cactuspower

Trådstartare
Är skötare på en vit häst :smirk: och emellertid är hon
ganska så skitig. Även om man står en timme och borstar och
fixar och försöker få henne ren så verkar det vara en omöjlighet, att få henne helt vit och ren..

Har ni tips på vad man kan använda för någonting? Man kan väl köpa typ torrschampo? Men var kan man få tag i det, och
vilken sort ska man köpa/vilken sort fungerar?

Tacksam för tips! :)

Torrschampo funkar bra på en nybadad häst som fått en fläck. För annars så får hästen en vit fläck i stället för en smutsfläck.

Jag använder ett torrschampo som finns på Hööks, märket heter Horswise (svart flaska).
Fungerar super! :)

Mvh Huntress

Låt hästen vara lite skitig ibland. När du ska iväg nånstans är det bara att schamponera noga så den blir ren.

Blir nog det från Hööks då, om jag ska beställa därifrån så småning om..

Hon får allt vara lite skitig emllanåt, borstar ju så gott
det går, men går inte allt bort så är det ju inte så mycket
att göra åt "så där till vardags". Men det är ju lite kul
och ha en ren häst om tränaren kommer eller så. :)

Har inte möjlighet att schamponera, för här finns bara
kallvatten att tillgå.. inte så mysigt alla gånger..

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 611
Senast: corzette
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024