Visning av korsningsföl

S

solen

Nu har mitt sto äntligen nedkommit med ett föl.
Nu börjar jag fundera på framtiden.
Mamman är varmblodstravare och pappan är halvblod, alltså ett korsningsföl.
Kommer jag att kunna visa den på någon fölvisning,3 års test och sådannt?
Har för mig att jag läste här innan att man kunde visa utom tävlan, men ändå få bedömning?
Vart vänder jag mig isådanna fall?

Utom tävlan i mån av plats. Du anmäler som vanligt, info om var sånt äger rum hittar du på avelsföreningarnas siter.

Tack så mkt.
Är det på ASVH´s sida jag ska kolla då? Är det dom som gäller?
Kollade där och såg att det skulle vara en fölvisning i samma stad där jag bor.

Jag trodde att man bara visade halvblodshästar där? Men det är okej att komma med ett varmblod då?

Om jag skriver såhär då, är det okej att komma med en varmblodstravare, det är inte bara för halvblod?

Din korsning räknas ju inte som travare utan som hbl, även om det inte har gröna papper. Stoet kan inte stambokföras men du får visa ungen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 023
Senast: viltmilla
·
Avel Hur väljer ni rutinerade avelsston när ni köper in nya ston? (Förutom tilltalande härstamning och personlig bedömning av stoet.) Vore...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
9 436
Senast: Habina
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka