Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lär göra en rensning igen o sälja av några som inte funkar med min hästs jättehöga manke.
Ska då försöka köpa ett equiline! Lär väl finnas på friends?! Min ridaportsbutik har dem inte hemma och jag hade gärna kännt o klämt lite..
Nån som har erfarenhet av Anna Scarpati? De går ju att få riktigt läckra.. Lite högre i pris, men jag har märkt att schabrak man gillar riktigt mycket blir kvar år efter år, en investering alltså!
Jag lär göra en rensning igen o sälja av några som inte funkar med min hästs jättehöga manke.
Ska då försöka köpa ett equiline! Lär väl finnas på friends?! Min ridaportsbutik har dem inte hemma och jag hade gärna kännt o klämt lite..
Nån som har erfarenhet av Anna Scarpati? De går ju att få riktigt läckra.. Lite högre i pris, men jag har märkt att schabrak man gillar riktigt mycket blir kvar år efter år, en investering alltså!
Upptäckte nyss Eskadron Cotton på nätet!
De ser ju jättetrevliga ut och har ett jättebra pris! Gillar själv typ Mia RS och den "typen" av schabrak. Är Eskadron Cotton liknande? Och är de någorlunda stora i storlekarna?
Tycker mina har tappat färgenUpptäckte nyss Eskadron Cotton på nätet!
De ser ju jättetrevliga ut och har ett jättebra pris! Gillar själv typ Mia RS och den "typen" av schabrak. Är Eskadron Cotton liknande? Och är de någorlunda stora i storlekarna?
Tycker mina har tappat färgen
Ett av mina favoriter va ett eskadron cotton så det blev väl ganska flitigt använt och då tvättat en del. Såklart det håller sig fint ett tag men inte jämförbart med tex Mias.Oj! Hur snabbt då, pratar vi om? Efter första tvätten? Efter 10 tvättar?
Ååh, jag har kollat och rensat i min schabraksamling idag, och alldeles för många används inte pga dålig passform, ihopdragna kantband eller urtvättade färger.
Vad finns det för schabrak som håller tvätt efter tvätt?
Vet att man bör dra i kantbanden/passpoalen på många schabrak, men har inte alltid möjlighet till det när jag inte tvättar själv jämt..
Mias håller ju sin passform och har utmärkt kvalité, men jag saknar funktionsinsidan nu när det jämt blir svettigt samt att de ibland blir trångt runt manken på vissa modeller..
Schockemöhle har jag varit hyfsat nöjd med, men här finns ju problemet med passpoalen. (Tänker mest coach modellen) Mina har hållt sig fina då jag mestadels kunnat dra i dem, men sett många andra som dragit ihop sig o blivit fula.
Hööks har har jag haft problem med att de blivit noppriga snabbt och mattats av i färgerna. (Har modeller utan passpoal så passformen har hållt sig bra!)
BR har jag haft nåra, men allroundmodellerna är inte alls så framskurna? Ser nästan ut som dressyrmodell? På min hoppsadel blir de att åka ner och nästan trycka på manken... De saknar också funktionsinsidan.
Såå.... Jag letar efter ett schabrak, helst med funktionsinsida, som är snyggt, bra passform och bra kvalité, men som inte heller kostar på tok för mycket. Runt 400kr är väl ett rimligt pris?
Vad har ni för erfarenheter och tips?
Oj! Hur snabbt då, pratar vi om? Efter första tvätten? Efter 10 tvättar?
@tuaphua Åh, tack för infon!
Nej, för jag tänkte använda de som vardagsschabrak, lite "slit och släng typ". Såg de på en sida och tyckte de såg okej ut för de ändamålet, men ville ändå -priset till trots- kolla så att de överlevde första tvätten typ
(Finns ju en del schabrak från en viss firma som börjar på H och slutar på Ööks som inte brukar göra det nämligen )
Mina har hållit sig snygga flera år.
Faktiskt mer än jag behövt. Så när min ponny gick ur tiden hade jag en massa set med schabrak/lindor som jag fick ge bort. De var flera år. Men såg fräscha ut. Kändes fel att slänga så snygga saker.
Nu får jag sällan hem ponnyer på utbildning. Så jag ville inte spara..
Jag tycker absolut man kan satsa på dem om man tycker de ser ok ut från start.
Jag har mycket Eurostar nu med. De hållet också.
Men de är ju inte lika billiga från start.