Vissa hingsthållare/importörer borde skämmas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare borsalino
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vissa hingsthållare/importörer borde skämmas

självklart ska det vara lika för alla. o även vi har fått en del bort plockat.

allt ditt har väl inte tagits bort hoppas jag?

jag håller med om att det är luddigt. jag har inte sett varken pepinos,dina, våra eller de övriga inläggen som reklam....det blir tråkigt att man inte får se fina hästar för att de e hingstar.:(

jag undrar då vad de som moderatorerna anser vara de där avgörande när det blir reklam?

Jo, men gällde inte den här tråden mest om personer som registrerar sig under anonyma nick, (eller flera) och svartmålar andras hingstar ?
Skapar trådar och diskuterar med sig själv ? Och framställer sig själv som stoägare ev om jag har förstått saken rätt ?

*kl*
Oj vilken lång tråd jag missat. Har varit utomands några dar- därav min tystnad. (bilder på hästar från resan kommer så oroa er inte :D )

Nu har jag varken anonymt nick (vem jag är finns att beskåda på min pres.) , jag har heller aldrig svartmålat någons hingst...MEN jag är fotograf och fotar i första hand min hingst. Känner mig manad att svara då många tydligen stör sig mer Eller mindre på det.

Jag ber ärligt om ursäkt ifall några tar illa upp av mina bilder det är absolut inte meningen!

Anledningen till mina många bildtrådar är att foto är ett av mina största intressen, jag har bra utrustning, fotar ofta och blir ofta rätt nöjd med det jag åstadkommit. Visst fotar jag alla mina hästar och även annat icke - hästrelaterat. MEN hingsten är alltid välborstad och rids medan mina vackra damer mest går och är tjocka och mumsar hö... (inte riktigt lika skoj att fota).

Personligen vill jag se fler bilder av både PRE hingstar och andra hästar. Jag går alltid in och kikar (och skriver kommentar) i trådar från andra PRE människor. :bow:

Svartmålandet av andras hingstar har jag stött på och tror jag handlar om ren och skär avundsjuka. Själv struntar jag fullständigt i elaka rykten när jag väljer hingst till mina ston och går på det jag själv ser: resultat från tävlingar, träffar hingsten live, ser avkommor m.m. Jag hoppas de flesta andra gör detsamma.

Tycker det är jättetrist at trådar tas bort och förstår att man blir irriterad om det känns orättvist. Jag har aldrig menat att göra rekam men skall låta bli att göra egna fototrådar med grabben som motiv eftersom en del tagit illa upp.

Ridbilder får ni dock dras med för ryttaren förtjänar allt att få visa upp framstegen hon gör varesig hästen hon sitter på har kulor eller ej! ;)

Bra skrivet! :)
Mina exempel på trådar var inte menat som anklagelser utan en frågeställning till moderatorn vad reglerna säger. Jag tycker bara att det ska vara lika för alla...

Men det görs ju HELA TIDEN på gnägg. Iallafall inom min ras. PRE. Halva hingstkatalogen finns ju där...

Några exempel:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=870596&highlight=bonic
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=875358
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=855938&highlight=Indiano

Vad tycker ni andra om sådana här trådar? Är det inte reklam?

Om du har något problem för att jag är sk fjortisglad med min nya hingst som för det första inte äns är i avel tycker jag är lite lågt. Vad har jag gjort dig? :devil:

Jag kan uppfatta sånt där larv som motsatt reklam.
Jag vill skicka mina ston till folk som har fötterna på jorden, och inte går ut på internetforum och påstår att de har världens vackraste häst.

Jag fick en varning för ett tag sen när jag länkade till ett inackorderingsstall. (som jag inte vet nåt om, mer än att hemsidan är trevlig).
De som startar såna här trådar borde ju bli avstängda.

Varför är det larv för att man tycker om sin hingst. Min är inte äns i avel. Och tycker man sådant är larv så har man faktiskt möjlighet att inte läsa i de trådarna och man kan ignorera..

Senast ändrad av en moderator:

Oj vilken diskussion.
Det är märkligt att så måga på hästforumen reagerar när det är 20 vindar värre på både hund och katt! Där finns det gott om avelsdjur som det frekvent läggs upp bilder på (även tävlings och utställningsresultat), för att inte tala om när avkommorna är födda-är inte det också smygreklam isåfall?
Hittils har ingen klagat där iaf, med all rätt.
Vad sker om man bara äger en avelshingst? Får man inte skapa trådar om denne då?

Jag tycker att trådar kan tas bort när det blir uppenbar reklam.
"Min hingst har si och sådana gångarter och nedärver hittden och ditten". Hittils har jag inte märkt av en enda smygannons av alla hingsttrådar (tittar ofta).

Synd att folk tar så illa upp.

Om du har något problem för att jag är sk fjortisglad med min nya hingst som för det första inte äns är i avel tycker jag är lite lågt. Vad har jag gjort dig? :devil:

Jag tycker det är helt okej att vara fjortisglad när man har köpt sin drömhäst. Varesig man är fjorton eller trettio och hästen är en PRE eller shettis.

Jag håller med! Men det måste vara lika för alla...Search har skrivit i flera trådar att han ev. ska vara i avel, at han skulle kanske visas på Grevagården (SH avelsvärdering) mm.

Senast ändrad:

Jag håller med! Men det måste vara lika för alla...Search har skrivit i flera trådar att han ev. ska vara i avel, at han skulle kanske visas på Grevagården (SH avelsvärdering) mm.

Ja men är han visad ?? nej det är han inte.. Har jag inte rätt i andra trådar att säga att det hade varit kul att visa honom? Det är väl klart att jag "jagar " upp mig då du alltid är så snabb med att dömma mig och blir arg så fort man ifrågasätter din tankegång osv. Så fort man inte klappar dig om ryggen så blir det påhopp.
Jag har inget emot dig eller dina hästar. Utan tom gläds av att se alla olika hästar du har visat, då jag är väldigt intresserad av denna rasen.
Det känns som om vi har kommit på kant med varandra och det tycker jag är synd då det aldrig har varit min mening att provocera dig men samtidigt så känns som om du har taggarna utåt. Detta är trots allt ett disskusionsforum och man kan inte tycka likadant alltid.

Senast ändrad av en moderator:

Visad el ej...räcker att du tar upp att han kanske ska visas.Då anses det som PR direkt...för något som kan komma att bli en avelsprodukt för allmänheten framöver.

Hade du inte nämnt det...så kanske det inte spelat nån roll...(?)

Visad el ej...räcker att du tar upp att han kanske ska visas.Då anses det som PR direkt...för något som kan komma att bli en avelsprodukt för allmänheten framöver.

Hade du inte nämnt det...så kanske det inte spelat nån roll...(?)

Så även att jag har nämt i andra trådar utan hans bild då är det alltså direktreklam??? Då borde ca 80% av hingstarna som visas här på Buke inte få vara här... Inte äns Pepinos för hon har tom gått ut med bilder på avkommor efter sina...då är det också direkt reklam..:smirk: eller?
OBS: Pepino detta är inte riktad kritik åt dig utan närmast ett försvar!!

(detta blir ju nästan löjligt..)

kan inte annat än hålla med

*kl*
Oj vilken lång tråd jag missat. Har varit utomands några dar- därav min tystnad. (bilder på hästar från resan kommer så oroa er inte :D )

Nu har jag varken anonymt nick (vem jag är finns att beskåda på min pres.) , jag har heller aldrig svartmålat någons hingst...MEN jag är fotograf och fotar i första hand min hingst. Känner mig manad att svara då många tydligen stör sig mer Eller mindre på det.

Jag ber ärligt om ursäkt ifall några tar illa upp av mina bilder det är absolut inte meningen!

Anledningen till mina många bildtrådar är att foto är ett av mina största intressen, jag har bra utrustning, fotar ofta och blir ofta rätt nöjd med det jag åstadkommit. Visst fotar jag alla mina hästar och även annat icke - hästrelaterat. MEN hingsten är alltid välborstad och rids medan mina vackra damer mest går och är tjocka och mumsar hö... (inte riktigt lika skoj att fota).

Personligen vill jag se fler bilder av både PRE hingstar och andra hästar. Jag går alltid in och kikar (och skriver kommentar) i trådar från andra PRE människor. :bow:

Svartmålandet av andras hingstar har jag stött på och tror jag handlar om ren och skär avundsjuka. Själv struntar jag fullständigt i elaka rykten när jag väljer hingst till mina ston och går på det jag själv ser: resultat från tävlingar, träffar hingsten live, ser avkommor m.m. Jag hoppas de flesta andra gör detsamma.

Tycker det är jättetrist at trådar tas bort och förstår att man blir irriterad om det känns orättvist. Jag har aldrig menat att göra rekam men skall låta bli att göra egna fototrådar med grabben som motiv eftersom en del tagit illa upp.

Ridbilder får ni dock dras med för ryttaren förtjänar allt att få visa upp framstegen hon gör varesig hästen hon sitter på har kulor eller ej! ;)

Som vanligt väldigt klokt!:bow:

Nu vet jag inte hur du lagt ut el skrivit...men tex om du lagt ut en bild på honom och skrivit...detta är Rixus (vet inte vad din hingst heter)...och han är efter den o den...och vi har tänkt att visa honom på Grevagården...blivande avelshingst...

...då kanske det blir stopp.

Kan tänka mej att det mest hänger på formuleringen och om man nämner nåt om avel i samband m hingsten kanske...dvs så att det inte kan missförstås att den här hingsten kommer nog i avel för allmänt bruk framöver.

Men sen är ju frågan vart gränsen går...tycker det är klart man ska kunna lägga ut foton osv...så länge det inte ger direkt invink i texten om att "titta här denna hingsten finns till avel"...även om det inte uttrycks bokstavligen.

Faktum är...en hingsttråd med foto,namn o stam+ras...och inget mer...vore nog kul för folk att se.

Ja det kan ju ses som löjligt...men man måste ju också inse att det ibland är svårt för moderatorn att sätta en exakt gräns.Vissa kommer kanske undan med mer...andra mindre.Kan ju bero på hur snabba en del är på att rapportera inlägg också(vilket säkert kan göras ännu mer av någon som är avundsjuk kanske i vissa fall)

Men sådana inlägg har det ju funnits ang hbl också. Typ bruksprovet -08...där fanns ju folk som skulle visa sina hingstar.Även vilka som skulle visa på rådgivande... det tycker jag inte är reklam.

Gjorde det?Det har jag glömt bort helt...ja det stämmer nog.Ja i såfall borde det ju vara lika fritt fram för alla.

Men om något tas bort som reklam...alltså någonting måste ju ha sagts i inlägget...som orsakade borttagandet.Den där lilla avgörande detaljen liksom.

Känns lite skillnad på redan verksam hingst o sådan som inte blivit det än. Annars borde tex jag inte få visa min rp hingst mer-07 eftersom min tanke är att låta honom göra bruksprov om han fortsätter utvecklas åt rätt håll. O då borde vi ju inte kunna visa några hingstföl eller någonting...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka