Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Det är ett par shortchaps jag köpte på Eurohorse för sisådär 7-8 år sedan på utförsäljning :D Underbart läder och mycket praktiska med dragkedja på framsidan.

36636_341240879328406_1084320510_n.jpg

Jag fortsätter väl att peta upp den här gamla tråden med lite uppdaterade bilder på hästens kandar.
Måttat och beställt av sadelmakare.

Första versionen. Helt svart nosgrimma (spänne på sidan).
retRRKK13aug122.jpg

Slutgiltiga versionen. Vitfodrad nosgrimma (spännet i nacken). Jag älskar det!!
ret_Houmlgdalen_4-5juli105_zpseba2c6ed.jpg

Bortsett från att det är svart :p så var nya verisionen jätte snygg och passade jätte bra på din häst!:love:

Tack! :)
Ja jag tycker att det blev bra faktiskt. Mycket bättre med den uppdaterade nosgrimman. Den helt svarta har jag på vardagstränset i stället.

Tycker det är lika fascinerande varje gång att se bild på hennes kandar då nosgrimmorna är nästan 6cm!! breda. De ser ut som fjuttar på henne och då är hon ändå inte särskilt stor. :D

Slutgiltiga versionen. Vitfodrad nosgrimma (spännet i nacken). Jag älskar det!!
ret_Houmlgdalen_4-5juli105_zpseba2c6ed.jpg

Fy satan så snyggt! Det där vill jag ha!! Hur mycket fick du betala för att få ett uppsytt?

Funderar på om det inte kan vara värt attt lägga lite extra på att få ett som är måttat efter hästen. Tycker oftast att de man köper sitter lite halvmärkligt o inte helt bra.

:)
Kul att du tycker det.

Jag vet inte ens om jag vågar nämna hur mycket jag betalade för 'upplaga 1'. Och hur mycket jag sedan la till för den vitfodrade nosgrimman. :o

Det är ju gjort exakt efter mina önskemål och 'krav' så det är ju helt klart(?) värt priset, men ibland undrar man ju hur man är funtad egentligen.
Fördelen med att låta en 'verklig' person sy upp det är att man lätt kan låta hen korrigera det man inte är nöjd med.
Det är svårt när man köper ett färdigt i affär.

*kl*

Förlåt för lite trådkap, men går det att göra ett kandar av ett träns? Jag har en stigbettsrem och funderar på om det funkar att lägga till det till tränset. Vore bra rent ekonomiskt för mig. :angel: Möjligtvis kanske det blir lite mkt remmar vid nacken, men då kanske man kan jämna ut trycket med en pad?

Det går absolut! Det är just extraremmen som gör kandaret. Jag har alltid nackskydd på kandaret.

Men shiiiit så snyggt! :love::love::love:
Den nya nosgrimman gjorde verkligen det lilla extra!

Jag lovar att bidra med bildbevis när alllt är klart. Men det lär ju dröja eftersom hon var mammaledig nu.:) Tänker mig en droppformad vitfodrad nosgrimma, smala, platta sidostycken, fodrat nackstycke..ååh det kommer bli så bra!!

kl

Åh här kan jag ju lägga ut en bild på mitt nya! Ett kandar ifrån Döbert med extra bred nosgrimma. Vi väntar på ett nytt pannband som är beställt:)

doumlbert_zps3dda6435.jpg

Åh det passade din häst hur bra som helst. Jag önskar verkligen att min kunde tänka sig passa i brunt men det är ju tyvärr helt uteslutet ;)

Köpte vårt första kandar nu i vintras. Hade inte tänkt lägga så mycket pengar men nu råkade vi faktiskt hitta vårt drömkandar så då var det värt det.

Rundsytt från schockemöhles exclusive kollektion. Älskar det! Enkelt, tunt, fint och simpelt men med underbara detaljer, är i regel helt i original med lite små finjusteringar. Passar min pärla perfekt, då hon behöver så smalt och fint som möjligt då hon är så pass liten och nätt.

34jaw00.jpg

Senast ändrad:

Jätte fin bild och jätte fint kandar som verkligen passade din häst med!:love::d

Sånt vill jag också ha till mina foderhästar! :love: De har så sjukt små nätta huvuden, fick göra nya hål i min c-ponnys cobträns till dem... Var inne på hööks 'kopia' också, men nu när jag sett det live så var det alldeles för klumpigt... Men lägga 4000 på ett kandar till hästar jag inte ens vet om jag har kvar tillräckligt länge för att få användning för det känns inte riktigt motiverat :angel:

+ fiorano

Tack :) visst passar det bra. Fanns en anledning att jag inte kunde motstå att köpa det. Egentligen på tok för mycket pengar men det uppfyllde alla krav och då är jag ändå kräsen.

Får tacka stallkompisen för ljuvliga bilder på min prinsessa :) sjukt duktig är hon och fina bilder blev det!

Det kan jag absolut förstå, jag tänkte själv köpa något mer ekonomiskt och försökte övertala mig om att man i alla fall bör rida msv:b för att ett sånt dyrt kandar skall vara befogat men upplevde att allt blev för klumpigt. Men det är lika fint i verkligheten och ljuvlig kvalité :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 593
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?