VM i hoppning

Kan vi inte kräva att SVT och SR samordnar sin kommentering iallafall i hoppningen? Det är ju dessutom kostnadsbesparing för båda. Försökte lyssna på SR under omhoppningen men sändningen på webben låg lite efter utsändningen på SVT så det blev för förvirrande att höra allt en stund efter det skett. Ibland hade ryttaren gått i mål på SVT när de började kommentera den så det blev lite konstigt.
Hepp hepp! Jag skriver under ~ helt underbar lyssning med Maria som smackar och ptroooar jämte Christians fantastiska kommentarer 😍 "Lyfta ett piano över hinderna..." 😂 Tusen tack @nickan1 för att du länkade ~ Önskar jag hade lyssnat hela tiden 💕

@Snowball
Är så glad att de sänder så mycket så vill inte klaga. AM brukar inte vara riktigt såhär dålig som hon varit det här mästerskapet.
Är vi inte snälla så kanske vi får Henrik Jonsson och Linda Heed som kommentatorer i desssyr som under OS med Viasat....
Fast det här var dåligt faktiskt hon bör ju ha lite mer koll och redan igår var det ju klart att det skulle kunna bli en omhoppning eftersom två lag hade samma decimaler
SVT säger ju att de satsar på ridsport men om tittarna inte står ut med kommentatorn så tappar de ju tittare för då väljer man kanske att faktiskt betala för en annan kanal tex fei
Men Viasat var än värre den kan jag hålla med om ;)

Kan vi inte kräva att SVT och SR samordnar sin kommentering iallafall i hoppningen? Det är ju dessutom kostnadsbesparing för båda. Försökte lyssna på SR under omhoppningen men sändningen på webben låg lite efter utsändningen på SVT så det blev för förvirrande att höra allt en stund efter det skett. Ibland hade ryttaren gått i mål på SVT när de började kommentera den så det blev lite konstigt.
:up:
Och i dressyren tack det var ju helt olidligt :crazy: det lilla jag såg och hörde

@Snowball
Är så glad att de sänder så mycket så vill inte klaga. AM brukar inte vara riktigt såhär dålig som hon varit det här mästerskapet.
Är vi inte snälla så kanske vi får Henrik Jonsson och Linda Heed som kommentatorer i desssyr som under OS med Viasat....

Ja man är ju lite rädd för att det ska bli ännu sämre än vad det är nu. Vet inte om SR har kommenterat hela klassen på någon webbsändning? Funderar nästan på att skippa teven i helgen och lyssna på radion istället men vet inte om de kommenterar alla ryttare. Får kolla upp detta.

Ja man är ju lite rädd för att det ska bli ännu sämre än vad det är nu. Vet inte om SR har kommenterat hela klassen på någon webbsändning? Funderar nästan på att skippa teven i helgen och lyssna på radion istället men vet inte om de kommenterar alla ryttare. Får kolla upp detta.
Blir det sämre än det här lär inte många följa ridsport i SVT då betalar jag hellre för fei kanalen faktiskt

Undra om Peder hade ridit bättre första rundan ikväll om de andra tre inte hade satt en så fin nolla?
När man läser artiklarna inför kvällen så fokuserar han (ikväll) i första hand på lagresultatet, men det var redan klart när det var hans tur. De första tre var så bra att det inte fanns något att förbättra. Och det var inte så lång tid från Freddes runda till det var Peders tur. Tid att ladda om och fokusera enbart med tanke på sig själv.
Den mentala biten är svår och tuff, särskilt i sådana här sammanhang, båda nerslagen Peder hade ikväll var väldigt onödiga, han klarade de svåraste hindrena/linjerna plättlätt och gör en sån miss på ettan och lägger in ett galoppsprång för mkt till sista oxern.
I omhoppningen har han press på sig (för lagets räkning) igen och levererar jättefin ridning och en superrunda igen.
På söndag är jag övertygad om att han kommer att rida super igen för då är det fokus på det individuella och det "följer planen".

Nu har jag inte sett nån intervju med Peder men nerver eller ofokus tror jag inte riktigt på, han har bevisat så många gånger att han klarar såna här situationer.

Jag tror helt enkelt att vi inte riktigt kan ana vidden av hur svårriden den där hästen är eftersom han ändå kan ha den i sån balans som han har.

Tror inte heller nerver eller ofokus var problemet för Peder men hade gärna velat höra mer vad han sa om första och sista hindret. Kollade rundan igen och tycker inte hästen såg särskilt knepig ut just då, inte värre än vanligt. Lite förvånande fel från just honom.

Fast det här var dåligt faktiskt hon bör ju ha lite mer koll och redan igår var det ju klart att det skulle kunna bli en omhoppning eftersom två lag hade samma decimaler
SVT säger ju att de satsar på ridsport men om tittarna inte står ut med kommentatorn så tappar de ju tittare för då väljer man kanske att faktiskt betala för en annan kanal tex fei
Men Viasat var än värre den kan jag hålla med om ;)

Jag hade slutat titta om Christian Olsson kommenterat... står inte ut med honom och hans löjliga liknelser! Ännu ett typexempel på en man som inte vet vad han pratar om men som älskar att höra sin egen röst! :rage::rage::wtf:

Jag stötte på FJ på kliniken i somras, han var bara där för koll efter en stor tävling (där det gått bra) och pratade lite om sina chanser för VM.
Han hoppades såklart, och var ödmjuk, men tänk att dessutom ligga så bra till individuellt!

(Och hur kan alla journalister missat att FJ tillochmed nämns i Peders sommarprat?)

Nu har jag inte sett nån intervju med Peder men nerver eller ofokus tror jag inte riktigt på, han har bevisat så många gånger att han klarar såna här situationer.

Jag tror helt enkelt att vi inte riktigt kan ana vidden av hur svårriden den där hästen är eftersom han ändå kan ha den i sån balans som han har.
Han sa att hästen blev överförsiktig på första.
Håller med om det sista. Har sett den många gånger med DS och trodde aldrig att den kunde hoppa så här bra.

min stackars mormor skulle tydligen gått och lagt sig ungefär när fredrik red första rundan. Det blev så spännande så bara en till och en till och sen kom omhoppningen och den kunde hon ju inte missa. Gulliga mormor, så härligt att sporten kan engagera brett:D
Jag åt lunch i torsdags med kollegor som är helt ointresserade av hästar men tydligen fattat att det var VM och sett någon intervju med Fredrik. Så jag fick förklara det här med att hans häst var lite långsam och att det nog skulle gå bättre de kommande dagarna. Och de frågade faktiskt när man skulle titta om man ville se "det viktiga". Jag föreslog då fredag och söndag och vi tills var det ju rätt.

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama