Sv: Wången

Har bokat och hämtat min tågbiljett nu, kommer vara inne i östersund kl 6.50 på söndag morgon...:grin:hoppas verkligen att jag kommer till rummet på söndagen, annars får jag väl sova utanför:D

8 DAGAR KVAR:eek::eek::banana:

Härligt. Jag kommer troligtvis upp söndag em så då får vi träffas då! :D

Ojoj, hela 8 dagar kvar.. Jag längtar! :bump::banana::banana:

KL.
Hur lång är utbildningen och vad är det man får göra ?
Får man bara ridledarutbildningen på wången eller är det någonting mer ?

Om man väljer unghästinriktningen, vad är det man får göra då ?
Får man ta med sig en egen häst utan att ha den som skolhäst och vad ä det som gäller då ?

Många frågor men blev lite intresserad :angel:

KL.
Hur lång är utbildningen och vad är det man får göra ?
Får man bara ridledarutbildningen på wången eller är det någonting mer ?

Om man väljer unghästinriktningen, vad är det man får göra då ?
Får man ta med sig en egen häst utan att ha den som skolhäst och vad ä det som gäller då ?

Många frågor men blev lite intresserad :angel:

Utbildningen är från augusti till januari, alltså en termin lång. Man läser olika kurser, bl a om hästens hälsa mm.

Dom har ju ridledarutbildning för islandshäst, travutbildningar samt en ny utbildning - hovslagare.

Går man unghästinriktningen så får man även läsa om just unghästar och så kan man gå unghästutbildning på strömsholm efter det har jag för mig.

Man får ta med egen häst och ställa upp den i gäststallet, dock kostar det ganska mkt i månaden och jag tror man får ha med den på vissa lektioner då. Min Filipus kommer gå på nästan varje lektion jag rider, men jag kommer även få rida deras hästar nån gång då och då. :)

Tack för svaret.
För mig är det isf inte aktuellt förrän nästa år isf eftersom jag nu ska åka och jobba, får se om jag hinner fixa ridledarutbildningen innan och söker till strömsholm sen istället.

Man får ta med egen häst och ställa upp den i gäststallet, dock kostar det ganska mkt i månaden och jag tror man får ha med den på vissa lektioner då. Min Filipus kommer gå på nästan varje lektion jag rider, men jag kommer även få rida deras hästar nån gång då och då. :)

ska ni ha hästarna i gäststallet? :confused:
vi gymnasie elever ska ha våra hästar i D-stallet (där skolans islandshästar står) och några få ska stå i E-stallet (privaten där travarna står).
Hur många i utbildningen är ni och hur många ska ha med häst, vet ni det? :)
Inte så lätt att veta kanske, men är nyfiken.

Angående boende så kommer de flesta upp på lördagen eller söndagen. Själv åker jag och Garpur upp på lördag för att hinna hälsa på alla innan skolan börjar ;)

Nej, min pålle ska stå i skolstallet men ska man inte ha dom som skolhäst så fick man ha dom i gäststallet för det dubbla priset. Det har jag hört iaf.

Vi är fyra personer som går inriktning islandshäst och 12 i hela gruppen (både trav + islandshäst) och jag vet inte om alla tar med sig hästen upp eller inte..

Jag kommer troligtvis upp på söndag em. Så om du är där då kommer du nog se oss. :)

Nej, min pålle ska stå i skolstallet men ska man inte ha dom som skolhäst så fick man ha dom i gäststallet för det dubbla priset. Det har jag hört iaf.

Vi är fyra personer som går inriktning islandshäst och 12 i hela gruppen (både trav + islandshäst) och jag vet inte om alla tar med sig hästen upp eller inte..

Jag kommer troligtvis upp på söndag em. Så om du är där då kommer du nog se oss. :)

Jag tror de menar privatstallet då de sagt gäststallet till er.
För till oss som hade häst i gäststallet förra året sa de att det skulle vara tomt i år. :)
Fast det märks ju hur det blir till helgen. :bump:

Okej, ja jag vet inte.. :p
Min skulle iaf stå med skolhästarna han. Så jag hoppas skolhästarna är snälla ;)
Vet du på ett ungefär hur stora boxarna är där, samt hagarna? Går alla hästar tillsammans i hagen?

Ja, då är du i D-stallet, liksom som de flesta utav oss andra, typ jag ;)
Alla hästarna är jätte trevliga och snälla, likaså med privat hästarna.
Dålig på ögonmått, men boxarna är rätt stora för att vara till islandshästar. Det har ju trots allt stått travare i dem.
Som sagt, dålig på ögonmått, men de flesta hagarna är så det räcker till 2 hästar i varje. Men vad jag fattade det som så ska vi som har hästarna i D-stallet ha typ 3 i varje hage. Så min Garpur ska stå ihop med 2 andra grabbar i år. :)

Finns det massa ston där? :angel:
Min bebis går bäst ihop med ston.. Han kan gå med valacker också, men trivs superbra med ston! ;)

Jajustja, glömde bort att fråga: Finns det skåp eller dylikt i sadelkammaren där man får ha sina saker? Jag har väldigt mkt saker med mig nämligen.. :D

Finns det massa ston där? :angel:
Min bebis går bäst ihop med ston.. Han kan gå med valacker också, men trivs superbra med ston! ;)

Jajustja, glömde bort att fråga: Finns det skåp eller dylikt i sadelkammaren där man får ha sina saker? Jag har väldigt mkt saker med mig nämligen.. :D

Finns massa ston ;)
Vi var tvungna att ta med egna skåp förra året, så jag antar att vi ska ta med dem upp igen. men ring till stallchefen så får du svar! :)

Oj, hoppas man inte behöver ha med sig skåp nu :p Hon jag pratade med förut sa inget om skåp till mig, men ska maila imorgon igen för att bekräfta att vi kommer söndag em. :D

Ska även maila rektorn och fråga hur det är med skyddsglasögon samt körhjälm, om man måste ha med sig sånt! :D

Oj, hoppas man inte behöver ha med sig skåp nu :p Hon jag pratade med förut sa inget om skåp till mig, men ska maila imorgon igen för att bekräfta att vi kommer söndag em. :D

Ska även maila rektorn och fråga hur det är med skyddsglasögon samt körhjälm, om man måste ha med sig sånt! :D

finns att låna körhjälmar och glasögon, ni har säkert snälla i er kurs som lånar ut med... ;)

Åh vad bra! :D

*kl*
Nu ska jag fortsätta packa lite tror jag! Redan packat en full resväska med bara tröjor åt mig! :eek: Jag tror jag skulle kunna bo på Wången livet ut, så mkt kläder kommer jag ha med mig. :eek:

Det känns så, jag har typ redan packat klart :angel:
Har typ bara lite små saker kvar att fixa innan vi kan dra oss upp till de jämtländska skogarna ;)

Ahh, jag har inte fått svar om jag ska ta med min häst eller inte än...suck...jag kommer ju komma tidigt som attan till östersund på söndag morgon med tåg, sen vet jag inte riktigt hur jag tar mig ut till wången... är vi bara 4 som ska gå islandshäst??? Jag trodde det var alla 12 som skulle gå island???

Men ska min häst med måste hon gå på lösdrift och det skulle gå att ordna enligt henne jag pratade med?!

Jag har börjat pcka mina ridkläder, iom att jag åker tåg vill jag inte ha med mig 700 väskor men shit det verkr bli så endå=)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Elbe92
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka