Alltså jag förstår att det är svårt att kommentera nya grejer och att man har svårt att hålla koncentrationen uppe hela tiden under en så lång sändning men ALLVARLIGT hur kan de inte fatta att silvret var klart efter Fredriks ritt? Det tog dem ju enda till Schweiz ryttare att fatta.
Hur kan man inte ha koll på omhoppningsreglerna när det är det man har betalt för?
Helt jävla ofattbart.
Hoppning har ju iallafall en bra expert jämfört med dressyren men AM bör bytas ut omgående.
Nåväl GRATTIS TILL SILVRET!
Jag instämmer i allt, och det är ju inte heller första gången som hela Buke och alla tv-tittare har fattat i realtid att en lagmedalj är klar och vilken valör det blir eller vilka det står emellan.
Kommentatorerna får lära sig att följa referaten här som stöd för att förstå, för jag tycker också att det är något av hela anledningen att alls ha en kommentator; att hålla koll på vad blir resultatet nu OM den river/är felfri/får tidsfel etc. Inte komma med det som en överraskning tio minuter senare typ "jaha! kommer ni ihåg den som var felfri för en halvtimme sedan, det visade sig ju bli det här resultatet ". Pinsamt!
Hade det varit en sport med flest män som intresserade sig så hade SVTs Facebooksida kraschat och Twitter exploderat i idiotförklaringar. Och sedan hade det varit en annan kommentator eller avsevärt mer påläst/skärpt nästa gång.
Var det inte senast under hoppningen i förra fälttävlans-EM som sändningen nästan var slut innan de hade lyckats summera vad alla andra räknat ut typ tre kvart tidigare, att det blev lagbrons för Sverige? Man kan tro att det skulle handla om matematik på högsta universitetsnivå att summera fyra resultat och dra bort ett.
Men ska man vara positiv så märktes ju sådant inte lika tydligt förr i världen för då var det så ovanligt att Sverige alls hade chans på medaljer. Lite av ett i-landsproblem när det trillar in så fina placeringar. (Fast jag tycker ju att en kommentator ska begripa också hur medaljerna fördelas eller kommer att fördelas ändå) Och skönt att ha Buke som snabb bekräftelse när man själv anser att man har förstått resultatet, men vill vara säker innan man jublar högt.