Vom og hundemat

ficon

Trådstartare
Hej!
Jag har tänkt att börja ge min hund vom og hundemat.
Vad jag inte förstår riktigt är hur mycket jag ska ge per dag.
Har läst att man ger 2% av hundens vikt.
Men det låter så lite. Hon väger 8,5 kg,så jag ska då bara ge henne 170 g om dan. Kan det stämma eller räknar jag helt galet?

Sv: Vom og hundemat

Det stämmer nog för mina hundar som väger det dubbla äter ca 350 gram. Dock har dom blivit smällfeta trots denna lilla mängd så nu ska jag testa den sorten som är utblandad med ris :angel:.

Har du en lättfödd hund som inte är extremt aktiv så låter de rimligt! Min är väldigt aktiv och lite tunn! Han skulle ha 750g enligt tabellen, han får runt 900-1000g. Så följ de till en början, sen kan du se om den behöver mer!

Min ska enligt tabellen äta 100g om dagen men får bara cirka 80 då hon får så mycket träningsgodis. Blandar ut maten med morötter samt ger morötter som tugg för att öka mättnadskänslan hos henne.

Det stämmer. Min hund i samma storlek kräver dock 200-300 g (annat färskfoder förvisso), men är svårfödd även på torrfoder.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 516
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 103
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 162
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur