Visst gör det ont när knoppar brister

Äsch då, tappa den i en hink med gatten så lär den sig veta hut. Finns inget som fungerar lika bra för beteendemodifikation som en nära döden-upplevelse. Ta det från en som vet. Än idag har jag den största respekt för min syster.
Var beställer man gatten? Och vad är det? Hur förvara man det och varför?

Vad är gatten? Vet inte om jag har något sånt :P
Vems Fåne är det nu som visar sin självbevarelsedrift......
iPad, om jag får be. Jag sa ju att den hade en unik syn på stavning och grammatik.

Var beställer man gatten? Och vad är det? Hur förvara man det och varför?
Bill-Gatten-Banner.jpg

Fast med tanke på att ordet används för att förolämpa telefånen så kan man kanske i viss mån förstå telefånens ovilja att förenkla mekaniken för dess mobbare. Min iFån är likadan, men där handlar det mer om något starkare förolämpningar av svagt sexuell karaktär. Paddan tycker däremot bara att det där med stavning och grammatik är gravt överskattat (jag misstänker att den har någon form av lättare störning) och gillar att pynta texten med onödiga bokstäver och underliga ordsammansättningar. Den är väl någons sätt att hålla mig ödmjuk då min språkfascism tidigare kunde vara riktigt skarp.

Det verkar vara du och @Hedinn som har väldigt språkligt begåvade Paddor!

Själv har jag en telefon med förkärlek till ordet fiskgjuse, men det kan ju pigga upp vilket sammanhang som helst!

"Åh, jag beklagar att du blev av med fiskgjuse"

"Vad är det du säger, ska ni fiskgjuse er"

"Grattis till fiskgjuse"

Osv osv!

Härliga skatteverket, tre mail om återbetalning, i den ena ska jag få över 5000, i den andra 200 och i det tredje 500, det blir fina pengar det... Konstigt nog verkar det vara något konstigt med mina teliainbetalningar också, dessutom på norska.... Men visst borde jag kunna kvitta skatteverket mot telia eller?

Härliga skatteverket, tre mail om återbetalning, i den ena ska jag få över 5000, i den andra 200 och i det tredje 500, det blir fina pengar det... Konstigt nog verkar det vara något konstigt med mina teliainbetalningar också, dessutom på norska.... Men visst borde jag kunna kvitta skatteverket mot telia eller?

Om jag var du skulle jag skicka den frågan till någon som vet, typ skatteverket. Min iPhone tog sig friheten att tolka din fråga så att den verkligen blir begriplig;
Härliga Fiskgjuse, tre mail om återbetalning, i den ena ska jag få över 5000, i den andra 200 och i det tredje 500, det blir fina Fiskgjusar det... Konstigt nog verkar det vara något konstigt med mina Fiskgjusebetalningar också, dessutom på Fiskgjusiska.... Men visst borde jag kunna kvitta Fiskgjuse mot Fiskgjuse eller?

@Killaloe: Hur är det med fiskgjusarna? Har de förökat sig?

Tänkte att den här tråden behövde lite kärlek också, det känns som om enhörningarna och drakarna får all uppmärksamhet!

@Hyacinth

Ja, de blir bara fler och fler! Först trodde jag att jag hade trädgårdsborrar i hundratals som svärmade i min trädgård, men min iPhone har övertygat mig om att det är fiskgjuse! :D

Och bra initiativ! Fiskgjuse behöver fler notiser och mer uppmärksamhet!

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära buke, listan kan göras lång om hur fel min verklighetsuppfattning är och hur jag skrivit trådar förut. Men nu har jag äntligen fått...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Gnägg Jag har en riktig ridsvacka. Det går kasst varje gång jag sitter upp och ska rida. Egentligen går det varken dåligt eller bra men det...
2
Svar
39
· Visningar
3 390
Senast: Twihard
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 638
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd