indian-charlie

Trådstartare
Jag ska villigt erkänna att jag nog äntligen har landat och vet hur, vad jag vill ha i mitt hem.
Efter många års tittande och spanande så har jag insett hur jag vill ha det i mitt hem.
Nu är barnen så stora så jag inser att inget kan stoppa mig längre :D

Mitt hem ska bli ett vitt hem :love:
Om ingen förstår vad jag menar så googla på vitt hem / vita hem eller kolla in länken Bostad & inredning

Jag har påbörjat projektet lite i går och det blev så här till att börja med.

DSCN4377.jpg

Innan såg det ut så här:

Bild025.jpg

och innan dess så såg det ut så här:
(har tyvärr bara julbilder)

100_0812-2.jpg

Jag ska måla köksmöblerna vita men det får vänta lite tills jag kan stå ute och slipa.
Knopparna på byrån och skåpet ska bytas mot vita porslinsknoppar.

I veckan som kommer så ska mina blåa köksluckor förvandlas till vita.
Lister och annat målades vita i går.

(gammal bild)

DSCN1511.jpg

Fler som har vita hem?

Sv: Vitt hem

Hu, nej!

Tycker vitt överallt ger ett för "kallt" och på något vis ett för naket intryck och jag personligen föredrar en ombonad och inbjudande boendemiljö ;)

Fast det finns vita hem och så finns det vita hem ;)

Jag tycker nog att riktigt fina vita hem med mycket gammaldags är väldigt mycket ombonade hem.

Detta är sådant som jag inte tycker känns så ombonat

25_1181335167_322493.jpg

medans detta känns väldigt ombonat och mysigt (även om det är liiite väl mycket plotter) men jag vill visa skillnaden på vad jag tycker är ombonat eller kallt.

img_466aa03f2ab42.jpg

jag tycker du har fått det äldigt mycket finare!!
mitt hem är inte bara vitt men mycket vitt. har valt lattefärgade väggar för att inte få det så kallt men nästan alla möbler är vita.

jag gillar rymden och ljuset det ger, ditt hem tyckte jag var väldgt plottrigt innan.

Nä indianen, inte du också. :crazy:

Jag kan hålla med om att det vita du visar är snyggare än det gamla om man med snyggt syftar på vad som är "modernt". Däremot tycker jag att ditt gamla kök ser mycket hemtrevligare och mera välkomnande ut. Ursäkta!:o

:rofl: Jag är faktiskt uppväxt i ett vitt hem ;) om än inte helt vitt men näst intill.

Jag vet.. du har sagt det innan men någon gång i livet måste man förändra lite, allt kan inte se likadant ut :angel:

25_1181335167_322493.jpg

Det här är ju så snyggt, jag älskar det kala nakna och ogillar när det blir mycket färg och burrburr.

Golvet skulle gärna fått vara mörkt (valnöt) om det gällde mitt hem dock :)

Jag har mentalt börjat tänka på mitt hem som vitt;). Fast det kommer nog att ta sin tid innan det verkligen blir så, men jag är helt inne på din linje när det gäller stilen i alla fall.

Har inga bilder i min dator men mitt hem är vitt = :love:

Innan blandade jag ut med lite ek och vitt. Men har nu tröttnat på alla ek utan matbordet (har bytt ut till vita, målat om). Alla andra möbler är vita, till och med nya platttv ska vara vit.

Jag bor i ett torp liknande hus, i vissa rum finns gammaldags tapeter. Mina möbler och vita inredning blir jättesnyggt. Men vissa saker typ, skålar, kuddar osv. Väljer jag lite pastelliga färger på, typ mjuk rosa och ljus grön. Det tycker jag är jättefint!

:laugh:

Det är ju det som ärså bra med vitt, att det är så enkelt att lägga in lite detaljer i andra färger (pastell etc.)!

Har själv vita väggar i hela vår lägenhet (två fondväggar) och flyttar snart till en ny lägenhet och även där kommer det att bli vita väggar.

Har just nu en ljus-beige soffa, men som snart ska bytas ut till en svart (av praktiska skäl :D). Jag och sambon har haft en del svarta möbler som nu antingen ska bytas ut eller målas vita eftersom det är så himla vackert!!
Har inga bilder på denna dator, tyvärr.

medans detta känns väldigt ombonat och mysigt (även om det är liiite väl mycket plotter) men jag vill visa skillnaden på vad jag tycker är ombonat eller kallt.

img_466aa03f2ab42.jpg

Detta gillar jag (minus överskottet av plotter, men då ska man ju ha både huset och möblerna för det, har man inte det kan man lika gärna låta bli! Finns så otroligt många fula vita hem.

Har inga bilder i min dator men mitt hem är vitt = :love:

Innan blandade jag ut med lite ek och vitt. Men har nu tröttnat på alla ek utan matbordet (har bytt ut till vita, målat om). Alla andra möbler är vita, till och med nya platttv ska vara vit.

Jag bor i ett torp liknande hus, i vissa rum finns gammaldags tapeter. Mina möbler och vita inredning blir jättesnyggt. Men vissa saker typ, skålar, kuddar osv. Väljer jag lite pastelliga färger på, typ mjuk rosa och ljus grön. Det tycker jag är jättefint!

:laugh:

Bilder... vill se bilder :D

Det är ju det som ärså bra med vitt, att det är så enkelt att lägga in lite detaljer i andra färger (pastell etc.)!

Har själv vita väggar i hela vår lägenhet (två fondväggar) och flyttar snart till en ny lägenhet och även där kommer det att bli vita väggar.

Har just nu en ljus-beige soffa, men som snart ska bytas ut till en svart (av praktiska skäl :D). Jag och sambon har haft en del svarta möbler som nu antingen ska bytas ut eller målas vita eftersom det är så himla vackert!!
Har inga bilder på denna dator, tyvärr.

Bilder.. :angel:

Detta gillar jag (minus överskottet av plotter, men då ska man ju ha både huset och möblerna för det, har man inte det kan man lika gärna låta bli! Finns så otroligt många fula vita hem.

Fast det är väldigt häftigt att kliva in i ett hus där man förväntar sig en speciell stil och sedan så är det något helt annat inuti.

Jag håller alltså inte med om att husets utsida måste stämma överrens med insidan.

Tar mitt eget som exempel :angel: som är svartmålat med vitt och grönt runt fönster/dörr.

Så här ser det ut (har tyvärr bara vinterbild där det dessutom fattas en hängränna)

DSCN1799.jpg

Senast ändrad:

Då är vi av olika åsikter för jag är inte så mycket för sådana stilkrockar då jag har inte sett ett enda bra resultat, men jag är beredd att ändra mig om du får till det!

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 517
Senast: SusieQ
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 205
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka