@mollyphlox @mily @lil-sis Som jag tolkar era svar tycker ni alltså det är helt okej om jag åker ut och tävlar med min ponny, fast jag är vuxen? Och även att jag fortsätter rida avd. B på ponnytävling (hoppning alltså) efter att hon blivit vuxen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@mollyphlox @mily @lil-sis Som jag tolkar era svar tycker ni alltså det är helt okej om jag åker ut och tävlar med min ponny, fast jag är vuxen? Och även att jag fortsätter rida avd. B på ponnytävling (hoppning alltså) efter att hon blivit vuxen?
Jamen visst, tävla på du!@mollyphlox @mily @lil-sis Som jag tolkar era svar tycker ni alltså det är helt okej om jag åker ut och tävlar med min ponny, fast jag är vuxen? Och även att jag fortsätter rida avd. B på ponnytävling (hoppning alltså) efter att hon blivit vuxen?
Jag har tävlat min ena ponny bland storhästar i hoppning och aldrig hört något illa, bara hört det viskas, "Ser inte det där ut som en ponny?!" En gång ringde arrangören och undrade om jag anmält mig till rätt dag, ponnys var ju dagen innan. (min står som c-ponny i TDB) Jag förklaraade att jag ville tävla, inte rida clear round.
Däremot känns det lite småkomiskt när jag och islänningen åker på P&J. Vi håller oss till 40-50, så brukar vara jag och ett gäng småtjejer i 8-12 års åldern i samma klass. Lille Brun hoppar mer gärna, än bra och lite svårt att hoppa högre om det råkar bli pass
Jag börjar ju närma mig dressyråldern så de låter lovande att det är mer accepteratFörr, sådär 2010-2011, var det många som reagerade på oss och frågade om det var en ponny men nuförtiden är det oftast en handfull ponnyer som startar på storhästtävlingarna. När det gäller dressyr alltså, hoppning är vi för gamla för
Jag börjar ju närma mig dressyråldern så de låter lovande att det är mer accepterat
Varit på vår första P&R idag. Ponny duktig som alltid, 65.9% i LC:1 är jag nöjd med Fick låga poäng på det jag väntat, formen blir kort och ryggen lite stum. Galopp-trav övergångarna blev rent utav kassa, första tyckte ponny att vi skulle ladda för att hoppa hindret(hinderbommar som dressyrstaket) så tog lite mer i tygeln vilket resulterar i tvär övergång till slängtrav o huvudet flaxar ikring o ryttare skumpar Har svårt för denna övergång även vid bra tillfällen, hittar inte flytet utan blir ryckigt. Galoppen isig var ok men tendenser till dubbla spår.
Det positiva var 8 för traven tvärs över banan med halt på mitten och 8 för korrektheten i uppvisningen Ponny fick även omdömet "stor utvecklingspotential"
Kanske ska ta och leta upp en dressyrtränare, när det nu ska hinnas med..
Tack, ska testa tänka komma fram i trav istället för bryta av till trav. I hoppningen är det ofta inte ett problem men då står jag i halvlätt sits..Vad roligt! Var ju fin kritik Rida för tränare är typ det roligaste, och jobbigaste, jag vet!
Vad gäller övergången försöker jag tänka att en ska börja trava snarare än sluta galoppera, kanske kan vara något? Vi är inte heller kungliga på det alltså, jag tenderar att antingen lätta i sätet eller sitta för tungt.