Vit svans =bajsbrun

W

western

Har en tinker som ska ha en vit svans o rumpa men den lilla donnan trycker upp rumpan mot väggen när hon skiter.Hur får jag henna att sluta , eller finns det nån orsak till att hon gör så här .Det är lättmockat i hennes box iallafall allt sitter kvar i svansen.

Sv: Vit svans =bajsbrun

har du avmaskat ,det kan vara spring mask:::ring vetrinär och fråga...

är boxen kanske lite för liten?
Annars får du fläta svansen så räddar du den lite iaf!

Har en tinker som ska ha en vit svans o rumpa men den lilla donnan trycker upp rumpan mot väggen när hon skiter.Hur får jag henna att sluta , eller finns det nån orsak till att hon gör så här .Det är lättmockat i hennes box iallafall allt sitter kvar i svansen.

hon kan vara förstoppad, vi har en häst hos oss som gör samma grej och hon blir förstopad av kraftfoder...
om du vill ha en vit svans, tips: tvätta med jodopax då blir den vit typ inför tävling..

Min gjorde tvärtom. Förra vintern, när jag fodrade med hösilage, var min pålla mer eller mindre lös hela tiden. Då tryckte hon upp rumpan mot väggen, med MYCKET äcklig svans som följd. I vinter, när hon fått hö och varit mer "normal" i magen, har hon inte gjort så här alls.

jodopax och grumme grönsåpa är jättebra. men när inte det går kan man ta till lite drastiska metoder... cillit bang! akta svansroten bara...

Min gör så när det är löst ibland på vintern - tror att det kliar när det rinner i rumpan.... urk

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 885
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 053
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka