Vitamin pellets

S

Sellan

Prestral (stavas det så?) VS. Kraft Miner blå.

Vilken är det mest vitaminer i?
-II- Mineraler?

Vilken ger "mest" (concentrerat)
vilken är "bäst"?
vilken verkar smaka bäst?

pris? prisvärt?
personliga åsikter?


Andra/annat märke som inte är allt för dyrt som är bättre/samma/bättre smak?
 
Sv: Vitamin pellets

Krafft Miner blå innehåller A,D och E-vitaminer vilket är fullt tillräkligt till normalt arbetande hästar. Följ bara rekommendationen som står på hinken så får de även i sig rätt mängd mineraler. Jag köper den i pelletsform och det älskar mina hästar !
 
Sv: Vitamin pellets

Att bara följa rekomendationerna på hinken hade aldrig jag gjort. Först måste man titta vad resten av foderstaten innehåller för något. Om du har ex mycket kalcium i foderstaten men brist på fosfor så är inte krafft miner blå nåogt bra mineralfoder. Då är de bättre med miner vit. Om de bara fattas fosfor i den färdiga foderstaten så kan man istället ge fosforbalans, fattas de kalcium, kan man ge foderkalk. Jag stoppar inte i min häst mineralfoder i onödan. Vitaminer som fattas kan du ju köpa i annan form än som mineralfoder....
 

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 376
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 328
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 779
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 829
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp