Vissa hingsthållare/importörer borde skämmas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare borsalino
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vissa hingsthållare/importörer borde skämmas

knapplån

jag är själv hingstägare. Och jag brukar ofta skapa bildtrådar (i perioder) på samtliga hästar, så även min hingst.

Men! Min hingst använder jag inte till avel på främmande ston.
Så nu va det sagt :laugh:

Vad jag vill säga att bara för att det är en hingst, så betyder det inte att man "gör reklam" osv. Alla används inte inom avel och ett ekonomiskt syfte på det sättet.

Om en hingstägare väljer o skriva "jag funderar på o visa den..." ser jag inte heller som reklam. Även om hästen är visad betyder det inte heller att den garanterat kommer användas i avel, utan kanske bara visas för ägaren tycker det är roligt o få en bedömning av sin häst.

man visar ju ston o så också.

gränsen måste väl vara att du använder den som avelshingst. Alltså att du har ett ekonomiskt intresse av att promota den för stoägare.

Jag har fått bilder och inlägg avseende min hingst borttagna vid minst ett tillfälle med hänvisning att man inte får göra reklam.

Lustigt nog är min hingst inte premierad ( nordsvensk bruks) och har ALDRIG använts i avel hittills under den tid jag ägt honom ( ca 10 år).

I tråden nämndes inte heller något om att han stod till avelstjänst så hur det där med hingstar bedöms av moderatorerna är relativt luddigt faktiskt.

Men tilläggas måste att det är bra att moderaterna försöker hålla en viss ordning inne på forumen annars skulle det snart bli kaos. Buke är ändå en av landets mest välskötta
communitys, vilket är anledningen till att jag är så mycket här.

Jag har prövat en hel del andra ställen ( skakar på huvudet).... och buke må ha sina brister i många fall.... men här råder som sagt ett visst mått av ordning.
/KT

Senast ändrad:

Jag håller med dig Tulle, det är det bästa här inne - att det finns mkt bra och kunniga moderatorer, som rensar emellanåt:bow:

Nå blir jeg lite irriterad :mad:
Jeg la nettopp ut en bildetråd under "Dressyr" forumet når jeg rider min häst. Det står ingenting i teksten om at hästen er hingst, det står ingenting om ras osv. Det er ganske enkelt ridbilder på dressyrforumet som alle andre kan legge ut.

Tråden er allerede fjernet :confused::confused:

Hvorfor blir dette gjort? Denne tråd blir altså fjernet med en gang, mens det finns et flertall andre tråder om hingster av samme ras som inte blir tatt bort.

Jeg vil gjerne at moderatoren svarer hvorfor min tråd blir tatt bort (det er andre gangen dette skjer) mens andre tråder får bli??

Som skrevet tidligere, jeg synes inte sådane tråder er reklam, men det skal være likt for alle. Jeg kan inte forstå at det skal haste slik med å fjerne mine tråder - når det tydeligvis inte er så viktig når det gjelder andre.

Förstår hur du känner. Mej händer samma sak hela tiden. Vet ej om någon har specialicerat sej på att rapportera mina trådar, men det finns INGA trådar kvar om mina hästar som jag skapat. Oavsett forum och ämne...

Nå blir jeg lite irriterad :mad:
Jeg la nettopp ut en bildetråd under "Dressyr" forumet når jeg rider min häst. Det står ingenting i teksten om at hästen er hingst, det står ingenting om ras osv. Det er ganske enkelt ridbilder på dressyrforumet som alle andre kan legge ut.

Tråden er allerede fjernet :confused::confused:

Hvorfor blir dette gjort? Denne tråd blir altså fjernet med en gang, mens det finns et flertall andre tråder om hingster av samme ras som inte blir tatt bort.

Jeg vil gjerne at moderatoren svarer hvorfor min tråd blir tatt bort (det er andre gangen dette skjer) mens andre tråder får bli??

Som skrevet tidligere, jeg synes inte sådane tråder er reklam, men det skal være likt for alle. Jeg kan inte forstå at det skal haste slik med å fjerne mine tråder - når det tydeligvis inte er så viktig når det gjelder andre.
Fråga moderatorn på forumet det gäller, jag har inget med dressyr att göra...

...alla mina gamla är borta nu...

Delvis kl...
Konstigt att tråden om Indiano är kvar. Den borde ju också vara bortplockad... Håller med om att det känns orättvist att era 3 är borta. Man känner sig ju skyldig för att ens egen är kvar.:crazy:

m en indianno används ju inte i avel

Nej men kulorna hänger där :o ...och han är ju godkänd...:D

Näää har han kulor dom trodde jag man hängde i julgranen

ja i alla fall de färgade....:D

Nej då det är bra att din får stanna kvar det är bara kul att få se så många PRE som möjligt. Vare sig det är egna eller andras.

Lägg in total förbud för bilder om det ska vara så, tror inte ens privata forum får har regler som strider mot yttrande friheten.

Alla bilder eller inga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*kl*
Men när ni registrerat er här har ni ju accepterat forumreglerna. Om reglerna är sådana att de går emot er uppfattning om vad som är rätt och rättvist finns ju alltid möjligheten att starta upp ett eget forum.
Där kan ni bildbomba hur mkt ni vill:idea:

:bow::bow::rofl::bow:
Fast jag kan ändå tycka att det ska vara lika för alla. Men som moderator kan man omöjligt hinna med alla trådar. O vissa medlemar lackar man nog ur på efter ett tag när de gör samma sak om o om igen.

En bild på en häst är ej reklam om man inte erbjuder en tjänst i samband med bilden och strider mot yttrandefritheten

En bild på en häst är ej reklam om man inte erbjuder en tjänst i samband med bilden och strider mot yttrandefritheten

Yttrandefriheten är INTE tillämplig på privatdrivna internetforum. Där är det den som tillhandahåller forumet osm bestämmer vad som får skrivas om där eller inte, precis likadant som på tidningars insändarsidor.

De fem grundlagarna står över allt annat:-).

Låter som du ska ta och läsa igenom både forumreglerna på buke och lagtexten lite bättre. :idea: :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka