inverterad
Trådstartare
Ni som har en vuxen hund och en valp, hur tänker ni kring ganska hårdhänt "fostran" utomhus, i fart, och skaderisker? Mina två är nu ungefär jämnhöga men lille hund väger ju typ hälften av stora hund. Inomhus är stora hund alldeles för snäll, klagar mest när han blir angripen av en galen vessla, men om han är lös utomhus och Izor triggar igång honom och sen springer så vaknar farbror polis och blir mycket sträng. Stora hund springer då rakt över lilla hund med flit och knycklar ihop honom, vilket gjort att lille hund ibland står på tre ben efteråt. Jag tycker det vore mycket bra om stora hund nu kunde få chansen att faktiskt fostra lille hund som är sjukt dryg, men jag är också rädd för skador (och eftersom lille hund inte tar åt sig alls så blir det lätt ett antal såna där manglingar efter varandra). Just nu har jag bara lille hund lös och stora hund i rullkoppel men dels blir det stor frustration hos stora hund och dels blir ju lille hund ännu drygare för han fattar ju att han hinner undan.
Hur gör ni andra? Det är alltså två colliehanar jag pratar om, en ca 30 kg och en ca 20 kg, 7 år respektive 7 månader gamla.
Hur gör ni andra? Det är alltså två colliehanar jag pratar om, en ca 30 kg och en ca 20 kg, 7 år respektive 7 månader gamla.