Vorstehbilder

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare _karlsson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 5 460
K

_karlsson_

Får jag lov att presentera min hund Ville, strävhårig vorsteh hane på 1.5 år:

2849936_e15c7305fb_s.jpg

2849922_7bff6b3ca4_s.jpg

2849934_42ea5b0ed0_s.jpg

2849946_b4657e1dfe_s.jpg

2849948_55b9f833bf_s.jpg

2849962_d5c03a76bf_s.jpg

2891457_67f287cbc5_s.jpg

Han är dessutom lika trevlig som han är snygg. :love:

Sv: Vorstehbilder

Japp han är strävhårig ;) fast har väldigt kort päls... Inget skägg nästan heller.

Jättefin var han:)
Skickar därmed tråden vidare med vår Vorsther(sambon igentligen)8 åriga Freja

DSC00669-1.jpg

DSC00145.jpg

DSC00572.jpg

DSC00498.jpg

DSC00684.jpg

Det är något med just Vorsteh som får mitt hjärta att smälta.

Tråkigt att aldrig få chansen att äga någon :)

Jaha :p har aldrig sett en strävhårig utan skägg :p
Så han är inte släthårig? :p

Släthårig vorsteh finns det inget som heter ;)
Strävhåren har väldigt ojämn päls, det är inte som tex schnauzer utan man avlar väl inte så mycket på pälsen utan hellre prioriterar jaktmeriterna på den här rasen.

IRL ser och känner man att Ville är strävhårig. Om du kollar på dessa två bilder visar det liiiiite fjun i alla fall: :laugh:
2891972_9066555c78_m.jpg

2849969_e5dacf1be4_s.jpg

Dom är underbara. :love:
Svårt att sätta fingret på vad det där speciella är (utom jaktligt då såklart) men jag tror att jag faller för att det så "mycket hund" i en vorsteh. I love it :love:

Synd att du aldrig kan ha någon. Är det för att du saknar jaktintresse eller vad menar du?

*kl*

Vorstehs är ju bland de överlägset vackraste hundarna:love: En gång ska jag ha en! Och en pointer, också vackra, trevliga och duktiga på det de gör.

Era såg jättetrevliga ut båda två.

Gilly

Ja precis, varken jag eller min sambo jagar och jag skulle aldrig dömma en jakthund till ett vanlig liv i stan med bara lydnad-,spår-, bruksmotion :)

Han är stilig. Är det samma hund som var på taxklubbens ordinarie spårprov?

Släthårig vorsteh finns det inget som heter ;)
Strävhåren har väldigt ojämn päls, det är inte som tex schnauzer utan man avlar väl inte så mycket på pälsen utan hellre prioriterar jaktmeriterna på den här rasen.

IRL ser och känner man att Ville är strävhårig. Om du kollar på dessa två bilder visar det liiiiite fjun i alla fall: :laugh:
2891972_9066555c78_m.jpg

2849969_e5dacf1be4_s.jpg

Gör de inte :o du ser man lär sig någe nytt varje dag :D

Vad har din hund för härstammning?
Jag skulle lagt ut bilder på min skäggis men jag lyckas aldrig lära mig hur man gör:)

Senast ändrad:

Nix det var någon annan. Gick anlagsklass i viltspår i somras, men tyvärr klantade vi till det (hade tjäder på spåret! så han ville jaga fågel, inte spåra någon klöv:)) och fick IG, det var Grythundsklubben...

Nilssons kennel. Nilssons Geira heter min (kallar honom Ville eftersom Geira låter som en tjej enligt mig:laugh:)

Var är din ifrån?

Det var visst en kullbror till din jag tänkte på.
Hoppas du har bättre förutsättningar på nästa anlagsprov.

Ja det stämmer bra. :)

Tack, ska göra om det vid tillfälle, och hoppas tjädrarna håller sig borta då.:mad:

Jasså? jag har iaf fått lära mig (av jaktfolk och vorstehägare) att det finns både korthår, strävhår och långhår, korthåren kan man väl isf kalla för släthår för dom är ju släthårig äv om det heter korthår.

Kan olika hårlag födas i samma kull btw??

Men säger du att han är ett strävhår så är han såklart det, du vet väl vad du har liksom :) Jättefin var han iaf!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 008
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 034
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 263
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka