Rouise
Trådstartare
för ett tag sedan så hörde jag på ett samtal (deltog inte själv utan lyssnade bara)
iaf så handlade det om Vit herdehund vs vit Schäfer. och jag fick absolut ingen klarhet i det pga samltalet spårade ur och det blev bara tjaffs
lite av det som sas:
iaf så fick jag ingen klarhet. så nån kunnig här på buke får gärna berätta lite.
så det jag undrar är väll om något utav citaten ovan stämmer eller om det bara är rappakalja allihopa? och om vit schäfer och "vanlig" schäfer är samma ras eller egentligen bara schäfer men vit?
men som jag förstått så är väll vit schäfer en egen ras med egen ras standard eller har jag helt fel?
/Rouise
iaf så handlade det om Vit herdehund vs vit Schäfer. och jag fick absolut ingen klarhet i det pga samltalet spårade ur och det blev bara tjaffs
lite av det som sas:
- vit herdehund och vit schäfer är egentligen samma ras men två olika namn
- det är inte samma ras dom är väldigt olika
- man kan registrera om en vit herdehund till vit schäfer
- vit schäfer kan paras med "vanlig" schäfer och få vit schäfer valpar och "vanlig" schäfer vaplar i samma kull. men det går inte om man blandar vit herdehund och schäfer
iaf så fick jag ingen klarhet. så nån kunnig här på buke får gärna berätta lite.
så det jag undrar är väll om något utav citaten ovan stämmer eller om det bara är rappakalja allihopa? och om vit schäfer och "vanlig" schäfer är samma ras eller egentligen bara schäfer men vit?
men som jag förstått så är väll vit schäfer en egen ras med egen ras standard eller har jag helt fel?
/Rouise