Vita schabrak!

Centaur

Trådstartare
Behöver ( :angel: ) lite nya schabrak, och har väldigt många cremefärgade och bruna så tänkte köpa några fler vita nu. :)

Men jag hittar liksom inget. :p Helst med ett kantband eller passpoil i brunt eller guld (silver funkar säkert det med). Ska vara bra passform, och mjuka på undersidan samt tåla att tvättas regelbundet.

Förslag tack!! :D

Sv: Vita schabrak!

JHL har helvita med flanell på insidan, bra vardagsschabrak. Känner några som har sådana, vill också ha men har absolut inget behov av nya dressyrschabrak just nu dessvärre.
Ganska billiga också.

jag använder nästan bara mias schabraken. tycker att dom är helt överlägsna! mycket bra passform, håller sig fina även efter många tvättar och ligger stadigt på plats.

sen kan man ju även välja själv vilka färger man vill ha!

Äger inga Mias, för jag har bara sett dom med rak kant och det tycker jag är fult :p men dom känns så hårda under? Rädd att dom kommer skava på lilla bebis.... :angel:

Tipsar också om Mias. Finns i alla möjliga former och färger och tål MÅNGA tvättar.
Fattar inte att du tycker dom kantiga är fula, dom är ju assnygga :cool:.

jag ska ta några bilder på mina mias så ska du få se att dom inte alls är fula!! har iofs bara ett med rak kant resten med vanlig kant. det är ju något man kan välja till. den där tjocka bården som vissa har behöver man ju inte heller ha om man inte vill.

och hårda?? nej tvärtom tycker isåfall att equiline är hårdare eftersom dom är såpass stadiga.

men alltså inte hårda så, men tyget undertill är grovt och stelt. på equiline så är det liksom flossad.

Njae, kanske i första början men det tycker jag alla schabrak är (förutom JHL :angel: ) men tvätta innan med sköljmedel. Efter ett par tvättar är dom lovely.
Fast jag ska erkänna att Mias var bättre förr! Mina äldre schabrak är mkt finare...

Tycker du? Jag tycker precis tvärtom! Mina gamla krymper i kantbandet så de korvar sig lite lixom. Man får stryka och dra medans de är fuktiga för att få det någorlunda bra.
De nya har jag däremot inte haft de problemen med.

Hmm, ja alltså mina gamla håller sig mycket mjukare och finare och blir ffa renare i tvätt :p
Nu har jag bara ett vitt gammalt men det blir kritvitt efter tvätt varje gång och har blivit det sen -03.
Sen har jag kanske bara två till gamla och kanske fem nya. Det sämsta med de nya är dock kardborren, den lossnar, sätter sig i kantbanden och luddar ner och har sig. USCH!
Sen är det fult att det är grått på insidan av de nya :angel:

Men det med kardborren är ju lätt hjälpt, sprätta bara bort den och sy ihop så det blir en ögla istället, simpelt! så gör jag på alla mina schabrak för jag vill inte ha kardborre!

Ehm för det skulle jag säkerligen sätta mig o göra :angel: haha nejdu, då blir jag hellre irriterad. Det kommer sluta med att jag sitter fast i schabraket och hej kom o hjälp mig typ.

Var hittar man "Mias" som de flesta av er lovordar, och vad kostar de ungefär?

Finns bl.a på "lillhästen i stav" där du kan beställa alla färgkombinationer. Där kostar dom 320, har sett priser mellan 320 och 480 på Mia's schabraken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
4 000
Senast: Tonto
·
Utrustning Ååh, jag har kollat och rensat i min schabraksamling idag, och alldeles för många används inte pga dålig passform, ihopdragna kantband...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 557
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar