Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag visat prinsessan på kvalitets alldeles själv. Eller ja husse var ju med men jag sprang och red
Galoppen blev lite "ponnyunge" men hon fick ändå en sjua och jag störde henne iaf inte. 7 på skritten och 6 på traven, lite tråkigt men hon har inget direkt register just nu så inte oväntat.
Nu väntar lite dressyrtävlingar och träningar, bland stora hästar men det står ponny på mätintyget
@lil-sis och @Smulan75 Ni måste ju ha bilder att visa ju!
Är lite stolt över min lilla gråa idag! Travade för första gången ordentligt. Testade ju några meter här och där i våras men nu travade vi runt lite kors och tvärs i hagen i båda varven och det gick superbra Ja man kan ju inte direkt säga att vi går fort fram Men han är fortfarande så ofärdig i kroppen så tycker inte att det gör så mycket. Egentligen behövs han ju ridas ut mer för att få framåtbjudning men matte är ju lite feg
@Sockerbit Jag är svag för skäckar Jättefin! Och bra jobbat! Ska bli kul att följa er här
Vi har vart iväg på en hoppträning och en P&J. Inte hoppat alls i sommar men P&J gick rätt bra, ryttaren klantade sig på ett hinder där bommen föll men hästen var duktig!
Träningen är jag väldigt nöjd med, vi hoppade inte särskilt högt men jag känner att han blivit starkare i sin galopp och det gör stor skillnad!
Jag känner igen er! Vart i Sverige håller ni hus?
Är allt lite stolt över min lilla gråa satsar i nuläget på skritt rakt ut i skogen för att få honom att bygga upp sig och få bättre balans, och så tycker han ju att det är ruskigt roligt! Absolut inga problem med framåtbjudningen där är imponerad över hur modig han är, ju jävligare terräng det är desto mer vill han fram med spetsade öron! Har inte tvekat eller stannat en enda gång. Ibland blir det lite väl roligt och bråttom för det är lätt hänt att han glömmer bort vad både broms och styrning är och kör sitt eget race mellan träden i skogen rider jag barbacka(med tryckdämpande padd) dessutom så det gäller att hänga med i svängarna! Han är så snäll när klumpiga matte ska upp, parkerar honom vid en stubbe/sten och sen står han där snällt tills jag klängt färdigt Det är det här vi kommer ägna oss åt mest i höst, känner att det är jättenyttigt för honom och att han dessutom tycker att det är så kul! Förövrigt tränar vi några minuter på banan/i hagen med övergångar halt-skritt-trav-skritt-halt, inte mer avancerat än så tänkte även försöka lära in galoppen på töm, stärka den och lära in kommando som jag kan ta med upp på ryggen sen i vår.