Vom og hundemat

ficon

Trådstartare
Hej!
Jag har tänkt att börja ge min hund vom og hundemat.
Vad jag inte förstår riktigt är hur mycket jag ska ge per dag.
Har läst att man ger 2% av hundens vikt.
Men det låter så lite. Hon väger 8,5 kg,så jag ska då bara ge henne 170 g om dan. Kan det stämma eller räknar jag helt galet?

Sv: Vom og hundemat

Det stämmer nog för mina hundar som väger det dubbla äter ca 350 gram. Dock har dom blivit smällfeta trots denna lilla mängd så nu ska jag testa den sorten som är utblandad med ris :angel:.

Har du en lättfödd hund som inte är extremt aktiv så låter de rimligt! Min är väldigt aktiv och lite tunn! Han skulle ha 750g enligt tabellen, han får runt 900-1000g. Så följ de till en början, sen kan du se om den behöver mer!

Min ska enligt tabellen äta 100g om dagen men får bara cirka 80 då hon får så mycket träningsgodis. Blandar ut maten med morötter samt ger morötter som tugg för att öka mättnadskänslan hos henne.

Det stämmer. Min hund i samma storlek kräver dock 200-300 g (annat färskfoder förvisso), men är svårfödd även på torrfoder.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
628
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 662
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka