VM i hoppning

Alltså jag förstår att det är svårt att kommentera nya grejer och att man har svårt att hålla koncentrationen uppe hela tiden under en så lång sändning men ALLVARLIGT hur kan de inte fatta att silvret var klart efter Fredriks ritt? Det tog dem ju enda till Schweiz ryttare att fatta.
Hur kan man inte ha koll på omhoppningsreglerna när det är det man har betalt för?
Helt jävla ofattbart.
Hoppning har ju iallafall en bra expert jämfört med dressyren men AM bör bytas ut omgående.

Nåväl GRATTIS TILL SILVRET!

Jag instämmer i allt, och det är ju inte heller första gången som hela Buke och alla tv-tittare har fattat i realtid att en lagmedalj är klar och vilken valör det blir eller vilka det står emellan.

Kommentatorerna får lära sig att följa referaten här som stöd för att förstå, för jag tycker också att det är något av hela anledningen att alls ha en kommentator; att hålla koll på vad blir resultatet nu OM den river/är felfri/får tidsfel etc. Inte komma med det som en överraskning tio minuter senare typ "jaha! kommer ni ihåg den som var felfri för en halvtimme sedan, det visade sig ju bli det här resultatet :idea:". Pinsamt!

Hade det varit en sport med flest män som intresserade sig så hade SVTs Facebooksida kraschat och Twitter exploderat i idiotförklaringar. Och sedan hade det varit en annan kommentator eller avsevärt mer påläst/skärpt nästa gång.

Var det inte senast under hoppningen i förra fälttävlans-EM som sändningen nästan var slut innan de hade lyckats summera vad alla andra räknat ut typ tre kvart tidigare, att det blev lagbrons för Sverige? Man kan tro att det skulle handla om matematik på högsta universitetsnivå att summera fyra resultat och dra bort ett.

Men ska man vara positiv så märktes ju sådant inte lika tydligt förr i världen för då var det så ovanligt att Sverige alls hade chans på medaljer. Lite av ett i-landsproblem när det trillar in så fina placeringar. (Fast jag tycker ju att en kommentator ska begripa också hur medaljerna fördelas eller kommer att fördelas ändå) Och skönt att ha Buke som snabb bekräftelse när man själv anser att man har förstått resultatet, men vill vara säker innan man jublar högt. :D

Jag kan inte glömma hur bra jag tyckte Lars kommenterade fälttävlan, jag har aldrig hört honom kommentera tidigare. Insatt kunnig och intresserad. Det var verkligen en fröjd att följa
Jag har mer eller mindre slutat följa världscupen i hoppning pga kommentatorerna faktiskt eftersom det oftast är AM som kommenterar
SVT säger att de satsar på ridsport och då borde det ju också innefatta kunniga pålästa kommentatorer för det går ju att göra det bra det hörde vi ju under fälttävlan :)
Det minsta man kan begära är ju att någon tar reda på hur en omhoppning ska gå till för eftersom USA och Sverige hade samma decimaler så fanns det ju en chans att det skulle bli en omhoppning det var ju liksom redan klart efter torsdagens hoppning.
Känns ibland som om Lotta Björe helst bara vill sitta av tiden och tappat lusten för att göra detta inte ens hon hade ju klart för sig hur omhoppningen skulle gå till det var också lite förvånande

Känns ibland som om Lotta Björe helst bara vill sitta av tiden och tappat lusten för att göra detta inte ens hon hade ju klart för sig hur omhoppningen skulle gå till det var också lite förvånande
Du kanske har rätt men hur i hela fridens dagar ska hon kunna sätta sig in i hur det fungerar med den svadan i öronen hela tiden? Jag fattar inte att hon inte fick ett totalt sammanbrott. (I dressyren så var det ju två med mundiarre som pratade sönder ritterna så där förstår jag att expertkommentatorn inte fick dessa sammanbrott.)

Du kanske har rätt men hur i hela fridens dagar ska hon kunna sätta sig in i hur det fungerar med den svadan i öronen hela tiden? Jag fattar inte att hon inte fick ett totalt sammanbrott. (I dressyren så var det ju två med mundiarre som pratade sönder ritterna så där förstår jag att expertkommentatorn inte fick dessa sammanbrott.)
Fast Lotta borde ju insett redan igår att det skulle kunna bli en omhoppning och antingen tagit reda på det själv eller bett någon ta reda på vad som gällde vid en eventuell omhoppning. För de måste väl ändå ha några avstämningsmöten före och/eller efter? Och det finns väl producenter och fler som arbetar med sändningarna? Och ska man kommentera ett mästerskap så läser man väl på lite innan allt börjar också?

Men jag får känslan av att hon är trött på kommentatorsbiten kanske just pga sin kollega :angel: Eller så visste hon men ansåg att det är AMs jobb att hålla reda på vad som gäller. Jag tycker inte Lotta är lika engagerad och insatt längre tyvärr eller hon visar det inte i alla fall jag anser att det vara mycket bättre när Maria Wallberg oftast satt bredvid.

Men jag får känslan av att hon är trött på kommentatorsbiten kanske just pga sin kollega :angel: Eller så visste hon men ansåg att det är AMs jobb att hålla reda på vad som gäller. Jag tycker inte Lotta är lika engagerad och insatt längre tyvärr eller hon visar det inte i alla fall jag anser att det vara mycket bättre när Maria Wallberg oftast satt bredvid.
Jag är väl mest nöjd med att de inte satt och räknade galoppsprång mellan hindrerna på samma sätt som de räknade bytena för varenda ryttare under dressyren "nu ska vi se om de klarar 15(?) bytena i varje 1, 2, 3, 4, ...." :crazy::arghh::banghead::banghead::banghead:

Jag är väl mest nöjd med att de inte satt och räknade galoppsprång mellan hindrerna på samma sätt som de räknade bytena för varenda ryttare under dressyren "nu ska vi se om de klarar 15(?) bytena i varje 1, 2, 3, 4, ...." :crazy::arghh::banghead::banghead::banghead:
Tyvärr så lyssnar man ju bara med ett halvt öra när AM sitter där faktiskt :crazy:
Och efter fälttävlan var jag lite hoppfull att kanske Maria Wallberg skulle dyka upp bredvid Lotta jag fick upp hoppet om att det faktiskt skulle bli lite bättre
Men icke :(
edit
Läste lite på SVT sports facebook och många klagar på att kommentatorerna inte hade koll på reglerna men SVT verkar inte ens bemöta den kritiken :confused:

Fattar inte hyllandet av radiosporten. Lyssna nu och ja ibland är det ju lite lustigt, men han (Olsson?) är ju också skitjobbig och jag skulle bli galen om jag bara lyssnade på det och inte hade bild, man får ju inte veta hur det ser ut och hur det går på riktigt.

Smaken är ju olika såklart! De hade åminstonde koll på reglerna för omhoppningen vilket är ju mer än man kan säga om SVTs kommentatorer så helt borta verkar de inte vara.

Nu har jag inte läst alla artiklar om silvret, men är det nån öht som lyft det faktum att tre av fyra ryttare (plus reserven!) är baserade i Sverige? Det tycker jag är så coolt och inspirerande. :D

Jag fick fö svar från SVT på ett inlägg, men man är tydligen tvungen att tagga dem för att få svar...

Nu har jag inte läst alla artiklar om silvret, men är det nån öht som lyft det faktum att tre av fyra ryttare (plus reserven!) är baserade i Sverige? Det tycker jag är så coolt och inspirerande. :D

Jag fick fö svar från SVT på ett inlägg, men man är tydligen tvungen att tagga dem för att få svar...
Hm jag får intrycket att de bara svarar på det de vill :angel:
Men föralldel jag kan ha fel :p

Ska nu sluta tjata :angel: men kan inte låta bli när all diskussionen gäller just kommentatorerna. Jag missar alla intervjuer vilket är synd, men annars, gud vad jag är glad att jag äntligen hittat ett ställe där jag kan se bbc live och sedan iplayer i repris. Det är ett sånt otroligt plus när kommentatorerna bidrar till hela upplevelsen och ger insights och saker man själv inte tänker på. Sedan har Austin åsikter som alla kanske inte alltid håller med om - tex är han motståndare till alltför skarp betsling och tycker att hästen ofta blir starkare och mer obalanserad av det och att vissa ryttare är för snabba att stoppa underliga contraptions på sin häst. Och att vissa ryttare rider som krattor mer eller mindre.

Jag var lite sur att de inte berömde svenskarna mer än vad de gjorde, :grin: utan mest sa att de var snygga och välridande med bra hästmaterial, och att särskilt Henrik och Peder (Peder i synnerhet rider mycket bra) var extrema tävlingsryttare. De nämnde att Fredrik tidigare tävlat OS i fälttävlan en gång i fredags men sedan hörde jag inte att de sade något mer om det.

Eh jo :angel: Men när nu alla bara klagar på kommentatorerna måste jag sticka in igen. Har bestämt mig för att kolla mer GP i höst/vinter nu. Eftersom det inte är något idag så ska jag kolla Burghley 2018 tror jag. ;)

Burghley ligger faktiskt ute på deras egna hemsida så pilutta dig 😉

Som väntat tog de inte åt sig, fick svaret

Hej,
Han är mästerskapsdebutant i hoppning. Han tävlade i fälttävlan förut.
Ha det fint!
Mvh,
SVT Sport

Jag svarade att det var tråkigt att de hade den inställningen och inte ville ta åt sig av kritik.

Som väntat tog de inte åt sig, fick svaret

Hej,
Han är mästerskapsdebutant i hoppning. Han tävlade i fälttävlan förut.
Ha det fint!
Mvh,
SVT Sport

Jag svarade att det var tråkigt att de hade den inställningen och inte ville ta åt sig av kritik.
Jag söker, men hittar inte :o Hur löd din fråga/kritik? :)

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter