trodde att det gick att ordna, så får väl se. Ska skicka filmen imorgon. Men hittar jag ingen transportfirma som kostar mindre än 5000 så får det vara:).

Jag antar vi ska köra, så skyddsglasögon tar jag med...:D

Jaså, så är min pålle med men det är inget allvarligt bara han får vara ute ganska mkt.. Så han får nog stå på box om dom vill ha honom vill säga.. Ska försöka maila in lite ridfilmer jag med nu i veckan.. Börjar bli nervös kan man säga.

Läste att vi skulle ha upprop med alla gymnasie-elever och alla andra som ska studera där. Jag som hatar upprop :angel:

Då får jag nog köpa ett par skyddsglasögon då! ;)

Jaså, så är min pålle med men det är inget allvarligt bara han får vara ute ganska mkt.. Så han får nog stå på box om dom vill ha honom vill säga.. Ska försöka maila in lite ridfilmer jag med nu i veckan.. Börjar bli nervös kan man säga.

Läste att vi skulle ha upprop med alla gymnasie-elever och alla andra som ska studera där. Jag som hatar upprop :angel:

Då får jag nog köpa ett par skyddsglasögon då! ;)

jaja, jag börjar med bli asnerövs nu...
När ska du flytta dit?? Siter och kolla tågbiljetter nu och vet inte hur tidigt man kan vara där...

Det beror på när/om jag flyttar upp hästen.
Antingen åker vi upp tidigt på mån morgon, så är jag där till lunchtid ungefär.
Men räkna med att det tar ungefär ½timme från Östersund ut till wången tror jag.. Hörde det i helgen från kusinen som var där för nåt år sen på kurs med sin pålle. :p Dom hade åkt härifrån med häst och det hade tagit drygt 4 timmar. :crazy: :p

Usch, nu är jag nervös. ;)

typ 40 minuter tog det för oss utan släp...
Shit alltså, hittar bara ett tåg och då är jag i östersund 6.50 på morgonen...

typ 40 minuter tog det för oss utan släp...
Shit alltså, hittar bara ett tåg och då är jag i östersund 6.50 på morgonen...

Oj.. Kan du inte ringa rektorn och förklara hur det ligger till, du kanske får komma dagen före eller nåt? Har du kollat flyg? Det är ju en flygplats i Östersund! :)

jag vet inte hur det är för er,men gymnasieeleverna får tillgång till sina rum dagen innan(sön) om de vill:)..,jag kommer åka dit på sönda och sova över tills på måndag,det är säkert inget problem för dig att göra det oxå. De e nog en del som kommer långt ifrån som gör det:)

jag vet inte hur det är för er,men gymnasieeleverna får tillgång till sina rum dagen innan(sön) om de vill:)..,jag kommer åka dit på sönda och sova över tills på måndag,det är säkert inget problem för dig att göra det oxå. De e nog en del som kommer långt ifrån som gör det:)

Men så bra! Jag tror också jag kommer göra det. Ska prata med rektorn i veckan och höra när jag får komma med pållen. Kanske bra om vi får komma en dag tidigare så jag får se lite hur Filipus reagerar bland allt nytt folk! :D

Okej, men det låter ju bra, försöker få tag på någon där nu men växeln har stängt till mådag den 11 augusti och det är ju idag!!! SVara!!!

Vet ju inte om jag får med hästen, men då kommer hon nog ett par dagar senare...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Elbe92
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30