Vit herdehund

Sv: Vit herdehund

Oj men vad roligt att höra att man bidrog litegrann! :bow: :D

Ja men Malin på Sunnantorp är himla trevlig och har lång erfarenhet, får fram sunda hundar med bra mentalitet!

Lycka till, hör gärna mer om er i framtiden! :banana:

MvH/Bella & flocken

Ja jag tror att min valp kommer bli riktigt bra. Väldigt lätt att jobba med och mycket kontaktsökande och är verkligen med på allt. Träffade hans brorsa igår och han verkade lika fin.

Ni kommer definitivt få höra mer om oss, hehe. Har sikte inställt på tävling!

Så har ni några planer på att ställa upp i skärgårdscupen då? Har sett er live en gång på vit herdehundsspecialen i somras. :)

Mvh Maria och Deus

Hm.. ja vår uppfödare ska ju ställa upp med sin tik i cupen.
Hon vill gärna att jag oxå ska vara med i laget + individuellt om vi är klara för 1:an då :angel: :D

Men träningen går framåt, tar 1-2 moment i taget tills hela programmet sitter. Ingen brådska.

Himla roliga hundar att jobba med det här!

Ja rasspecialen var skoj faktiskt!
Jag ställer ut Bailey med än syrran, har bara blivit så. Nästa på Lördag i Sollentuna- håll tummarna!! Tycker de inofficiella är bra träning för de officiella i sommar..

:bump:

Hoppas på att det blir många vita herdar på skärgårdscupen. Det är min hemmaklubb så jag kommer vara där och hejja! Det verkar inte vara många som vet vad en vit herdehund är här nere, folk tror att jag har en samojed eller husky. Bara en har gissat på schäfer och det är iaf nästan rätt.:D

De är ju så himla lättlärda och sammarbetsvilliga! Idag lärde sig Deus att plocka upp sonens sked när han slänger den i golvet och ge den till mig på fem minuter. Trots att han har fått skäll tidigare varje gång han har tagit den. Det blev så tråkigt att gnälla på honom så jag gjorde om det till något positivt istället.

Har också planerat att ställa ut men det blir först när Malin har tid att hjälpa mig. Har ingen aning om hur en utställning går till. Klart jag håller tummarna för er på lördag! Hur är det med Baileys färg? Har gulnat mycket? Deus har tyvärr gulnat lite mer än jag trodde han skulle göra.

Jaha då bor du ju inte så långt härifrån!

Ja min första utställning var rasspecialen.. den på Lördag blir våran 9:e. Så nog tusan har man fått blodad tand :p
Det är himla roligt och även om Bailey inte förstår vad det handlar om så har han ju i.a.f en rolig social dag med mycket hundmöten!

Hur gammal är Deus nu? *ska snoka in på Sunnantorps sida och kika oxå*
Ja det är roligt att träna med en hund som tycker om det lika mycket, har precis börjat med klicker.
Men kör bara med det delvis.. B funkar bäst på kombinationen klicker-godis-hämta bollen utanför träningsplanen efter vi tränar de moment vi ska. Känns så spännande inför framtiden när man ska tävla. Fy tusan vad nervöst det kommer vara!!

Bailey och en tik till i kullen är mest créme färgade. Men det såg vi ju redan från början när han var liten. Då tänkte vi inte så mycket på utställning. Men det kvittar med färgen tycker jag.
Visst står det i rasstandarden, men för inte så längre sedan så stod det faktiskt "Vit eller créme" eller nåt sånt.
Systern till min uppfödare har en tik som är beige, men hon blev nyligen SUCH! Så vi kommer satsa på det vi med, det tråkiga är att vi måste hitta de avlägsna utställningarna där han inte har så stor konkurrens! Tycker en färgad hund med utmärkt exteriör ska vinna över en kritvit hund med sämre exteriör, förhoppningsvis tänker domarna likadant. Det viktiga nu, eftersom rasen är så ny, är att få fram de här mentalt stabila, öppna och trevliga hundarna vi vill ha!

Ska du MH-testa Deus? Blir dags för oss i sommar.. spännande!
Oj vad långt det blev!:o :o

Ursäkta om jag dammar av tråden igen, men var bara tvungen att skriva att jag tycker ni har jättefina hundar. Min mamma har en, som jag har haft hand om en del sedan mars-april och måste bara säga att jag tycker att det är en fantastisk ras. Blev biten av en rottis för två år sedan och blev hyfsat rädd för hundar, men den här har verkligen inga elaka gener i sig.

Han var också med på utställningen i Sollentuna tidigare i år, men det gick inte alls bra för honom där. Han hade växt så mycket att han var alldeles för stor. Tror att han ska till Piteå 7-8 juli. Har är iaf anmäld dit. Har tyvärr ingen bild på honom just nu. Ska försöka lägga in någon snart.

Jag har en vit herdehundstik på 15 månader....

Tyvärr inga papper på henne....:crazy:

Här är min vackra Donna....:love:

//Domino_s

Jag har en! Alldeles underbar, gohund...lugn och stabil och vänlig trots sex olika familjer under sitt första år. :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 273
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 927
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring